#


جلوگیری از ریزش مو با استفاده از گیاهان دارویی

23 اکتبر 2018 بدون نظر 1777 بازدید

جلوگیری از ریزش مو با استفاده از گیاهان دارویی

چگونگی جلوگیری از ریزش مو با استفاده از گیاهان دارویی و روش های طبیعی

افراد زیادی در گذر زمان درصدد رفع معضل ریزش مو بر آمدند که نتیجه ی این تحقیقات شامل یک لیست بلند بالا بوده که در این مقاله به چند مورد از این گیاهانی که باعث جلوگیری از ریزش مو می شوند خواهیم پرداخت.

1- انگور هندی یا همان آمله :

جلوگیری از ریزش مو

یکی از روش های جلوگیری از ریزش مو استفاده از گیاه آمله یا انگور هندی است. این گیاه حاوی مواد غنی وآنتی اکسیدان های بسیار زیادی بوده که می توان به ویتامین c آن نیز اشاره کرد که یکی از موارد اصلی تولید کلاژن می باشد.

کلاژن ماده ای می باشد که باعث رویش موهای جدید شده و نیز باعث تقویت واستحکام موها می شود. از مزیت های دیگر این گیاه نیز می توان به رفع سفید زود هنگام مو اشاره کرد.

2- کالاندولا:

جلوگیری از ریزش مو

گل همیشه بهار که اغلب آن را با نام کالاندولا می شناسیم، این گیاه حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد غنی فراوانی بوده که با قرار دادن روغن آن برروی سر می توانید باعث مستحکم شدن و جلوگیری از ریزش مو های خود شوید.

3-آلوئه ورا:

جلوگیری از ریزش مو

یکی دیگر از روش هی جلوگیری از ریزش مو استفاده از گیاه آلوئه ورا می باشد. این گیاه دارای سالسیلیک اسیدهای بوده که آنزیم های آن می توانند پوست های مرده در سطح سر را از بین ببرند. از دیگر مزیت های این گیاه میتوان به قابلیت مرطوب کنندگی فوق العاده آن اشاره کرد.

4- دانه کتان:

جلوگیری از ریزش مو

در روغن این گیاه آنتی اکسیدان ها و اسید های چربی وجود دارد که باعث از بین رفتن پوست های مرده در سطح سر می شود. روغن این گیاه می تواند باعث افزایش جریان خون در مویرگ های سر شده و به استحکام، تقویت و جلوگیری از ریزش مو های شما کمک می کند.

5- گیاه رازک:

جلوگیری از ریزش مو

روغن موجود در گیاه رازک باعث تحریک ریشه مو شده و این امر موجب رشد مجدد و جلوگیری از ریزش مو های شما می شود. از خواص دیگر گیاه رازک می توان به ضد عفونی کنندگی آن نیز اشاره کرد.

6- میوه گل رز:

جلوگیری از ریزش مو

یکی دیگر از روش های جلوگیری از ریزش مو استفاده از میوه گل رز می باشد. این گیاه با دارا بودن منابع غنی ویتامین c یکی از تحریک کنندهای بسیار مفید برای رشد مجدد مو می باشد.

7- گیاه مریم گلی:

جلوگیری از ریزش مو

گیاه مریم گلی سرشار از ویتامین های مختلف از نظیر ویتامین c ، ویتامین b وموادغنی همچون روی ، منیزیم و پتاسیم بوده، این مواد می توانند در تقویت، استحکام و  جلوگیری از ریزش مو های شما نقش بسیار مفیدی داشته باشند.
از دیگر خواص این گیاه می توان به ضد حساسیت و ضد عفونی کنندگی آن اشاره کرد.

8- شیکاکی:

جلوگیری از ریزش مو

شما می توانید با مرطوب کردن یا خیساندن این گیاه در آب، یک شوینده سالم و طبیعی بدست آورید ویا آن را به شکل خمیر در آورده و بر روی سر خود قرار دهید. این امر باعث تقویت ریشه و تحریک آن برای رشد مجدد مو شود.

برچسب ها برچسب‌ها:
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *