#


فتوش، سالادی باطعم متفاوت

فتوش سالادی باطعم متفاوت

این سالاد عربی بسیار خوشمزه و مفید برای تمامی افراد است و از خوردن آن لذت ببرید 
زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان پخت 15 دقیقه
کل زمان 35 دقیقه
مناسب برای 3 نفر
مقدار کالری 200کیلو کالری

مواد اولیه

  • 1 بسته نان مدیترانه ای
  • 2 عدد گوجه
  • 1 عدد خیار
  • 1 عدد پیاز قرمز
  • 5 عدد تربچه
  • 1 عدد کاهو کوچک
  • 1 حبه سیر
  • 3 عدد لیمو ترش

دستور پخت

  • 1. يك عدد نان مديترانه‌اي را به صورت مربع‌هاي كوچك برش دهيد، سپس در روغن داغ سرخ كنيد تا برشته شود. نان سرخ شده را روي دستمال قرار دهيد تا روغن اضافي از بين برود.
    2. اگر نمي‌خواهيد از روغن استفاده كنيد مي‌توانيد نان را در فر با حرارت 180 درجه سانتي‌گراد به مدت پنج دقيقه قرار دهيد تا برشته بشود. دو عدد گوجه‌فرنگي و يك عدد خيار را با پوست يا بدون پوست و يك عدد پياز قرمز را نگيني خرد كنيد و در كاسه‌اي بريزيد.
    3. پنج عدد تربچه را باريك اسلايس كرده و اضافه كنيد. يك عدد كاهوي كوچك با برگ‌هاي تازه و سبز روشن را درشت خرد كرده و اضافه كنيد. يك مشت برگ نعناع تازه هم داخلش بريزيد و با هم مخلوط كنيد. در انتها نان برشته را نيز اضافه كنيد.

فتوش ، سالادی باطعم متفاوت و طرز تهیه ی آن

فتوش ، سالادی با طعم‌های متنوع ، تازه، ترد و سالم. یک سالاد عربی که حس متفاوتی را برای‌تان به وجود می‌آورد. برای تهیه این سالاد احتیاج به نان عربی پیتا یا نان مدیترانه‌ای دارید. نگران نباشید، اگر این نان را پیدا نکردید می‌توانید از نان تافتون یا لواش استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه ی فتوش :

نان مدیترانه‌ای: یک بسته
روغن: کمی
گوجه‌فرنگی: دو عدد
خیار: یک عدد
پیاز قرمز: یک عدد
تربچه: پنج عدد
کاهو کوچک: یک عدد
نعناع تازه: مقداری
سیر: یک عدد
لیمو ترش: سه عدد
نمک و فلفل: مقداری

طرزتهیه:

۱٫ یک عدد نان مدیترانه‌ای را به صورت مربع‌های کوچک برش دهید، سپس در روغن داغ سرخ کنید تا برشته شود. نان سرخ شده را روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی از بین برود.

۲٫ اگر نمی‌خواهید از روغن استفاده کنید می‌توانید نان را در فر با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت پنج دقیقه قرار دهید تا برشته بشود. دو عدد گوجه‌فرنگی و یک عدد خیار را با پوست یا بدون پوست و یک عدد پیاز قرمز را نگینی خرد کنید و در کاسه‌ای بریزید.

۳٫ پنج عدد تربچه را باریک اسلایس کرده و اضافه کنید. یک عدد کاهوی کوچک با برگ‌های تازه و سبز روشن را درشت خرد کرده و اضافه کنید. یک مشت برگ نعناع تازه هم داخلش بریزید و با هم مخلوط کنید. در انتها نان برشته را نیز اضافه کنید.

نکات:

– توجه داشته باشید سس این سالاد را باید هنگامی که قصد سرو دارید به سالاد اضافه کنید در غیر این‏صورت سالاد پژمرده شده و کیفیتش را از دست می‌دهد.

– برای تهیه سس این سالاد، آب دو تا سه عدد لیموترش تازه را با یک فنجان روغن زیتون و یک عدد سیر له شده یا رنده شده و یک قاشق غذاخوری سماق و یک‌دوم قاشق چای‌خوری زیره سبز و کمی نمک و فلفل مخلوط و به سالاد اضافه کنید.

طرز تهیه انواع غذا،شیرینی،کیک , سالاد و دسر را از ما بخواهید

فتوش، سالادی باطعم متفاوت
18 ژانویه 2017 بدون نظر 2149 بازدید
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *