#


کوکوی عدس قرمز

کوکوی عدس قرمز

این غذا بسیار خوشمزه است و مناسب برای تمامی سنین می باشد و سرشار از مواد مغذی برای کودکان دلبندتان می باشد
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان پخت 2 ساعت
کل زمان 2 ساعت 10 دقیقه
مناسب برای 3 نفر
مقدار کالری 350کیلو کالری

مواد اولیه

  • 1 عدد سیب زمینی
  • 1 عدد پیاز
  • 2 عدد تخم مرغ
  • 2 حبه سیر رنده شده
  • 4 قاشق غذاخوری آرد
  • عدس قرمز

دستور پخت

  • ابتدا دو پیمانه عدس را با آب بپزید، مقدار آب باید به میزانی باشد که 1 بند انگشت آب روی عدس ها باشد، بعد از اینکه عدس ها پخته شد. با گوشت کوب (دستی ، برقی) خوب بکوبید تا پوره شود، بعد از آن سیب زمینی را پخته و رنده کنید و همراه پیاز رنده شده به عدس ها اضافه کنید، سپس سیر و تخم مرغ ها را به مابقی مواد اضافه کنید و نمک و فلفل را به میزان دلخواه اضافه کنید. برای اینکه این کوکو مقدار روغن مصرفی نداشته باشد درون فر طبخ نمائید. بدین شکل که قالب دلخواهتان را چرب کنید و کمی آرد بپاشید سپس مایه کوکوی آماده شده را داخل قالب بریزید و درون فر با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 30 دقیقه قرار دهید بعد از اتمام زمان ذکر شده قالب را برگردانید و با سبزیجات دلخواه تزئین نمائید.

برای تهیه کوکوی عدس قرمز باید مواد زیر را مهیا کرد

موادلازم برای تهیه ی کوکوی عدس قرمز ؛ عدس قرمز (دال عدس)

مواد لازم:

سیب زمینی: ۱ عدد

پیاز: ۱ عدد

تخم مرغ: ۲ عدد

آرد: سه الی چهار قاشق غذاخوری

سیر رنده شده: ۲حبه

نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا دو پیمانه عدس را با آب بپزید، مقدار آب باید به میزانی باشد که ۱ بند انگشت آب روی عدس ها باشد، بعد از اینکه عدس ها پخته شد. با گوشت کوب (دستی ، برقی) خوب بکوبید تا پوره شود، بعد از آن سیب زمینی را پخته و رنده کنید و همراه پیاز رنده شده به عدس ها اضافه کنید، سپس سیر و تخم مرغ ها را به مابقی مواد اضافه کنید و نمک و فلفل را به میزان دلخواه اضافه کنید.

برای اینکه این کوکو مقدار روغن مصرفی نداشته باشد درون فر طبخ نمائید. بدین شکل که قالب دلخواهتان را چرب کنید و کمی آرد بپاشید سپس مایه کوکوی آماده شده را داخل قالب بریزید و درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید بعد از اتمام زمان ذکر شده قالب را برگردانید و با سبزیجات دلخواه تزئین نمائید.

کوکوی عدس قرمز
19 ژانویه 2017 بدون نظر 7905 بازدید
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *