#


طرز تهیه بسبوسه عربی

بسبوسه عربی

کیک ها انواع مختلفی دارند و هر کدام با روش های مختلفی پخته می شوند کیک بسبوسه عربی از انواع کیک های پرطرفدار و محبوب است. طرز تهیه بسبوسه شبیه طرز تهیه کیک شربتی و کیک باقلوا است و در روش پخت این نوع کیک از آرد سمولینا استفاده می شود.
بسبوسه و بامیه عربی از انواع کیک و شیرینی های عربی مناسب برای ماه مبارک رمضان هستند و شما می توانید این نوع شیرینی ها را برای افطار در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن ها نهایت لذت را ببرید.

مواد لازم

پودر نارگیل : ۱ لیوان
آرد سمولینا : ۲ لیوان
تخم مرغ : ۲ عدد
روغن : ۱/۴ لیوان
شکر : ۱/۲ لیوان
ماست : ۱ لیوان
بیکینگ پودر : ۲ قاشق مرباخوری
خلال بادام : به میزان لازم
مواد لازم برای تهیه شهد کیک
آب : ۱/۲ لیوان
گلاب : ۱/۲ لیوان
شکر : ۱.۵ لیوان

طرز تهیه بسبوسه عربی در خانه

در دستور پخت بسبوسه عربی ابتدا باید پودر نارگیل و بیکینگ پودر و آرد سمولینا را با یکدیگر در ظرف مناسبی به خوبی مخلوط کنید.

سپس در ظرفی دیگر تخم مرغ را با مقداری نمک هم بزنید و شکر و روغن و دو قاشق غذاخوری گلاب و ماست را به ترتیب به تخم مرغ زده شده اضافه کنید و همه این مواد را هم بزنید تا به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

مخلوط تخم مرغ را به مخلوط آرد سمولینا اضافه کنید و مخلوط این مواد را هم بزنید.

در مرحله بعدی طرز تهیه بسبوسه قالب کیک را چرب کنید و مایع کیک را در قالب فر بریزید و سپس روی سطح مایع کیک را با کمک قاشق صاف کنید.

خلال های بادام را روی مایع کیک بپاشید و با پشت قاشق خلال های بادام را فشار دهید تا به مایع کیک بچسبند.

در این قسمت

در این مرحله از پخت کیک بسبوسه فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا فر به مدت ۱۵ دقیقه به خوبی داغ شود در این مدت زمان شکر را به همراه آب در ظرفی مناسب بریزید .

ظرف را روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد بعد از اینکه شکر در آب به خوبی حل شد بعد از گذشت ۲ دقیقه گلاب را مخلوط شکر و آب اضافه کنید و شعله گاز را کم کنید .

اجازه دهید تا شربت کیک در حدود دو دقیقه دیگر در حالت جوش بماند سپس بعد از مدت زمان ذکر شده شربت کیک از روی حرارت بردارید تا سرد شود.

در مرحله آخر طرز تهیه بسبوسه عربی، قالب کیک را بعد از گذشت ۱۵ دقیقه از روشن کردن فر در فر به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید و بعد از اینکه کیک به خوبی پخته شد شهد سرد شده کیک را به صورت آرام آرام روی کیک بسبوسه داغ بریزید و اجازه دهید تا شربت به خوبی به خورد کیک بسوبسه برود سپس کیک را به شکل دلخواه خود برش بزنید.

در طرز تهیه بسبوسه برای جدا کردن کیک ابتدا باید آن را برش بزنید سپس با کمک چنگال و یا کفگیری مناسب برش های کیک را از قالب فر بیرون آورید و در ظرف مورد نظر خود قرار دهید. برای مشاهده دستور پخت کیک ها با طعم مختلف می توانید به بخش انواع کیک مجله آرگا مراجعه کنید.

بسبوسه عربی
19 فوریه 2017 بدون نظر 2217 بازدید
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *