#


پاته سیب زمینی

پاته سیب زمینی

این عذای خوشمزه و مفید است که به طرز تهیه ی آن می پردازیم
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان پخت 1 ساعت
کل زمان 1 ساعت 15 دقیقه
مناسب برای 3 نفر
مقدار کالری 800کیلو کالری

مواد اولیه

  • 5 عدد سیب زمینی متوسط
  • 300 گرم گوشت چرخ کرده
  • 1 عدد پیاز بزرگ
  • 2 قاشق سوپ خوری رب گوجه فرنگی
  • 1 قاشق سوپ خوری جعفری خرد شده
  • 3 عدد تخم مرغ
  • 1/2 قاشق چای خوری زعفران ساییده
  • 1 قاشق چای خوری زردچوبه

دستور پخت

  • 1. ابتدا سيب‌زميني‌ها را بپزید. در اين فاصله، پياز را پوست بگیرید و به صورت خلالي خرد كنيد، سپس تابه‌اي را آماده كنيد و پس از ريختن مقداري روغن در آن، پياز خلال شده را سرخ كنيد.
    2. در مراحل پاياني سرخ كردن پياز، ابتدا نصف مقدار زردچوبه (نصف قاشق چاي‌خوري) و سپس گوشت چرخ‌كرده را اضافه كنيد. مواد را هم بزنيد تا گوشت چرخ‌كرده همراه با پياز سرخ شود.
    پس از آن، رب گوجه‌فرنگي را به مخلوط‌ گوشت و پياز اضافه كنيد و هم بزنيد تا رب هم كمي تفت داده شود. حالا نصف ميزان زعفران را در يك‌سوم استكان آب‌جوش حل كنيد و روي مواد بريزيد. در ظرف را بگذاريد تا گوشت كمي بپزد.
    3. در اين فاصله، زرشك را پاك كنيد و بشوييد. همراه با جعفري خرد شده به مخلوط گوشتي داخل تابه اضافه كنيد و چند دقيقه حرارت دهيد. كمي هم نمك و فلفل بريزيد.
    4. سيب‌زميني‌هاي پخته‌شده را پوست كنده و رنده كنيد. سپس باقيمانده زردچوبه و زعفران را همراه با كمي نمك و فلفل سياه به سيب‌زميني رنده‌شده اضافه كنيد. تخم‌مرغ‌ها را هم در اين مخلوط بشكنيد. حالا مواد را خوب با هم مخلوط كنيد تا مايه كوكو آماده شود.
    5. تابه بزرگي آماده كنيد و داخل آن مقداري روغن بريزيد و روي شعله اجاق گاز قرار دهيد تا روغن كاملا داغ شود. حالا يك كاسه حاوي آب كنار دست‌تان بگذاريد و دستان‌تان را خيس كنيد. يك مشت از مايه كوكو را با يك دست برداشته و كف دست ديگر پهن كنيد. حالا با انگشت، قسمت وسط آن را با دست گود كنيد. سپس مخلوط گوشتي را با قاشق، داخل اين گودي ايجاد شده بريزيد و مايه سيب‌زميني را به طور كامل روي آن برگردانيد؛ به صورتي كه ديگر اثري از مايه گوشتي نمايان نباشد.
    6. هر كدام از پاته‌ها را پس از آماده شدن، داخل روغن سرخ كنيد. هر تعداد که می شود به همین شکل پاته درست کنید و سپس آنها را در روغن سرخ کرده و سرو كنيد.

پاته سیب زمینی یا همان کوکوی شکم پُر

 

پاته سیب زمینی در واقع همان کوکوی سیب زمینی است. با این تفاوت که داخل آن با مخلوط گوشتی پر می شود. این باعث می شود کوکو طعم متفاوت و دلچسبی داشته باشد. این غذا را می توانید به عنوان یک شام مقوی تهیه کنید.

مواد لازم برای ۴ تا ۵ نفر

۵ عدد متوسط سیب‌زمینی
۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده
۳ ق س زرشک
۱ عدد بزرگ پیاز
۲ ق س رب‌گوجه‌فرنگی
روغن؛ به مقدار لازم
۱ ق س جعفری تازه خرد شده
۳ عدد تخم‌مرغ
۲ /۱ ق چ زعفران ساییده شده
۱ ق چ زردچوبه
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه:

۱٫ ابتدا سیب‌زمینی‌ها را بپزید. در این فاصله، پیاز را پوست بگیرید و به صورت خلالی خرد کنید، سپس تابه‌ای را آماده کنید و پس از ریختن مقداری روغن در آن، پیاز خلال شده را سرخ کنید.
۲٫ در مراحل پایانی سرخ کردن پیاز، ابتدا نصف مقدار زردچوبه (نصف قاشق چای‌خوری) و سپس گوشت چرخ‌کرده را اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا گوشت چرخ‌کرده همراه با پیاز سرخ شود.

پس از آن، رب گوجه‌فرنگی را به مخلوط‌ گوشت و پیاز اضافه کنید و هم بزنید تا رب هم کمی تفت داده شود. حالا نصف میزان زعفران را در یک‌سوم استکان آب‌جوش حل کنید و روی مواد بریزید. در ظرف را بگذارید تا گوشت کمی بپزد.

۳٫ در این فاصله، زرشک را پاک کنید و بشویید. همراه با جعفری خرد شده به مخلوط گوشتی داخل تابه اضافه کنید و چند دقیقه حرارت دهید. کمی هم نمک و فلفل بریزید.

۴٫ سیب‌زمینی‌های پخته‌شده را پوست کنده و رنده کنید. سپس باقیمانده زردچوبه و زعفران را همراه با کمی نمک و فلفل سیاه به سیب‌زمینی رنده‌شده اضافه کنید. تخم‌مرغ‌ها را هم در این مخلوط بشکنید. حالا مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا مایه کوکو آماده شود.

۵٫ تابه بزرگی آماده کنید و داخل آن مقداری روغن بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا روغن کاملا داغ شود. حالا یک کاسه حاوی آب کنار دست‌تان بگذارید و دستان‌تان را خیس کنید. یک مشت از مایه کوکو را با یک دست برداشته و کف دست دیگر پهن کنید. حالا با انگشت، قسمت وسط آن را با دست گود کنید. سپس مخلوط گوشتی را با قاشق، داخل این گودی ایجاد شده بریزید و مایه سیب‌زمینی را به طور کامل روی آن برگردانید؛ به صورتی که دیگر اثری از مایه گوشتی نمایان نباشد.

۶٫ هر کدام از پاته‌ها را پس از آماده شدن، داخل روغن سرخ کنید. هر تعداد که می شود به همین شکل پاته درست کنید و سپس آنها را در روغن سرخ کرده و سرو کنید.

طرز تهیه انواع غذا،شیرینی،کیک و دسر را از ما بخواهید

پاته سیب زمینی
15 ژانویه 2017 بدون نظر 1575 بازدید
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *