#


طرز تهیه کلوچه خرمایی

کلوچه خرمایی

کلوچه خرمایی از انواع شیرینی های محلی استان سیستان است که از زمان های گذشته تا به امروز پخت این کلوچه خوشمزه در بین سیستانی ها رواج داشته است.

طرز تهیه کلوچه خرمایی را با بهترین روش و به صورت مرحله به مرحله در ادامه مشاهده خواهید کرد.

مواد لازم

روغن جامد : ۱/۴ پیمانه
آرد : ۱.۵ پیمانه
بیکینگ پودر : ۱ قاشق چای خوری
پودر قند و یا شکر : ۱ قاشق غذاخوری
شیر : ۶ قاشق غذا خوری
خرما : ۱۲ عدد
هل ساییده شده : ۱ قاشق غذا خوری
زرده تخم مرغ

طرز تهیه

ابتدا فر را بر روی دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا به خوبی داغ شود. روغن و آرد را در درون ظرف مناسبی بریزید و این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید می توانید این مواد را با کمک دست نیز با یکدیگر مخلوط کنید.
سپس بیکینگ پودر و پودر شکر را به این مواد اضافه کنید و سپس شیر را نیز به صورت آرام آرام به مایه کلوچه اضافه کنید و مواد مخلوط شده کلوچه را به خوبی و به مدت ۵ دقیقه ورز دهید.

در مرحله بعدی طرز تهیه کلوچه خرمایی پوست خرماها را بگیرید و هسته آن ها را نیز خارج کنید و سپس خرما ها را به همراه هل ساییده شده در درون ظرف مناسبی بریزید و ظرف را به مدت ۵ دقیقه بر روی حرارت گاز قرار دهید.

تا مواد نرم شوند سپس از خمیر آماده شده کلوچه خرمایی دایره هایی به اندازه گردو جدا کنید و مقداری خرما در وسط خمیر ها قرار دهید.

سپس خمیر را بپیچیدبرای پیچاندن خمیر کلوچه ها می توانید از روش های مختلفی استفاده نمایید.

بعد از پیچیدن خمیر کلوچه ها زرده تخم مرغ را با کمک قلم مو بر روی آن ها بمالید و سپس خمیر های کلوچه را در درون قالب فر قرار دهید و قالب فر را به مدت ۱۵ دقیقه در درون فر با دمای ۱۸۰ درچه قرار دهید.

کلوچه خوشمزه خرمایی سیستانی ها طعم بی نظیر و خاصی دارد پیشنهاد می کنیم که این کلوچه را در منزل تهیه کنید.

امیدواریم از دستور پخت کلوچه خرمایی با این روش نهایت لذت ببرید و لحظات خوبی و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود با سرو این کلوچه سپری کنید.

کلوچه خرمایی
19 فوریه 2017 بدون نظر 3201 بازدید
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *