#


سوپ مرغ شیری

سوپ مرغ شیری

این غذای خوشمزه سرسار از مواد مفید برای بدن است که می توان آن را به عنوان پیش غذایی مناسب و مقوی برای پذیرایی از مهمان ها در نظر گرفت.
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان پخت 1 ساعت 20 دقیقه
کل زمان 1 ساعت 35 دقیقه
مناسب برای 3 نفر
مقدار کالری 685کیلو کالری

مواد اولیه

  • 1 قاشق روغن زیتون
  • 2 عدد پیازچه خرد شده
  • 1 عدد پیاز
  • 1 عدد ساقه ی کرفس
  • 1 پیمانه ذرت کنسروی
  • 2 عدد سیر رنده شده
  • 2 پیمانه شیر
  • 1 قاشق آرد
  • 1 پیمانه سینه مرغ ریش شده

دستور پخت

  • در یک قابلمه روغن­زیتون بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. پیاز خردشده، کرفس، فلفل دلمه­ای قرمز و سیرها را داخل آن بریزید و مواد را خوب باهم تفت دهید تا سبزی­ها نرم شوند. حالا پیازچه­های خردشده راهم بریزید و کمی با بقیه مواد تفت دهید.
    حالا آب مرغ را اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید تا جوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید و به مدت 5 دقیقه صبر کنید. سپس ذرت را اضافه کرده و 3 دقیقه دیگر هم مواد را روی حرارت بگذارید بماند.
    در یک کاسه کوچک آرد را بریزید. سپس شیر را به آرد اضافه کرده و هم بزنید. حالا مخلوط آرد و شیر را به مواد سوپ اضافه کنید. در این زمان تکه­ها ی مرغ، نمک و فلفل را هم داخل قابلمه بریزید. حرارت را زیاد کنید تا شیر کاملا گرم شود. سپس حرارت را کم کنید و صبر کنید تا سوپ غلیظ شده و جا بیفتد و سپس آن را سرو کنید.

سوپ مرغ شیری و طرز تهیه ی آن

اگر می­خواهید یک غذای سریع و در عین­ حال مقوی درست کنید، می­توانید این سوپ ( سوپ مرغ شیری ) را امتحان کنید. سبزی­های متنوعی که در این سوپ استفاده شده، طعم مطلوبی به آن داده است. هم­چنین به خاطر داشتن شیر و آرد، این سوپ زود جا می­افتد و می­توانید سریع آن را سرو کنید.

مواد لازم:

۱ ق­ روغن زیتون ۲ عد پیازچه خرد شده
۱ عدد پیاز متوسط ۳ پیمانه آب مرغ
۱ عدد ساقه کرفس ۱ پیمانه ذرت کنسروی
پیمانه فلفل دلمه­ای قرمز خردشده به میزان لازم نمک و فلفل
۲ عد سیر رنده شده ۲ پیمانه شیر
۱ ق­ آرد و ۱ پیمانه سینه مرغ پخته و ریش شده

طرز تهیه

در یک قابلمه روغن­زیتون بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. پیاز خردشده، کرفس، فلفل دلمه ه­ای قرمز و سیرها را داخل آن بریزید و مواد را خوب باهم تفت دهید تا سبزی­ها نرم شوند. حالا پیازچه­ های خردشده راهم بریزید و کمی با بقیه مواد تفت دهید.
حالا آب مرغ را اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید تا جوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید و به مدت ۵ دقیقه صبر کنید. سپس ذرت را اضافه کرده و ۳ دقیقه دیگر هم مواد را روی حرارت بگذارید بماند.
در یک کاسه کوچک آرد را بریزید. سپس شیر را به آرد اضافه کرده و هم بزنید. حالا مخلوط آرد و شیر را به مواد سوپ اضافه کنید. در این زمان تکه ­ها ی مرغ، نمک و فلفل را هم داخل قابلمه بریزید. حرارت را زیاد کنید تا شیر کاملا گرم شود. سپس حرارت را کم کنید و صبر کنید تا سوپ غلیظ شده و جا بیفتد و سپس آن را سرو کنید.

سوپ مرغ شیری
25 ژانویه 2017 بدون نظر 1445 بازدید
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *