#


آشپزخانه تکانی و حذف وسایل اضافی برای استقبال از بهار

12 مارس 2018 بدون نظر 2145 بازدید

آشپزخانه تکانی و حذف وسایل اضافی برای استقبال از بهار

آشپزخانه تکانی و قرار دادن وسایل در محل مناسب

هر ساله پیش از نوروز خانم ها کل خانه را تمیز کرده و بر اساس عقاید کهن و قدیمی که در بین مردم وجود دارد با خانه ای تمیز و آراسته به استقبال از بهار می روند. تمیز کردن هر کدام از بخش های خاه قواعد و اصول خاص خود را دارد که با در نظر گرفتن آن ها می توان فضایی تمیز و مرتب را ایجاد کرد.

یکی از سخت ترین بخش های خانه برای خانه تکانی آشپزخانه می باشد؛ زمانی که این بخش از خانه تمیز می شود وسایل بسیار زیادی پیدا می شوند که می توان گفت جای آن ها در داخل کابینت ها نبوده و باید از این قسمت برداشته شوند. همیشه سعی کنید هر وسیله ای را در جای مناسب خود قرار دهید و آشپزخانه ای مرتب و پاک را ایجاد کنید و توجه داشته باشید که کدام وسیله در کجا باید قرار بگیرد و مناسب ترین جا برای نگهداری از آن کجا می باشد. در این مطلب لیستی را آماده کرده ایم که نشان می دهد چه وسیله ای در کجا باید قرار بگیرد تا بتواند زیبایی خاصی را برای آشپزخانه شما ایجاد نماید. اگر با ما همراه شوید می توانید به راحتی این بخش از خانه خود را تمیز کرده و هر وسیله ای را در محل مناسب خود قرار دهید و فضایی مناسب را ایجاد نمائید.

شناخت ظروف مزاحم در آشپزخانه

گاهی پیش می اید که ظروف و غلات و حبوبات و لوازم خانگی را داخل کابینت ها قرار می دهیم و نمی دانیم که هر کدام از این وسایل کجا باید قرار بگیرند تا جایگاه بهتری داشته باشند. بهترین کار این است که لیستی را آماده کرده و تمام موواردی را که عنوان می شود یادداشت نمائید. وسایل و ظروفی که دردسرساز هستند می توانند در این گروه ها دسته بندی شده و قرار بگیرند. ظروفی که اندازه بسیار بزرگی دارند و ظروفی که شکل بدی دارند و یا به عنوان ظروف بد قلق شناخته می شوند، لوازم خانگی ای که بسیار کم و دیر به دیر از آن ها استفاده می شود و وسایل و لوازم خانگی که بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. با شناخت این موارد می توانید کلیه ظروف و وسایلی را که در فضای آشپزخانه ایجاد مزاحمت کرده اند را شناسایی کرده و نسبت به جای گذاری بهتر آن ها اقداماتی را انجام دهید.

قرار دادن سینی های پذیرایی در داخل کابینت ها

یکی از مهمترین مواردی که در فرهنگ ایرانی بسیار مورد توجه قرار دارد و از آن استفاده می شود سینی می باشد که در تمام خانه های ایرانی با اندازه های مختلف دیده می شود. اگر یک تازه عروس هستید و یا قصد خرید جهیزیه را دارید باید بدانید که سینی ها ضرورت زیادی ندارند و داشتن یک یا دو عدد از آن ها می تواند کافی باشد و علت ان هم این است که در خانه یک تازه عروس اصولا تعداد کمی مهمان می آید و نسبت به خانه پدری نفاوت بسیار زیادی دارد. بنابراین در خرید این وسیله نباید زیادی وسواس به خرج داد و داستن یک یا دو عدد از ان کفایت خواهد کرد و می تواند مناسب باشد.

چنانچه مهمان زیادی دارید و در نوروز نیز مهمانان زیادی به منزل شما می آیند برای دید و بازدید این را در نظر داشته باشید که نمی توانید از شر سینی های خود خلاص شوید. اصولا سینی ها اندازه بزرگی دارند و بسیار بدقلق می باشند به همین دلیل باید بگوئیم که قرار دادن آن ها در داخل کابینت ها ایده جالب و منظقی ای به نظر نمی رسد. ترجیحا سینی ها را در فضاهای مرده آشپزخانه خود بگذارید تا کمتر در دیدرس باشند. به عنوان مثال می توان سینی ها را در بالای یخچال و یا در فضای خالی کنار کابینت قرار داد. البته از سینی هایی که دارای نقش برجسته هستند و یا از جنس نقره هستند می توان به عنوان یک وسیله دکوری نیز استفاده کرده و در آشپزخانه قرار داد.

محل مناسب قرار دادن سفره ها و لوازم پارچه ای در آشپزخانه

بهترین محل برای قرار دادن سفره ها و دستمال سفره و دیگر لوازم پارچه ای کمد لباس ها می باشد که می توان آن ها را در یک ساک پارچه ای قرار داده و در داخل کمد گذاشت. چنانچه تمایل داشته باشید تا آن ها را در داخل کابینت ها و کشوهای آن ها قرار دهید مسلما با مشکلاتی همچون بسته نشدن کشو افتادن پارچه ها به پشت کابینت و یا حتی گیر کردن پارچه به ریل کشو و مواردی از این قبیل مواجه خواهید شد بنابراین بهترین کار این است که در محل بهتری را برای نگهداری از آن ها در نظر بگیرید تا بتوانید دسترسی راحت تری نیز داشته باشید.

در صورتی که فضای آشپزخانه تان بزرگ است می توانید یکی از کشوها بالای کابینت را به لوازم پارچه ای اختصاص دهید و با این کار مانع از چکه کردن چیزی از طبقات بالاتر و لک شدن آن ها شوید.

فروش کلیه لوازمی که از آن ها هیچ استفاده ای نمی شود

از لوازم خانگی خود لیستی را تهیه نمائید و دقت کنید که از کدام وسایل کمتر استفاده کرده اید و یا اصلا آن ها را به کار نبرده اید. اگر چند سال بیشتر است مه از برخی از وسایل استفاده نکرده اید بهترین کار این است که آن ها را از داخل کابینت ها خارج کرده و در خانه تکانی که انجام می دهید از شر آن ها خلاص شوید. می توانید این لوازم را به عنوان هدیه به دیگران بدهید و یا اینکه آن ها را به فروش برسانید. البته به این مساله هم توجه داشته باشید که برخی از لوازم مدتی بعد می توانند مورد استفاده تان قرار بگیرند بنابراین نباید آن ها را بفروشید و بهترین کار این است که آن ها را در انباری قرار دهید تا زمانی که مجددا بخواهید از ان ها استفاده نمائید.

قرار دادن برخی از وسایل بر روی کابینت

برخی از وسایل در طول روز و یا هفته بسیار مورد استفاده قرار می گیرند بنابراین بهتر است که این لوازم را درون کابینت ها قرار ندهید تا مجبور نباشید هر بار برای استفاده از آن ها کلی زحمت کشیده و از داخل کابینت ها خارج کنید. بهتر است به جای قرار دادن این وسایل بر روی اپن آن ها را بر روی کابینت ها قرار دهید تا بتوانید در زمان لازم به راحتی از ان ها استفاده نمائید.

محل مناسب قرار دادن ظروف پیک نیک یا تراس

مسلما شما نیز از ظروفی جداگانه برای پیک نیک و یا تراس استفاده می کنید که بهتر است این ظروف را در کابینتی جداگانه قرار دهید. زمانی که قصد آشپزخانه تکانی دارید ظروف نشکن و بامبو را جدا نمائید چرا که این ظروف به عنوان یک گزینه بسیار مناسب برای صرف غذا در بیرون از منزل هستند.

تعیین مکان مناسب برای قرار دادن ظروف شیشه ای

شیشه یکی از عناصر بسیار مهم و کاربرددی در دکوراسیون منطل به شمار می رود  می تواند جذابیت و گیرایی خاص خود را داشته باشد و علت آن هم این است که می تواند نور را به خوبی از خود عبور دهد و فضایی شفاف و روشن را برای شما به وجود خواهد آورد. برای فضاهایی که کوچک هستند دکوری های شیشه ای به عنوان گزینه ای مناسب به شمار می روند و در صورت تناسب با دکوراسیون خانه می تواند پاسخگویی بسیار زیادی داشته باشد. در صورتی که کمی خلاقیت در استفاده از شیشه ها داشته باشید می توانید از آن ها به عنوان یک وسیله کاربردی و بسیار مناسب نیز استفاده نمائید. برخی از ظروف شیشه ای می توانند به عنوان دکوری نیز به کار گرفته شوند و جایگاهی خاص را در دکوراسیون داشته باشند. زمانی که دکوراسیون خانه خود را کامل کردید می توانید دست به کار شده و جنس این ظروف را مشخص کرده و در دکوراسیون خانه خود به کار بگیرید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *