#


طرز تهیه کوفته مرغ با زرشک و گردو

طرز تهیه کوفته مرغ با زرشک و گردو

وقتی اسم کوفته به میان می‌آید ناخودآگاه یاد کوفته برنجی یا کوفته تبریزی می‌افتیم. در صورتی که کوفته‌های متنوع دیگری هم وجود دارند. از جمله کوفته مرغ که مربوط به شهرستان بناب استان آذربایجان شرقی است. که در آن به جای گوشت از مرغ استفاده می‌شود.

مواد لازم برای تهیه کوفته مرغ با زرشک و گردو ۴ نفر

۴۰۰ گرم لپه

۵۰۰ گرم سینه مرغ

۳ عدد تخم‌مرغ

۳ عدد پیاز متوسط

۳ عدد پیاز متوسه

زردچوبه به مقدار لازم

۱ ق چ دارچین

۱ ق س رب گوجه فرنگی

زرشک و گردوی خرد شده به مقدار لازم

نمک و فلفل به مقدار لازم

روغن مایع به مقدار لازم

۳۰۰ گرم مخلوط سبزی کوفته

مراحل پخت کوفته مرغ با زرشک و گردو

ابتدا سبزی‌ها را پاک کرده، بشویید. ریز خرد کنید . کنار بگذارید. سپس لپه‌ها را پاک کرده . بشویید .و در یک قابلمه مناسب با مقداری آب، نمک و زردچوبه، بگذارید تا بپزد.

در این فاصله دو عدد از تخم‌مرغ‌ها را آبپز کنید . پوست آنها را بگیرید. سپس سینه مرغ را در قابلمه‌ای جداگانه همراه با یک عدد پیاز، کمی زردچوبه و نمک بپزید . بعد استخوان‌های سینه مرغ پخته شده را جدا کرده . آن را همراه با لپه پخته، چرخ کنید.

مخلوط سینه مرغ اولیه را داخل کاسه مناسبی بریزید . با دست ورز دهید. سپس یک عدد تخم مرغ باقیمانده را در این مخلوط بریزید . بعد از اضافه کردن کمی نمک، فلفل، زردچوبه و همچنین سبزی‌های خرد شده ورز دهید. دو پیاز دیگر را پوست بگیرید . به صورت خلالی خرد کنید. سپس در قابلمه مناسبی مقداری روغن ریخته و بعد از داغ کردن، پیازهای خرد شده را در آن سرخ کنید. مقداری از پیاز داغ را کنار بگذارید.

به باقیمانده پیاز داغ داخل قابلمه، زردچوبه و رب گوجه فرنگی اضافه کنید . کمی تفت دهید. سپس مقداری آب همراه با کمی دارچین داخل قابلمه بریزید . بگذارید روی اجاق تا جوش بیاید. پس از آن حرارت را کم کنید.

شکل دادن کوفته

حالا نوبت درست کردن کوفته می‌رسد .ولی ابتدا مواد داخل آن را آماده کنید. برای این منظور زرشک را همراه با پیاز داغی که کنار گذاشته بودید .چند دقیقه تفت دهید . در مرحله پایانی گردو را هم بیفزایید. سپس دستانتان را خیس کنید . یک تکه بزرگ از مخلوط گوشتی را بردارید . به شکل توپ درآورید. سپس داخل آن را گود کنید . کمی از مخلوط گردو، پیازداغ و زرشک را همراه با یک عدد تخم‌مرغ درسته در آن فرورفتگی قرار دهید. حالا با یک مقدار دیگر از مخلوط گوشتی سطح مواد را بپوشانید. تا کوفته شکل بگیرد. با توجه به اینکه مقدار این مواد برای دو عدد کوفته کافی است. به همین ترتیب کوفته دیگری هم درست کنید. در یک تابه بزرگ مقداری روغن بریزید . روی حرارت قرار دهید. حالا کوفته‌ها را در آن تفت دهید. سپس کوفته‌ها را داخل مخلوط پیازداغ و رب گوجه‌فرنگی قرار دهید. در قابلمه را بگذارید تا کوفته‌ها بپزند.

کوفته مرغ
30 ژانویه 2017 بدون نظر 2417 بازدید
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *