#


ایجاد دکوراسیون زیبا و دل انگیز زمستانی در منزل

6 ژانویه 2018 بدون نظر 1949 بازدید

ایجاد دکوراسیون زیبا و دل انگیز زمستانی در منزل

ایجاد دکوراسیون زیبا و دل انگیز زمستانی در منزل

گاهی افراد برای گذراندن فصل سرد سال یعنی زمستان زیبا نمی دانند چگونه باید عمل نمایند تا در خانه خود احساس راحتی و گرما داشته باشند و چه دکوراسیونی می تواند برای خانه آن ها ایده آل باشد. در این مقاله چند ایده را ذکر کرده ایم که موجب می شود با دکوراسیونی ایده آل و زیبا سرمای زمستان را گذرانده و در عین حال فضایی زیبا و دل انگیز را در خانه خود به وجود بیاورید.

استفاده از شومینه در دکوراسیون زمستانی

زمانی که هوا رو به سردی می رود و از دمای آن کاسته می شود بهتر است در خصوص چیدمان مبلمان خود تغییراتی را به وجود بیاورید. افرادی که در منزا خود دارای شومینه هستند می توانند از آن استفاده بهینه کرده و مبلمان را در نزدیکی آن قرار دهند.

قرار دادن مبلمان در نزدیکی شومینه موجب می شود تا فضایی راحت و گرم را در خانه ایجاد کرده و روزهای سرد زمستان را به راحتی سپری کنید. زمانی که مبلمان منزل در نزدیکی شومینه قرار داشته باشد در صورت کم بودن شعله آن نیز موجب خواهد شد تا فضا گرمای بیشتری داشته و افراد از حضور در این فضا احساس مطبوعی داشته باشند.

استفاده از تزئینات بر روی شومینه

حضور در هوای سرد موجب می شود تا هر فردی تمایل بسیاری برای بودن در کنار شومینه داشته باشد. یکی از راه هایی که می توانید با استفاده از آن فضای خانه خود را جذاب تر نشان دهید این است که از تزئیناتی زیبا در خصوص اطراف شومینه خود استفاده کنید.

اگر دوست ندارید تزئینات زیادی را مورد استفاده قرار دهید بهتر است از یک آینه گرد که اندازه بزرگی نیز دارد به همراه دو گلدان کمک بگیرید و در کنار آن ها چند ستاره دریایی کوچک و زیبا را قرار دهید؛ این موارد می تواند به عنوان یک گزینه ایده آل مورد انتخاب شما قرار بگیرد و در عین حال زیبایی خاصی را به شومینه خانه شما بدهد.

ایجاد ظاهری شیک برای اتاق خواب

در مورد اتاق خواب خود سعی کنید ظاهر آن را تغییر داده و حالت به روزی را برای آن به وجود بیاورید. نیازی نیست بلرای ایجاد تغییرات هزینه های زیادی را صرف کنید بلکه با قرار دادن چند پتو و روکش بر روی تختخواب می توانید به راحتی حضور زمستان را نشان دهید.

در مورد بالش هایی که بر روی تخت شما قرار می گیرد می توانید از پارچه های مخمل و یا خزهای مصنوعی استفاده کنید و فضایی دنج و راحت را برای اتاق خواب خود به وجود بیاورید. این فضا می تواند مکانی امن و گرم برای زمان هایی باشد که بادهای زمستانی در حال وزیدن هستند پس تردید را کنار گذاشته و از شلوغی خانه نترسید.

استفاده از رنگ های شاد در دکوراسیون زمستانی

یکی از توصیه هایی که برخی از متخصصان دکوراسیون برای افراد دارند این است که از رنگ های تیره در هوای سرد استفاده نمایند اما بهتر است این کار را انجام ندهید؛ علت اینکه می گوئیم در فصل زمستان از رنگ های تیره برای خانه خود استفاده نکنید این است که زمستان گاهی دلگیر می شود و اگر در این هوا از رنگ های تیره نیز استفاده شود افراد دچار افسردگی خواهند شد.

اگر در دکوراسیون خانه خود از رنگ های تیره و خنثی استفاده کرده اید بهتر است چند رنگ شاد را نیز با آن ها ترکیب کرده و دکوراسیونی جذاب را به وجود بیاورید. استفاده از رنگ های شاد در دکوراسیون زمستانی موجب می شود تا فضای غم آلودی که در خانه وجود دارد تبدیل به فضایی شادتر شود و به این ترتیب می توانید زمستانی شاد و دلچسب را سپری کنید.

به کار بردن آینه در دکوراسیون زمستانی

روزهای زمستان بسیار کوتاه است و خیلی زود جای خود را به شب های تاریک می دهد. اگر تمایل داری در این فصل نور بیشتری در خانه خود داشته باشید بهتر است از آینه استفاده بیشتری داشته باشید. می توانید در مورد اتاق خود از آینه های بزرگ استفاده کرده و آن را بر روی دیوار نصب کنید. البته بالای طاقچه و کمد نیز محل مناسبی برای قرار دادن آینه می باشد.

استفاده از آینه موجب می شود در طول روز نور بیشتری در خانه انعکاس پیدا کند و شما این امکان را دارید که در مورد رنگ قاب آینه خود به سراغ آن هایی بروید که زیبا رنگ آمیزی شده اند. با استفاده از این آیتم کوچک می توانید تغییری عمده در خانه خود به وجود بیاورید. افرادی که تمایل داشته باشند دکوراسیون ساده ای همچون زمستان داشته باشند می توانند در خصوص آینه از مدل های طرح دار آن که بی رنگ هستند استفاده کنید.

ایجاد تزئینات بر روی پنجره های اشپزخانه

آشپزخانه فضایی است که در هوای سرد زمستان نیز باید مورد توجه قرار بگیرد و مراقبت ویژه ای از آن به عمل بیاید. برای اینکه بتوانید در این فضای کاربردی تغییرات خاصی را ایجاد کنید و حال و هوای زمستان را در آن به خوبی نشان دهید بهتر است در مورد پنجره های این فضا از تزئینات خاصی استفاده نمائید.

به عنوان مثال می توانید در مورد پرده ها به سراغ مدل هایی که دارای طرح چهار خانه هستند بروید؛ البته باید توجه داشته باشید که رنگ اصلی آن قرمز باشد تا بتواند فضای آشپزخانه را ایده آل نشان دهد. استفاده از پرده در مورد تزئین پنجره های آشپزخانه یکی از ساده ترین و راحت ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید تنها کافی است در انتخاب پرده و طرح آن کمی توجه و دقت به خرج دهید.

استفاده از رایحه های زمستانی در منزل

با وجود اینکه می توانید با چیدمان وسایل و لوازم خود در منزل دکوراسیونی زمستانی و زیبا را ایجاد کنید اما باید به خاطر داشته باشید هر چقدر هم که وسایل و تزئینات را به صورت صحیحی در جای خود قرار دهید باز هم جای یک چیز بسیار خالی دیده می شود و آن هم رایحه های زمستانی است.

زمانی که از رایحه های زمستانی در فضای خانه استفاده کنید به طور حتم تمام افراد به یاد زمستان خواهند افتاد و به نوعی پای زمستان را به داخل خانه نیز باز خواهید کرد. رایحه هایی همچون بوی دارچین و همیشه و بهار و یا حتی برگ های کاج می تواند حس زمستان را بیش از هر زمان دیگری به شما القا کند پس در این فصل زیبا حتما از این موارد نیز استفاده نمائید.

داشتن اتاق ناهار خوری به سبک روز

به طور معمول برای اینکه بتوانید تزئینات زمستانی را به خوبی در خانه خود نشان دهید باید از پارچه های بیشتری استفاده کنید. اگر می خواهید اتاق ناهار خوری خود را نیز با نزئینات زمستانی پوشش دهید بهتر است از صندلی های میز ناهار خوری خود آغاز کنید.

زمانی که از ملافه های ساده ای بر روی صندلی های میزتان استفاده کنید به سادگی توانسته اید سبک زمستانی را به همراه فضایی ساده و خنثی به وجود بیاورید. زمان هایی که قصد پذیرایی از میهمانی را در این فضا دارید می توانید کلیه ملافه ها را جمع کنید تا هم میهمانان تان احساس راحتی داشته باشند و هم اینکه ملافه ها دیگر کثیف نخواهند شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *