#


روش تهیه کرم دست خانگی

2 اکتبر 2018 بدون نظر 1077 بازدید

روش تهیه کرم دست خانگی

مادران چگونه می توانند یک کرم دست خانگی بسازند؟

ممکن است تصور کنید که ساخت یک کرم دست خانگی کار بسیار دشواری می باشد؛ ولی این تصور کاملا اشتباه است. شما می توانید کمتر کرم های دست را از داروخانه و فروشگاه های لوازم بهداشتی و آرایشی تهیه کنید و جای آن کرم های دست خانگی را برای خود بسازید و آن را مورد استفاده قرار دهید.

ساخت کرم دست خانگی همراه با دوستان

بهتر است همراه با دوستانتان برای تهیه مواد اولیه کرم دست خانگی بروید تا هزینه ‌های تان کاهش یابد و همگی با هم بتوانید از کرم دست ساز خودتان استفاده نمایید.

چگونه یک لوسیون دست ساده و طبیعی درست کنیم؟

مواد لازم:

  • نصف فنجان روغن بادام شیرین (یا روغن آفتابگردان یا روغن‌زیتون)
  • یک ‌چهارم فنجان روغن نارگیل
  • یک‌ چهارم فنجان موم زنبورعسل
  • یک قاشق غذاخوری شی باتر

موادی که می ‌توانید به دلخواه اضافه کنید عبارت اند از:

  • یک قاشق چای ‌خوری روغن ویتامین ای (برای بالا بردن ماندگاری کرم دست خانگی)
  • 20 قطره اسانس اسطوخودوس

طرز تهیه کرم دست خانگی

همه ی مواد اولیه ای که خریداری کرده اید را در یک ظرف شیشه‌ ای دردار بریزید و آن را درون یک ماهیتابه بگذارید. درون ماهیتابه را پر از آب نمایید (تا جایی که از مواد درون ظرف شیشه‌ ای بالاتر نیاید؛ آب نباید به داخل شیشه نفوذ کند.)

در شیشه را اندکی باز کرده تا هوای درون ظرف بیرون رود. بگذارید آب تا اندازه ای داغ شود که مواد درون ظرف شیشه‌ ای ذوب گردد؛ ممکن است این پروسه به بیست دقیقه زمان نیاز داشته باشد. (لزومی ندارد آب حتما به نقطه جوش برسد.) هنگامی که مواد به طور کامل آب شدند شیشه را از روی حرارت بردارید و بر روی یک حوله بگذارید تا به طور کامل خنک شود. سپس می ‌توانید اگر نیاز بود اسانس را به آن بیفزایید و به ‌آرامی مخلوط کنید تا کاملاً با یکدیگر ترکیب گردند. پس از آن مواد را برای استفاده در یک ظرف شیشه‌ ای کوچک‌ تر بریزید. این محصول طبیعی می تواند تا شش ماه بماند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *