#


طرز تهیه مالت و سمنو

طرز تهیه مالت و سمنو

طرز تهیه­ مالت و سمنو تقریباً یکسان است. مالت را با جو سبز کرده و سمنو را هم با گندم سبز کرده تهیه می­نمایند . دستور تهیه ­ی آن­ها بسیار آسان است.

غله را در اب بخیسانید. پس از سه روز آن را در ظرفی ریخته .سپس در برابر آفتاب قرار دهید .و یک پارچه­ ی نم­دار روی آن بکشید . گاه گاهی آن را آب دهید. همینکه جوانه به اندازه­ ی غله گردید. آن را برداشته بگذارید خشک شود.

روزی که می­خواهید مالت با سمنو بپزید آن را بکوبید. آرد آن را با چهار برابر آب مخلوط نمایید .با آتش ملایم حرارت دهید .طوری که به جوش نیاید.بهتر آن است که دیگ سمنو را در روی دیگ آب جوشان بگذارید تا حرارت کمتر به آن برسد.

پس از آنکه یک ساعت به این ترتیب حرارت دادید .یک قاشق از آن را برداشته یک قطره تنتور ید به آن اضافه کنید .اگر رنگ آن آبی شد معلوم می­شود که هنوز حرارت کافی نیست . باید آن را آنقدر حرارت دهید. که با تنتور ید آبی نشود .همینکه حرارت کافی شد . یک قاشق از محلول با یک قطره ید آبی نگردید .آن را با یک پارچه­ی تمیز صاف نمایید . صاف شده­ی ی آن را مجدداً به همان ترتیب اول آنقدر حرارت دهید .تا قوام آمده و عسلی گردد. الت و سمنو دارای ویتامین­های زیاد بوده و معدن املاح می­باشند.

طرز نهیه انواع غذا،شیرینی،کیک و دسر را از ما بخواهید.

طرز تهیه مالت و سمنو
29 ژانویه 2017 بدون نظر 7797 بازدید
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *