#


طرز تهیه شیرینی پاپاتیا

شیرینی پاپاتیا

شیرینی پاپاتیا از انواع شیرینی های خوشمزه و خوش طعمی می باشد که ظاهری بسیار زیبا و فانتزی دارد. در این مطلب ما قصد داریم تا شما عزیزان را با طرز تهیه شیرینی پاپاتیا برای پذیرایی از دوستان و مهمان های خود آشنا کنیم.

مواد لازم

کره : نصف لیوان
پودر قند : نصف پیمانه
وانیل : ۱/۸ قاشق مرباخوری
رنگ های مجاز خوراکی و یا زعفران و یا قهوه
آرد : دو لیوان
تخم مرغ : ۱عدد

طرز تهیه

برای پخت پاپاتیا ابتدا فر را بر روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم نمایید تا خوب داغ شود سپس پودر قند و کره را باهم مخلوط نمایید و آن ها را طوری هم بزنید که رنگ کرم پیدا کرده و حجمش نیز ۲ برابر شود.

وانیل و تخم مرغ را با هم ترکیب کرده و خوب هم بزنید سپس آن را به مخلوط کره و قند اضافه نمایید.

در مرحله بعد طرز تهیه شیرینی پاپاتیا, آرد را که از قبل الک کرده اید را به آرامی به مخلوط بدست آمده اضافه نمایید این کار را تا زمانی که خمیر بدست آمده حالت چسبندگی خود را از دست ندهد ادامه می دهیم.

برای اینکه شیرینی های رنگارنگی داشته باشید بهتر است هر مقدار خمیری را که می خواهید جدا کرده و رنگ خوراکی مورد نظر را به آن اضافه نمایید.

گلوله های خمیری بدست آمده را در کنار یکدیگر قرار داده تا شکل گل و یا هر شکلی که شما مایل باشید به خود بگیرد. در داخل سینی فر کاغذ روغنی را قرار می دهیم و شیرینی ها را با فاصله مناسب طوری که به یکدیگر نچسبند قرار می دهیم.

دستور پخت شیرینی پاپاتیا بسیار زیبا و خوشمزه را در این مطلب ملاحظه نمودید که امیدواریم از این شیرینی فانتزی لذت برده باشید و بتوانید به آسانی آن را در منزل تهیه کنید.

شیرینی پاپاتیا
19 فوریه 2017 بدون نظر 1379 بازدید
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *