#


استفاده از کوسن راهی برای ایجاد تحول در دکوراسیون منزل

13 ژانویه 2018 بدون نظر 1779 بازدید

استفاده از کوسن راهی برای ایجاد تحول در دکوراسیون منزل

استفاده از کوسن راهی برای ایجاد تحول در دکوراسیون منزل

 یکی از مواردی که موجب می شود تا با کمترین هزینه بتوانید دکوراسیونی ایده آل را داشته باشید کوسن می باشد. اگر قصد دارید دکوراسیون خانه خود را دچار تحول کنید کافی است کوسن های مبلمان را تازه کنید. البته ناگفته نماند کوسن ها نیز به نوبه خود دارای قیمت بالایی هستند و هر کسی نمی تواند چند مدل را در کنار یکدیگر داشته باشد. در بازار امروزه اگر بخواهید کوسنی را تهیه نمائید که تنها جنبه دکوری داشته باشد باید هزینه زیادی را پرداخت نمائید و گاهی پیش می آید که این هزینه برای برخی بسیار بالا می باشد و افراد توان پرداخت آن را ندارند.

خرید کوسن به صرفه نمی باشد و علت آن این است که برای تغییر دکوراسیون در خانه خود تنها به یک کوسن نیاز ندارید و باید چند نمونه را در کنار یکدیگر قرار دهید. برای اینکه بتوانید دکوراسیونی ایده آل را برای خود داشته باشید بهتر است خود دست به کار شده و اقدام به طراحی و دوخت کوسن هایی زیبا نمائید. زمانی که اقدام به دوخت کوسن می کنید این توانایی را دارید که تعداد زیادی را دوخته و در خانه خود به کار بگیرید. در ادامه راهکارهایی ساده را برای شما عنوان کرده ایم تا یکی از آن ها را انتخاب کرده و با استفاده از آن بتوانید کوسنی زیبا را در دکوراسیون خانه خود به وجود بیاورید.

انتخاب دوخت راحت در خصوص کوسن

در ابتدای کار باید دوخت کوسن را که کار بسیار ساده ای است را آموخته و با توجه به آن اقدام به کار دوخت نمائید. پس از یادگیری مراحل دوخت نوبت به تزئینات می رسد و این امکان برای شما وجود دارد که طرح های مورد نظر خود را بر روی کوسن ایجاد کرده و کوسن هایی زیبا را بدوزید.

شخصیت دادن به کوسن

می توانید در مورد کوسن هایی که می دوزید از هنر دست خود استفاده کرده و آن را با کمی خلاقیت ادغام کنید. این کار باعث می شود به کوسن های خود شخصیت داده و آن ها را به زیبایی تزئین کنید. استفاده از قلاب بافی که یک هنر اصیل به شمار می رود و به کار بردن آن در رویه کوسن موجب می شود تا اصالتی خاص را در مورد کوسن خود به وجود بیاورید.

به کار گیری از خلاقیت در طراحی کوسن

زمانی که اقدام به دوخت کوسن می کنید هیچ نیازی نیست تا از روش ها و طرح های معمول استفاده کنید و به جای آن می توانید کمی خلاقیت به خرج داده و طرح های زیبایی را ایجاد کنید. اگر در خانه خود مجموعه ای از دکمه های مختلف را دارید که می توانند در کنار هم طرحی زیبا را بسازند می توانید آن ها را با استفاده از یک رنگ واحد رنگ آمیزی کرده و بر روی کوسن خود بدوزید و در دکوراسیون خانه به کار بگیرید.

می توانید کوسن خود را به شکل فانتزی دوخته و یا دکمه ها را به شکل قلب بر روی کوسنی مربع شکل قرار دهید و ایده ای خلاقانه را وارد دکوراسیون خانه خود نمائید. در انتخاب طرح برای کوسن دست شما باز است و می توانید طرح ها و مدل های مختلف را مورد استفاده قرار دهید. می توانید از هر طرحی که به زیبایی دکوراسیون داخلی منزلتان کمک می کند استفاده کرده و کوسن های زیبایی را طراحی نمائید.

انتقال طرح از کاغذ بر روی پارچه کوسن

اگر قرار است طرحی چاپی را بر روی کوسن خود داشته باشید ابتدا لازم است بر روی کاغذ طرحی را که انتخاب کرده اید تهیه نمائید و پس از خشک شدن طرح را اسکن کرده و به کامپیوتر منتقل کنید. پس از این کار باید طرح را به دستگاهی که خدمات چاپی را انجام می دهد و از آن برای چاپ بر روی پارچه استفاده می شود انتقال دهید تا به وسیله این دستگاه طرح بر روی پارچه شما چاپ شود. پس از اینکه کار چاپ تمام شد و به پارچه دسترسی داشتید می توانید آن را بریده و برای دوخت کوسن از آن استفاده کنید.

کوسنی با طرح چند تکه و رنگارنگ

اگر بخواهید کوسنی داشته باشید که در رنگ و طرح تناسب زیادی با مبلمان شما داشته باشد می توانید از پارچه هایی که دارای رنگ و طرح مشابه هستند استفاده نمائید. در خصوص هر کدام از پارچه های یک طرح هندسی مجزا را در نظر بگیرید و آن را برش داده و در کنار یکدیگر به کار بگیرید.

با دوختن این تکه ها می توانید کوسنی مربع شکل را برای دکوراسیون خود تهیه نمائید و در خصوص پارچه پشتی هم بهتر است به سراغ پارچه هایی بروید که دارای رنگ ثابت بوده و تغییر رنگ نمی دهند. این دو لایه پارچه را به یکدیگر وصل کرده و یک قسمت از آن را به اندازه پنج سانتی متر باز گذارید تا بتوانید الیاف را داخل آن قرار دهید. پس از اینکه بالشتک را به اندازه مناسبی پر کردید می توانید قسمت باز را هم کوک زده و بدوزید. با این کار کوسن هایی زیبا و چند تکه خواهید داشت که می تواند به زیبایی بر روی مبلمان و یا تخت خواب شما قرار بگیرد.

ایجاد جیبی خلاقانه بر روی کوسن

در خصوص کوسن های خود می توانید ایده های خلاقانه بسیاری را در نظر بگیرید که یکی از این ایده ها ایجاد جیب بر روی کوسن می باشد. می توانید از این مدل از کوسن ها در اتاق کودک و یا اتاق نشیمن استفاده کرده و روزنامه و کتاب ها و وسایلی را که اندازه کوچکی دارد در داخل جیب آن ها قرار دهید.

کوسنی متناسب با رنگ های بسیار

برای اینکه کوسنی زیبا داشته باشید هیچ الزامی در کار نیست که حتما به سراغ خرید پارچه نو بروید بلکه می توانید از پارچه های رنگارنگی که در خانه دارید استفاده کرده و رویه ای زیبا و چند رنگ را برای کوسن های خود بدوزید. پارچه های قدیمی بلا استفاده دارای طرح ها و رنگ های مختلفی هستند و می توانند در کنار یکدیگر ترکیب زیبایی را به وجود بیاورند.

سعی کنید با استفاده از این ایده ها کوسن ها و بالشتک های زیبایی را دوخته و در دکوراسیون خانه خود به کار بگیرید و اطمینان داشته باشید آن چیزی که هنر دست شما باشد زیبایی افزونی را وارد محیط خانه خواهد کرد پس در انجام این کار تردید نداشته باشید و با کمترین هزینه بهترین و زیباترین دکوراسیون را در خانه خود ایجاد کنید. استفاده از کوسن های متنوع و رنگی موجب می شود تا مبلمان نیز زیباتر دیده شوند و این می تواند جذابیت دکوراسیون خانه تان را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *