#


طرز تهیه ته‌ چین مرغ با لپه و کشمش

طرز تهیه ته‌ چین مرغ با لپه و کشمش

تقریبا می‌شود گفت امکان ندارد که میزی با غذاهای مجلسی چیده شود ولی در آن اثری از ته چین مرغ نباشد. حالا اگر شما هم می‌خواهید در منوی غذاهایتان ته چین اضافه کنید. این بار ته چین مرغ و لپه و کشمش بپزید.

مواد لازم ته چین مرغ برای ۶ نفر

۱ عدد مرغ متوسط

۱ عدد پیاز متوسط (درشت خرد شود)

۶ عدد پیمانه برنج

۱۰۰ گرم لپه

۵۰ گرم کشمش

۵۰ گرم کره

۱ ق چ زعفران ساییده شده

۴ عدد زرده تخم‌مرغ

۵ ق چ ماست

روغن مایع به مقدار لازم

۱  زردچوبه

نمک و فلفل به مقدار لازم

مراحل تهیه ته چین مرغ

ابتدا مرغ را پاک کرده و خرد کنید. در قابلمه‌ای مقداری آب ریخته و تکه‌های مرغ را همراه با پیاز، نمک، فلفل و زردچوبه در آن بریزید تا بپزد.

در این فاصله در یک قابلمه دیگر برای پخت برنج، مقداری آب بریزید . بگذارید تا به جوش آید. سپس آب برنج را خالی کنید . آن را داخل قابلمه بریزید . اجازه دهید روی حرارت زیاد نیم‌پز شود.سپس آن را آبکشی کنید و کنار بگذارید.

لپه را پاک کرده، بعد از شستن، آن را آبپز کنید. حالا گوشت مرغ را از استخوان جدا کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید . تکه‌های مرغ را داخل آن تفت دهید. زعفران ساییده شده را در آب جوش حل کرده . روی کتری در حال جوش قرار دهید .تا دم بکشد. مقداری از زعفران را روی مرغ در حال سرخ شدن بریزید تا رنگ آن تغییر کند.

استفاده از کشمش در ته چین مرغ

کشمش‌ها را پس از پاک کردن بشویید و در سبدی بریزید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس در کمی روغن تفت دهید. تخم‌مرغ‌ها را بشکنید، زرده‌های آن را در کاسه مناسبی بریزید و خوب هم بزنید، سپس ماست را همراه با زعفران به تخم‌مرغ زده شده اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید. حالا کاسه بزرگی آماده کنید و برنج آبکش شده را در آن بریزید . مخلوط تخم‌مرغ، ماست و زعفران را به آن اضافه کنید و آرام هم بزنید .تا برنج به این مواد آغشته شود. به این ترتیب مایه ته‌چین آماده می‌شود.

تابه گود مناسبی آماده کنید . مقداری روغن در آن بریزید. نصف مایه ته‌چین را داخل قابلمه بریزید . سطح آن را با پشت قاشق صاف کنید. سپس تکه‌های مرغ را روی برنج بچینید . پس از آن لپه و کشمش را اضافه کرده.با قاشق روی سطح برنج به طور یکنواخت پخش کنید. حالا باقیمانده مایه ته‌چین را اضافه و با فشار پشت قاشق سطح آن را صاف و فشرده کنید. در پایان با دسته قاشق چند سوراخ داخل ته‌چین ایجاد کنید . روی حرارت قرار دهید.

بعد از آنکه تابه گرم شد، کره را آب کرده . همراه با کمی آب جوشیده روی ته‌چین بریزید . اجازه دهید تا دم بکشد. زمان لازم برای دم کشیدن حدود دو ساعت است. پس از پایان این مدت آن را روی دیس مناسبی برگردانید.

ته چین مرغ
29 ژانویه 2017 بدون نظر 2073 بازدید
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *