#


مربا به

طرز تهیه مربا به

در ابتدا به‌ ها را پوست کنده و آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید، سپس  خرد شده آن را همراه با ۲ لیوان آب در قابلمه بریزید زمانی‌ که  روی حرارت کاملاً پخته شدند ۵۰۰ گرم شکر را اضافه نمائید. نکته حائز اهمیت برای پخت مربای به این است که باید رنگ مناسبی داشته باشد. و این نکته با گذاشتن دم‌کنی محقق می‌شود درب قابلمه را با دم‌ کنی ببندید و حرارت را خیلی ملایم کنید و اجازه بدهید چند ساعت با دم‌کنی مرباها بپزد. آخر پخت کلاب را اضافه نمائید. حرارت را خاموش کرده و بعد از خنک شدن مربا آن را درون ظرف شیشه‌ای بریزید.

مواد لازم مربا 

به                 ۱ کیلو

شکر              ۵۰۰ گرم

آب                ۲ لیوان

گلاب             ۳ قاشق غذاخوری

خواص غذایی

سرشار از ویتامین‌های A و B و C و همچنین قند و پپتین است. به رسیده، دارای طبیعتی معتدل است، در حالی که دانه آن یا همان به‌دانه طبیعتی سرد و تر دارد.

خواص درمانی

به برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید است .از جمله عفونت‌های روده‌ای و ورم حاد روده، اسهال مخصوصا از نوع خونی، سوزش مجاری ادرار، تنگی نفس، سردردهای مزمن و التهاب‌های مختلف مفید است.

می‌گویند با خوردن به، عرق بدن خوشبو می‌شود.

خانم‌های باردار برای جلوگیری از سقط جنین به مصرف می‌کنند.

علاوه بر گوشت به، دانه آن نیز اثر شفابخشی برای التهاب‌های دستگاه گوارش و مخاط‌ها، سرفه‌های خشک، سینه درد، تب و گرفتگی صدا دارد ولی مراقب باشید از جویدن و بلعیدن به‌دانه بپرهیزید زیرا به‌دانه، حاوی یک ماده سمی است که برای بدن مضر است.

 

مربا به
30 ژانویه 2017 بدون نظر 2203 بازدید
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *