#


کله جوش اصفهان

کله جوش اصفهان

کله جوش در اصفهان برای دهه شصتی ها یاد آور سریال نوستالژی « قصه های مجید» است که در آن فیلم بی بی همش برای مجید کله جوش درست می کرد که اون هم اصلا دوست نداشت. البته احتمالا از خواص کله جوش بیخبر بود. برای تهیه کله جوش اصفهانی باید ابتدا مواد اولیه را تهیه کنید.

مواد اولیه

مواد اولیه کله جوش در عین سادگی و ارزان بودن بسیار مقوی است.

برای تهیه آن کافیست ابتدا یه عدد پیاز بزرگ که کاملا خرد و خلال شده باشد، ۲ قاشق غذا خوری پودر گردو یا گردو ساییده شده است.

یک کیلو کشک که بهتر است از کشک محلی استفاده کنید کافیست آن را آسیاب کنید بعد با آب رقیق کنید تا برای این غذا قابل استفاده شود.

یکی از مهمترین مواد لازم این غذا نعنا خشک است که بار طعم دهندگی به این غذا را به دوش می کشد یک قاشق غذا خوری از آن کافیست که طعم بسیار لذت بخشی را به شما هدیه کند.

در آخر نمک و فلفل سیاه و زرچوبه هم به میزان دلخواه یعنی هر چقدر که دلتون میخواد بهش اضافه کنید.

تهیه کله جوش

ابتدا پیاز را خرد کرده و درون ماهیتابه ای که از قبل در آن روغن ریخته اید و داغ شده است بریزید اندازه پیاز های خرد شده به میان دلخواه شما است.

بعد از آنکه پیازها طلائی شدند زردچوبه و نمک با فلفل سیاه به آن اضافه کنید کمی تفت دهید.سپس گردو را که از قبل ساییده اید اضافه کنید و کمی تفت دهید تا نرم شود.

نعنا خشک را بصورت پودر شده در ظرفی جداگانه داخل روغن داغ بریزید و بلافاصله از اجاق بردارید تا نعنا در داخل روغن زیاد سرخ نشود چون مزه نعنا خشک در صورتی که زیاد سرخ شود تلخ می شود.

۲ پیمانه آب به غذا اضافه کنید همینکه مواد داخل آب شروع به جوش خوردن کرد نعنا خشک را اضافه کنید .

کشک های ساییده شده را با یک لیوان آب مخلوط کنید تا رقیق شود بعد از آن کشک رقیق شده را به غذا اضاه کنید صبر کنید تا غذا جوش بیاید و چند قل بخورد .

حالا زیر غذا خاموش کنید غذا حاضر است..

کله جوش
14 فوریه 2017 بدون نظر 1603 بازدید
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *