#


نکات اصولی جهت لیزر موهای زائد

19 نوامبر 2018 بدون نظر 1411 بازدید

نکات اصولی جهت لیزر موهای زائد

نکات اصولی جهت لیزر موهای زائد

توجه به زیبایی طی سال های گذشته متقاضیان بسیاری داشته است و افراد با استفاده از شیوه های مختلفی سعی براین دارند تا زیبایی خود را حفظ کنند. لیزر موهای زائی نیز یکی دیگر از روش هایی است که برای حفظ زیبایی از آن استفاده می شود و اصول خاص خود را دارد. در این مقاله سعی کرده ایم تا نکات اصلی را درخصوص لیزر موهای زائد عنوان کرده و افراد را با مزایای و هزینه های این روش آشنا سازیم.

هزینه لیزر موهای زائد

 هزینه ای که برای لیزر موهای زائد باید پرداخت شود از پایه500 هزار تومان آغاز شده و باتوجه به دستگاهی که برای لیزر و تعداد شات های آن استفاده می شود متغیر خواهد بود. افرادی که تمایل دارند موهای زائد بدن و صورت خود را با استفاده از لیزر از بین ببرند باید نسبت به عوارض و مزایای آن اطلاع کافی داشته باشند.

برای انجام لیزر بر روی موهای زائد دستگاه مختلفی به کار گرفته می شود. در ابتدا از دستگاه لیزر جهت حذف موهای تیره و پوستی که رنگ آن به روشنی می زند استفاده می شده است. استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد یک روش مطمئن درخصوص پوست های تیره و موهای روشن به شمار می رود و در مورد هر نوع رنگ پوستی و مویی می توان از لیزر بهره برد.

چگونگی عملکرد لیزر موهای زائد

نور لیزر این قدرت را دارد که تمام موارد تیره رنگ را گرم کرده و از طریق سوزاندن آن ها را از بین ببرد. موی تیره ای که در درون فولیکول مو وجود دارد براثر نور لیزر گرم شده و می سوزد و در این حالت فولیکول مو نیز آسیب دیده و به مرور از بین خواهد رفت. تمام موهایی که در بدن وجود دارد چرخه رشد و استراحت مخصوص به خود را دارند و اغلب آن ها طی زمان مشخصی در فاز استراحت قرار دارند و تنها بخش محدودی از آن ها به رشد خود ادامه می دهند.

در زمان انجام لیزر بر روی موهای زائد چنانچه فولیکول مو وارد فاز استراحت شده باشد نوری که از لیزر بر آن می تابد تاثیر نخواهد داشت. همین مسئله موجب شده تا برای حذف موهای زائد چند جلسه کار با لیزر توصیه می شود که در طول فواصل زمانی مشخصی این کار انجام می شود. در هر جلسه بخشی از فولیکول های فعال در اثر برخورد اشعه لیزر می سوزند و پس از چندین جلسه کل موهای زائد حذف خواهند شد.

مزایای استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد

  • استفاده از فناوری لیزر جهت از بین بردن موهای زائد توسط FDA آمریکا مورد تائید قرار گرفته است.
  • در این روش مراجعین نیازی به بستری شدن ندارند و پس از انجام لیزر می توانند حرکت کرده و به دیگر کارهای خود برسند.
  • میزان درد و ناراحتی در این روش نسبت به روش های دیگر بسیار کمتر است
  • لیزر موهای زائد تاثیر بسیاری نسبت به دیگر روش ها دارد
  • دستگاه لیزر را با توجه به مناطق خاصی که در بدن وجود می توان تنظیم کرد
  • نتیجه عمل نیز در مدت زمان کوتاهی قابل مشاهده است.

عوارض لیزر موهای زائد

استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد بدن علاوه برداشتن مزایای بسیار عوارضی نیز دارد که البته احتمال بروز برخی از آن ها بسیار کم است. ایجاد سوختگی و تاول بر روی پوست بدن یکی از مهم ترین آن ها به شمار می رود. فردی که از روش لیزر برای ازبین بردن موهای زائد بدن خود استفاده می کند احتمال دارد که به عفونت و لک مبتلا شده و یا حتی این روش بر روی او جواب ندهد. فولیکولیت و آکنه و بروز در در نواحی موردنظر و ایجاد تغییر در رنگ پوست و لکه شدن آن از دیگر عوارضی است که در لیزر موهای زائد ممکن است به وجود بیاید.

انجام لیزر برای چه افرادی مناسب نیست؟

افرادی که دارای اختلالات هورمونی هستند

آن دسته از اشخاصی که دارای اختلالات هورمونی همچون سیکل قاعدگی، جوش های مداومی که بر روی صورت ایجاد می شوند، ریزش موی سر و یا داشتن سابقه نازایی هستند درخصوص استفاده از لیزر ابتدا باید مورد بررسی قرار بگیرند. علت این امر نیز عدم پاسخ دهی لیزر بر روی آن ها بوده و یا مدت زمان طولانی تری باید این کار را انجام دهند.

افرادی که از داروهای خاصی استفاده می کنند

برخی از داروها همچون کورتون ها و هورمونها و یا مینوکسیدیل موجب می شوند تا رشد موهای زائد در بدن افزایش یابد. چنانچه بیماری این داروها را مصرف کند باید درنظر داشته باشد که لیزر بر روی او جوابدهی مناسبی نداشته و باید بررسی های لازم درخصوص آن ها انجام شود.

وجود برخی از بیماری ها

 ابتلا به برخی از بیماری ها همچون پسوریازیس، ویتلیگو و یا لیکن پلان باعث می شود که پس از استفاده از لیزر ضایعاتی در محل آن به وجود بیاید.

سابقه وجود گوشت اضافه در محل لیزر

افرادی که پیش تر سابقه وجود گوشت اضافه در محل مورد نظر برای لیزر را دارند باید درنظر داشته باشند این احتمال وجود دارد که اسکار هیپرتروفیک به وجود بیاید. به همین دلیل بهتر است که عمل لیزر برای این افراد انجام نشود.

سابقه تبخال به صورت مداوم

بیمارانی که به صورت مستمر دچار تبخال می شوند باید از24 ساعت قبل به مدت یک هفته پس از انجام لیزر از داروهایی که ضدتبخال هستند همچون آسایکلوویر استفاده نمایند. این کار باعث می شود تا عمل لیزر مشکلی را برای آن ها به وجود نیاورد.

وجود عفونت فعال همچون جوش های چرکی

چنانچه در محل لیزر جوش چرکی و یا عفونت دیگری وجود داشته باشد باید ابتدا آن را درمان کرده و عفونت را به صورت کامل از بین برد. پس از رفع عفونت این امکان وجود دارد که فرد از لیزر برای حذف موهای زائد بدن خود استفاده کند.

برنزه بودن

چنانچه فردی با استفاده از روش های مختلفی مانند آفتاب گرفتن و یا سولاریم موجب برنزه شدن پوست خود شود باید این احتمال را در نظر داشته باشد که ممکن است پس از انجام عمل لیزر پوست حالت سوختگی پیدا کرده و یا حتی لک بر روی آن به وجود بیاید. این افراد بهتر است انجام لیزر را تا زمانی که رنگ ایجاد شده از بین می رود به تعویق انداخته و در طول این مدت نیز از ترکیباتی که ضدلک و ضدآفتاب هستند استفاده نمایند.

وجود تاتو و یا خال و کم و مک در محلی که برای لیزر درنظر گرفته شده است

استفاده از لیزر باعث می شود تا وجود هرگونه تاتو و یا خال بر روی پوست کمرنگ شود بنابراین بهتر است که از قبل بیمار اطلاعات لازم را در این خصوص از پزشک خود دریافت کند.

استفاده از ایزوترتینویین

ایزوترتینویین دارای ترکیب vita همچون راکوتان است که از آن درخصوص درمان جوش هایی استفاده می شود که نسبت به دیگر جوش ها مقاوم تر هستند. استفاده از این دارو باعث می شود تا پوست حساسیت شدیدی نسبت به نور لیزر داشته باشد و پس از انجام عمل لیزر این احتمال وجود دارد که پوست به سوختگی مبتلا شود. ابتلا به اسکار و لک از دیگر عوارضی است که استفاده از این دارو می تواند آن را به وجود بیاورد. درصورتی که بیمار این دارو را مصرف می کند باید دست کم عمل لیزر را به مدت 6 ماه عقب بیاندازد.

استفاده از داروهایی که دارای طلا هستند

برخی از بیمارانی که دچار روماتیسم هستند از این داروها استفاده می کنند که برای این افراد استفاده از لیزر به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *