#


رازهای زیبایی در خانه با مواد طبیعی و گیاهی

18 دسامبر 2018 بدون نظر 987 بازدید

رازهای زیبایی در خانه با مواد طبیعی و گیاهی

رازهای زیبایی در خانه با مواد طبیعی و گیاهی

در خانه و با استفاده از مواد طبیعی و گیاهی می‌توان بسیاری از عارضه های پوست و مو را درمان کرد در این مطلب چند مورد را برای شما بیان می کنیم.

1- روغن کنجد علائم پیری پوست را کاهش می دهد ماساژ آن روی پوست در صبح عالی است .پس از آن یک دوش بگیرید خواهید دید انجام این کار با تحریک خون پوست را سالم و درخشان میکند.

2- برای رفع پف چشم دو تکه یخ را داخل پارچه ای بپیچید و روی چشمهای بسته قرار دهید قسمت های پف کرده را به آرامی با حرکت دایره ای شکل ماساژ دهید بعد از چند دقیقه پس چشمان شما از بین می رود.

3- به درمان عمیق موهایتان نیاز دارید؟ سس مایونز را از یخچال در بیاورید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی موهایتان بمالید برای فواید بیشتر گرمای سشوار را روی مایونز بگیرید تا آن را فعال تر کند.

4-می خواهید  یک ماسک ضد لک درست کنید؟ مقداری سبوس جو دوسر را با عسل کاملا مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت بگذارید و سپس با آب ولرم بشویید این ماسک علاوه بر جوشهای سرسیاه برای رفع لک ها مفید است.

5- ماسک گلیسیرین و خیار می‌تواند آبرسانی پوست خشک را تسریع بخشد .یک خیار را بدون پوست رنده و با یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین ترکیب کنید و به مدت ۲۰ دقیقه هر شب روی پوست آن قرار بدهید.

6-  خواب برزیبایی پوست تاثیر بسزایی دارد.خواب ناکافی می تواند باعث شود که پوست سریعتر پیر شود. محققان به این نتیجه رسیده اند که افرادی که دچار محرومیت از خواب هستند نسبت به آنهایی که خواب کافی دارند دارای چین و چروک های بیشتری هستند. همچنین افرادی که خواب شبانه خوبی ندارند بیشتر در معرض ابتلا به صورت لکه دار و آویزان هستند. علاوه آنهایی که خواب کافی دارند می‌تواند از آسیب‌های ناشی از عوامل استرس زای پوست از جمله از آسیب نور خورشید و محیط زیست سریعتر بهبود یابند  کارشناسان سلامتی تاکید می‌کنند که یک فرد برای زیباتر ماندن پوستش باید حداقل ۷ ساعت و نیم را بخوابد.

7- چربی پوست تان را برطرف کنید: برای این کار کافی ‌است گوجه فرنگی را پوره کرده و کمی آب لیمو به آن اضافه کنید و روی صورت خود ماسک کنید. ۱۰ دقیقه منتظر بمانید و صورت خود را بشویید .با این کار چربی پوست شما به مرور زمان برطرف می گردد.

8-  از جوش های سرسیاه رنج می برید؟ عسل گرم شده را روی پوست قرار دهید و پس از اینکه دانه های سرسیاه شل شدن با کمی فشار آنها را می‌توانید به بیرون برانید.

9- چگونه در خانه کرم ضد چروک درست کنیم ؟ برای این کار روغن جوانه گندم و روغن همیشه بهار را ترکیب کنید سپس دو قاشق غذاخوری کره کاکائو اضافه کنید این ترکیب را ۲۰ دقیقه روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید و هر شب دور چشمان خود استفاده نمایید.

10- معجزه ماست برای پوست صورت: هر روز ۱۵ دقیقه روی صورت قرار بدهید و سپس با آب سرد بشویید. این روش موثرترین روشن کننده ،مرطوب کننده و جوان کننده طبیعی برای پوست است که جای لک و جوش را نیز از بین می‌برد.

11- اگر پوست شما چرب است حتی یک شکلات به سرعت پوست شما را جوش باران کند. مصرف مداوم کاهو و کلم، چای سبز و عرق کاسنی می تواند درمان جوش های صورت شما باشد.

12- درست کردن ریمل طبیعی خانگی تاثیر بسزایی در تقویت مژه ها دارد. می توانید مغز گردو، بادام یا فندق را سوزانده، کوبیده و به آن دو قطره روغن زیتون اضافه کنید و با قیف نایلونی در قوطی ریمل تمیز بریزید و بر روی مژه های خود استفاده بکنید.

13- از سفید شدن موهای سیاه جلوگیری کنید: هفته ای دو یا سه مرتبه مقداری روغن زیتون را بر موهای سر، ریش، ابرو و مژه ها بمالید و در وقت مناسب بشویید.

14- برای محو کردن خطوط خنده و چین و چروک صورت، قسمت داخلی پوست موز را به صورت خود بگذارید سپس ۳۰ دقیقه بعد با آب آن را بشویید روزی یک بار این کار را تکرار کنید .

15- یخ و درمان مشکلات پوستی با آن:

یخ آب لیمو….. لطافت پوست

یخ چای سبز…. شادابی پوست

یخ آب برنج ….. لکه های پوستی

مقداری از هر کدام از مواد بالا را درون قالب های یخ ریخته پس از یخ زدن از قالب های یخ می توانید استفاده کنید.

16- بهترین خمیردندان طبیعی مخلوط عسل با نمک است. عسل خاصیت آنتی‌بیوتیکی داشته و مخلوط آن با نمک علاوه بر اینکه دندانها را سفید کرده محیط دهان و دندان را نیز ضدعفونی می‌کند.

17-  ماسک ضد چروک دور لب: عسل، روغن هسته انگور، ماست و چای سبز را با هم مخلوط کنید و روی خطوط خنده و اطراف لب که چین و چروک دارد بمالید بگذارید ۲۰ دقیقه روی صورت بماند و بعد بشویید این کار را هر روز انجام بدهید.

18- نرم کننده بدن: یک فنجان کدو حلوایی پخته به اضافه یک پیمانه خامه ، به اضافه یک قاشق چای خوری دارچین را با هم مخلوط کنید و بعد از شستن خود آن را به همه بدن بمالید بعد از ۱۵ دقیقه بشویید.

19- روغن نارگیل و عسل پماد آبرسان لبها هستند : به این صورت که یک قاشق چای خوری روغن نارگیل و یک قاشق چای خوری عسل را با همدیگر مخلوط کرده و به لبها و اطراف آن بمانید و ماساژ بدهید پس از ۵ دقیقه می‌توانید آن را پاک کنید.

20- رفع خال و لک های کوچک: روی محل مورد نظر سرکه سیب قرار دهید و سپس روی آن  روغن نارگیل بزنید بعد از چند هفته خال کوچک یا لک صورت تامین خواهد شد

21- برای جلوگیری از ریزش مو به مو هایتان آب پیاز بمالید : در پیاز گوگرد وجود دارد هنگامی که پیاز را روی سر ماساژ می‌دهید باعث بهبود گردش خون در سر میشود و به تولید کلاژن کمک می کند.

22- آب سیب برای زیبایی و از بین بردن چین و چروک بسیار مفید است آب سیب را صبح و شب روی پوست گردن و صورت بمالید و ماساژ بدهید. سیب پخته را نیز می‌توانید با شیر مخلوط کرده و به صورت نیم گرم روی صورت و گردن بمالید.

23- با ماست شوره سر را درمان کنید: ماست ساده را بردارید و آن را روی پوست خود بمالید اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند و سپس آن را بشویید حالا از کمی شامپو برای شستن پوست سر خود استفاده کنید. ماست تنها ماده بسیار خوبی برای مو و پوست سر شما است بلکه یک راه عالی برای از بین بردن شوره سر نیز میباشد.

24- برای شفاف کردن پوست خود می توانید چند شاخه جعفری را خورد کنید و بعد در هاون له نمایید تا به صورت خمیر در بیاید یک قاشق چای خوری آب لیمو ترش و یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی صورت خود بگذارید تا بماند سپس آن را بشویید.

این ۲4 مورد جز موارد بیشماری از درمان های خانگی ارزان و ساده برای زیبایی پوست و مو هستند شما می توانید به راحتی با استفاده از این مواد طبیعی و گیاهی و زیبایی را برای خودتان به ارمغان بیاورید .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *