#


طرز تهیه پیده گوشت

پیده

پیده گوشت یکی از غذاهای محلی و سنتی ترکیه می باشد که بسیار طرف دار دارد . در این قسمت شما را با  طرز تهیه آن آشنا می کنیم .

مواد لازم برای داخل خمیر

آرد گندم  ۳ لیوان

مایه خمیر  ۱ قاشق غذاخوری

شکر  ۱ قاشق مرباخوری

آب ولرم  ۱ لیوان

نمک  ۱ قاشق چایخوری

مواد لازم برای روی خمیر برای ۶ نفر

پیاز متوسط ۱ عدد

سیر   ۲ تا ۳ حبه

گوجه فرنگی متوسط ۲ عدد

جعفری خرد شده  ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

فلفل دلمه ای    ۱ عدد

گوشت چرخ کرده  ۲۵۰ گرم

نمک و فلفل  به میزان دلخواه

رب فلفل یا رب گوجه فرنگی  ۱ قاشق غذاخوری

آویشن  ۱ قاشق چایخوری

کره  ۲۵ گرم

طرز تهیه

۱٫    ابتدا آرد را الک کنید. نصف لیوان از آرد را برای پهن کردن خمیر کنار بگذارید. بقیه آرد را در ظرفی ریخته و وسط آن را گود کنید. مایه خمیر، شکر و نمک را با کمی آب حل کرده به آرد اضافه کنید. کم کم بقیه آب را اضافه کنید. خوب ورز دهید. خمیر نرمی به دست می آید. سپس ۱۵۵ تا ۲۰ دقیقه بگذارید در حرارت اطاق بماند. روی آن را با پارچه مرطوب بپوشانید.

۲٫    پیاز و سیر را رنده یا ریز خرد کنید. گوجه فرنگی، جعفری و فلفل دلمه ای را ریز خرد کنید و همه مواد را با گوشت چرخ کردهخوب مخلوط کنید و به آن نمک و فلفل بزنید.

۳٫    خمیر را به شش قسمت تقسیم کنید. زیر خمیر را کمی آرد بپاشید . ابتدا با وردنه پهن کنید و سپس با دست به شکل بیضی درآورید. ضخامت خمیر باید تقریباً نیم سانتیمتر باشد. روی هر تکه از خمیر باز شده مقداری از مایه گوشتی بریزید. بعد دور خمیر را نیم سانت به طرف بالا تا کنید و به هم بچسبانید.

۴٫    کف سینی فر را آرد بپاشید و پیده ها را روی آن بیندازید. سینی را در فری که از قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کرده اید، بگذارید تا پیده ها بین نیم ساعت یا ۴۵ دقیقه بپزند. سپس از فر درآورید و کره را روی نان بمالید تا نرم شود. پیده را می توانید به ۳ تا ۴ تکه تقسیم کنید. بعد آنها را با سالاد فصل سرو کنید.

۵٫    برای تهیه پیده از خمیر نان باگت یا بربری به میزان ۴۵۰ گرم یا یک چانه نیز می توان استفاده کرد.

پیده گوشت
21 فوریه 2017 بدون نظر 3145 بازدید
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *