#


طرز تهیه خورش کدو سبز با گوشت

طرز تهیه خورش کدو سبز با گوشت

اول از همه داخل قابلمه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید بعد پیاز و سیر را ریز خرد کنید و داخل روغن بریزید و تفت دهید تا نرم شوند سپس گوشت خرد شده و کمی زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت  تغییر کند و آب گوشت کشیده شود.پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد گوجه فرنگی های خرد شده ، رب گوجه فرنگی و ۴ لیوان آب اضافه کنید و مخلوط نمایید سپس در قابلمه را بگذارید و حرارت را کم کنید و به مدت ۲ ساعت اجازه دهید گوشت  بپزد و نرم شود.توی مدت زمانی که گوشت در حال پختن هست کدو ها را آماده کنید ، کدو سبزها را خوب بشویید سپس به صورت طولی چند برش بزنید ، روی کدوها نمک بپاشید و در روغن سرخ کنید.

پس از اینکه گوشت نرم شد نمک و فلفل را اضافه کنید سپس کدوهای سرخ شده را به خورش اضافه نمایید (بعد از اضافه کردن کدوها خورش را هم نزنید) ، در قابلمه را بگذارید و با حرارت کم اجازه دهید ۱ ساعت دیگر خورش بجوشد و جا بیفتد سپس بهمراه برنج سرو کنید. اگر ذائقه ی شما با غذاهای ترش سازگاره میتونین مقداری غوره به خورش اضافه کنید و از طعم بی نظیرش لذت ببرین.

خواص کدو سبز

 سرشار از ویتامین A است. کدو اثر ملین دارد و باعث رفع یبوست و سوء هاضمه می‌شود.کدو خون‌ساز است ، علاوه بر این خواص، از پیری پوست جلوگیری کرده و سرشار از آنتی‌اکسیدان است. مغز را فعال و حافظه را تقویت می‌کند.کدو برای بچه‌ها و کسانی که دچار بیماری‌های عفونی شده‌اند و دوره نقاهت را می‌گذرانند بسیار مفید است.

مواد لازم:

گوشت ۲۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد

سیر ۲ حبه

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی ۲ عدد

کدو سبز متوسط ۲ عدد

نمک و فلفل و زردچوبه مقدار لازم

 

خورش کدو سبز
30 ژانویه 2017 بدون نظر 1457 بازدید
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *