#


استفاده از شمع های تزئینی معطر و رایحه ای خاص برای فضاهای خاص

11 ژانویه 2018 2 نظر 2901 بازدید

استفاده از شمع های تزئینی معطر و رایحه ای خاص برای فضاهای خاص

استفاده از شمع های تزئینی معطر و رایحه ای خاص  برای فضاهای خاص

در تولید شمع های معطر از روغن ها و اسانس های خاص و معطر استفاده شده است که موجب شده این شمع های زیبا علاوه بر زیبایی و کارایی مناسب خود که در مورد روشنایی فضا است بتوانند رایحه خوبی را نیز در فضای اطراف خود پخش نمایند. زمانی که این شمع ها را روشن کنید حرارت به پارافین می رسد و همین امر موجب می شود تا عطر و رایحه خوش آن در فضا پخش شود.

یکی از نکاتی که در خرید شمع های معطر باید به خاطر داشته باشید انتخاب نوع عطر آن است تا بتوانید فضایی خوشبو را برای خود به وجود بیاورید. باید پیش از خرید شمع بدانید قصد دارید این شمع ها را در کدام بخش از خانه خود قرار دهید و پس از آن شمعی مناسب با آن فضا را تهیه نمائید. شمعی که مناسب با فضا انتخاب شود می تواند رایحه ای مخصوص برای آن فضا را نیز پخش نماید و با این کار می توانید شمعی مناسب را برای فضاهای مختلف تهیه نمائید.

شمع معطر مناسب برای اتاق خواب

افراد از اتاق خواب به عنوان فضایی برای دست یابی به آرامش استفاده می کنند و طراحی این فضا به گونه ای است که حس آرامش را به افراد القا می کند. اگر قصد دارید در این فضای آرام از رایحه ای آرامتر استفاده کنید می توانید به سراغ اسطوخودوس برروید و شمعی که دارای این رایحه است را برای قرار دادن در اتاق خواب خود انتخاب کنید. رایحه اسطوخودوس می تواند به عنوان یک مسکن قوی و آرامش بخش اعصاب محسوب گردد و آرامش را برای شما به ارمغان بیاورد.

اگر بخواهید از رایحه های دیگری در این فضا استفاده کنید می توانیم نعناع و اکالیپتوس را به شما معرفی کنیم. این رایحه ها نیز می توانند فضایی آرام را برای شما به وجود بیاورند واز استرس شما به میزان قابل توجهی بکاهند. برای اینکه بتوانید خوابی آرام و عمیق را تجربه کنید توصیه می کنیم در اتاق خواب از رایحه هایی که کمی تند هستند و یا طعم دار می باشند استفاده نکنید. رایحه ای که از گل های رز و یاسمن کرفته می شود نیز می تواند گزینه ای مناسب برای قرار دادن در اتاق خواب به شمار برود.

بهتر است کمی پیش از خواب شمع های موجود در اتاق خواب خود را روشن نمائید و پس از اینکه رایحه آن به اندازه کافی در فضا منتشر شد آن ها را خاموش کنید و خواب عمیقی برای خود داشته باشید. وجود رایحه های خوب در فضای اتاق خواب تنفس افراد را نیز بهتر کرده و موجب می شوند در طول شب خواب راحتی را تجربه نمایند. اگر به قرار دادن شمع در اتاق خواب علاقه ای ندارید توصیه می کنیم یک بار این کار را امتحان کنید؛ مسلما پس از آن یکی از طرفداران همیشگی شمع های معطر در اتاق خواب خود خواهید بود.

شمع معطر و رایحه مناسب برای اتاق غذاخوری

از آنجا که در اتاق غذاخوری غذاهای مختلفی سرو می شود از این رو بوهای مختلفی هم در فضا می پیچد به همین دلیل نباید از شمع هایی که دارای رایحه تندی هستند در این فضا استفاده شود. اگر از رایحه های تندی استفاده کنید ممکن است بوی آن با بوی غذا ترکیب شده و رایحه ای ناخوشایند را برای شما به وجود بیاورد که تنها موجب اذیت می شود.

برای اتاق غذاخوری خود بهتر است به سراغ رایحه هایی همچون گل مریم، گریپ فروت، نعناع و حتی لیمو خیار بروید و شمع های معطری که این رایحه ها را دارند در این بخش از خانه خود به کار بگیرید. از آنجایی که در ساخت شمع ها از روغن نیز استفاده می شود پس از مدتی این شمع ها می توانند بوهایی را که در فضا وجود دارد به خود جذب کنند. اسانس های تند می توانند بوی غذا را به خود جذب کرده و همین مساله موجب ایجاد رایحه ای ناخوشایند در فضا خواهد شد به همین دلیل توصیه می شود در مورد اتاق غذاخوری از شمع هایی که دارای رایحه های ملایمی هستند استفاده کنید تا فضایی معطر و خوب را برای خود به وجود بیاورید.

شمع می تواند فضایی رمانتیک و شاعرانه را برای صرف شام فراهم کند پس می توانید در این فضا از شمع هایی که رایحه خوبی دارند نیز استفاده کرده و فضایی زیبا را به وجود بیاورید.

استفاده از شمعی با رایحه مناسب برای اتاق پذیرایی

اتاق پذیرایی یکی از فضاهایی است که باید در مورد آن توجه بسیار زیادی داشت چرا که به عنوان یک فضای مهم و کاربردی شناخته می شود و باید از تزئینات مناسبی برخوردار باشد. وجود اکسسوری های مناسب در این فضا می تواند فضایی زیبا و جذاب را به وجود بیاورد حال آنکه این اکسسوری شمع باشد آن هم از نوع معطرش که دیگر موجب زیر و رو شدن دکوراسیون این بخش از خانه شما خواهد شد.

تنها باید به تناسب شمعی که انتخاب می کنید دقت کافی داشته باشید و شمع مناسبی را با رایحه ای خوب برای این بخش خریداری نمائید. بهترین شمعی که می توانید در اتاق پذیرایی و یا نشیمن خانه خود از آن استفاده کنید آن هایی هستند که دارای رایحه خنثی می باشند و می توانند سلیقه کلیه میهمانان را تامین کنند. می توانید در این بخش از خانه خود شمع هایی را که دارای رایحه گل های یاس، شب بو و رز، چوب ساج و وانیل و لیمو هستند استفاده کرده و فضایی معطر با رایحه ای خوب و مناسب را به وجود بیاورید.

زمانی که قصد خرید شمعی معطر برای اتاق پذیرایی را دارید باید به شکل و رنگی که دارد دقت کافی داشته باشید و به سراغ شمع هایی بروید که بتواند با دکوراسیون منزل شما هماهنگی کاملی را داشته باشد و موجب زیباتر دیده شدن این قسمت از خانه شود. شمعی که برای این بخش از خانه خود انتخاب می کنید باعث می شود تا دکوراسیون خانه تان زیبایی خود را بیشتر نشان دهد و این اتفاق زمانی بیشتر نمود پیدا می کند که شمع ها روشن شده باشند.

شمع معطر مناسب برای قرار دادن در سرویس بهداشتی

برای اینکه بتوانید احساس تمیزی و شادابی را به دیگران القا کنید می توانید از شمع هایی که دارای اسانس پرتقال، لیمو و گریپ فروت هستند استفاده کنید و آن ها را در سرویس بهداشتی قرار دهید. با این کار سطح انرژی بالاتر می رود و رایحه مرکبات می تواند خاصیت های مثبت بسیاری را با خود داشته باشد. اسانس نعنا یکی دیگر از رایحه هایی است که به عنوان گزینه ای مناسب برای سرویس بهداشتی شناخته می شود و می تواند حس لطافت و خوبی را در این فضا ایجاد کند.

در خصوص سرویس بهداشتی توصیه می کنیم از اسانس ها و شمع هایی که دارای رایحه گرمی هستند استفاده نکنید تا بتواندی حس خوبی را در این محیط به وجود بیاورید. می توانید چند شمع در انداز های مختلف را در حمام قرار دهید و زمانی که قصد استحمام را دارید کافی است کمی جلوتر شمع ها را روش نمائید تا رایحه آن در فضای حمام پخش شود و پس از آن شمع ها را خاموش کرده و به حمام بروید.

برای ایجاد فضایی زیبا در داخل خانه خود لزومی ندارد حتما به سراغ خرید وسایل بزرگ و گران قیمت بروید بلکه با استفاده از اکسسوری های کوچک و شمع هایی که تزئینی هستند می توانید علاوه بر زیبایی موجب معطر بودن فضا نیز بشوید. با این کار می توانید از وسایل زیبا و کاربردی در خانه خود استفاده کرده و دکوراسیونی جذاب را به وجود بیاورید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *