#


حفظ زیبایی وسلامت پوست مردان

پوست مردان
18 ژوئن 2017 بدون نظر 1433 بازدید

حفظ زیبایی وسلامت پوست مردان

حفظ زیبایی وسلامت پوست مردان

بسیاری ازمردان هستند که هیچ گونه اهمیتی به سلامتی پوست خود نمیدهند، آنها نمی دانندکه تنها با رعایت چند نکته بهداشتی کوچک می توانند پوستی سالم وشاداب داشته باشند. حال بیائید بدانیم چگونه می توان با اصلاح و پاکسازی پوست صورت مردان را سلامت نگاه داشت؟

نیازی به خریدن و انبارکردن انواع مواد بهداشتی وآرایشی به جهت حفظ سلامتی پوست نیست شما آقایان بارعایت چند اصل کوچک می توانید ظاهر خود را به یک مرد خوش تیپ و جذاب مبدل سازید.

راهکارهای داشتن پوستی سالم وجذاب:

  • سعی کنید صبح ها صورت خودرابایک شوینده ای که ترجیحا غیر صابونی است شسته وبا آب خنک روبه ولرم آب بکشید.همانطورکه میدانید شب زمانی برای بازسازی سلول های پوستی میباشد به همین دلیل پوست جایگاه سلول های مرده وچربی میشود واز آنجاکه پوست باید نفس بکشد این سلول های مرده وچربی هامانع ازاین کار میشوند.به همین دلیل است که شستن پوست صورت برای ازبین بردن این چربی ها وسلول های مرده یک امر ضروری وحیاتی به شمار میرود.سعی کنید از پاک کننده هایی که مرطوب ترهستند برای شستن پوست خود استفاده کرده وسپس از آب ولرم برای آبکشی صورت خودویک حوله بسیار نرم برای خشک کردن پوست خیس صورت بهره بگیرید.
  • نوع ریش تراشی که با صورت خودرا اصلاح میکنید بسیار اهمیت دارد.اگر جزوآن دسته ازافرادی هستید که ازماشین های ریش
    پوست مردان

    پوست مردان

    تراش ارزان قیمت استفاده میکنند باید بگوئیم بهتراست آن هارا فراموش کنید چراکه بجز آسیب به پوست هیچ لطف دیگری نخواهند داشت.ازآنجاکه اغلب مردان هفته پنج بار صورت خودرا اصلاح میکنند بنابراین کیفیت تیغ اصلاح بسیار حائز اهمیت می باشد چراکه یک تیغ باکیفیت علاوه بر عمر طولانی ودوام بیشتری که دارد پوست صورت را خراش نمیدهد.درانتخاب ماشین ریش تراش به تیغ آن بسیار اهمیت دهید و آنرا باتوجه به حساسیت پوست خود ونازکی ودرشتی تارموهای صورت خود برگزینید.

  • هرگز صورت خودرا زمانی که خشک است مورداصلاح قرار ندهیدوکمی ژل یا کف مخصوص اصلاح بر روی پوست صورت خود استفاده کنید.زیرا پوستی که خشک است بسیار سریع ترازیک پوست مرطوب خراشیده میشود وآسیب پذیر است بنابراین پوست خود را با موادی که نام بردیم مرطوب کرده واقدام به اصلاح آن بکنید.رطوبت یکی ازنیازهای اساسی پوست به شمار میرود پس همیشه آنرا به خاطر داشته باشید.
  • زمانی که ریش خودرا اصلاح کردید با مهربانی و عطوفت با پوست صورت رفتار کنید؛ همانطور که میدانید لایه روئی پوست صورت دراثر اصلاح ازبین میرود و پوست بسیار حساس می شود بنابراین به آرامی با آن برخورد کنید و سعی کنید آنرا مرطوب کنید.یکی از راه های مرطوب کردن پوست صورت استفاده از افترشیو میباشد که یک مرطوب کننده خوب وترمیم کننده این لایحه حساس صورت میباشد.
  • تاجایی که امکان دارد بدون استفاده از کرم های ضدآفتاب ازخانه بیرون نروید و حتما از کرم های ضدآفتابی که مناسب پوست آقایان می باشد ومرطوب کننده آنها به اندازه اس پی اف 30درصداست استفاده کنید. نورآفتاب صدمات بسیاری به پوست وارد می کند ومردانی که از کرم های ضدآفتاب استفاده نمی کنند پوست خودرا درمعرض این خطرات قرارداده وآسیب های جدی ای به پوست خود وارد میکنند که گاهی غیر قابل جبران بوده وبافت پوست را تخریب میکنند.پس همواره از کرم های ضدآفتاب برای سلامت هرچه بیشتر پوست خود استفاده کنید.البته این موضوع درمورد خانمها نیز صادق است وآنها نیز باید از این کرم ها استفاده کنند.
  • بدون فکرکردن به این که استفاده از اسکراب ها و لایه بردارها یک کار زنانه است بخاطر رشد موی صورت خود حتما از لایه بردارها استفاده کنید.این کارباعث یک اصلاح نرم برای پوست صورت شما میشود. انجام این کاردوتاسه مرتبه درهفته به داشتن یک پوست نرم ولطیف بسیار کمک کننده خواهد بود پس حتما استفاده از لایه بردارها واسکراب هارادربرنامه بهداشتی خود قرار دهید.
  • استفاده ازماسک ها توصیه ما به آقایانی است که پوست چربی دارند. داشتن یک پوست چرب که منافذ بزرگی هم دارد برای تنفس بیشترو نرمی ولطافت به استفاده هفته ای یکبارازماسک هانیازمند است. آلودگی هایی که برروی پوست می نشینند به وسیله ماسک ها ازبین می روند ومنافذ پوست کمی جمع ترمیشوند. بنابه همین دلایل مردان بیشتراز زنان به استفاده از ماسک ها نیازمندند؛ اگراین ماسک ها از نوع گیاهی باشند باز هم تاثیر بیشتروبهتری خواهند داشت.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *