#


اقداماتی که در زمان بلیچینگ باید رعایت کنید

9 ژوئن 2018 بدون نظر 1069 بازدید

اقداماتی که در زمان بلیچینگ باید رعایت کنید

قبل از بلیچینگ چه اقداماتی باید انجام داد؟

مسلما داشتن دندان هایی که سفید و براق است آرزوی هر فردی باشد چرا که موجب می شود تا لبخندی به مراتب زیباتر و جذاب تر داشته باشید و چهره ای شاد و با طراوت را از خود به نمایش بگذارید. سفید کردن دندان شاید راهکاری خوب به نظر برسد اما باید به خاطر داشته باشید کارهایی نیز وجود دارد که پیش از اقدام به بلیچینگ یا همان سفید کردن دندان باید به آن ها توجه کافی داشت. البته باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که میزان سفیدی دندان های شما امری است که نمی توان برای آن اندازه و میزانی در نظر گرفته و عنوان کرد که با انجام بلیچینگ دندان های شما تا چه اندازه ای سفید خواهند شد. علت این مساله نیز در ویژگی ها و قابلیت های مختلف انواع بلیچینگ می باشد.

اصولا دندان ها در دو مرحله رنگ بهتری را به دست می آورند که در درون دفترچه ای که به عنوان راهنمای دندانپزشکی است رنگ مربوط به هر کدام از مراحل احتمال داده شده است. میزان موفقیتی که سفید کردن دندان ها دارد به رنگی که در حال حاضر بر روی آن ها وجود دارد و اندازه توقع شما از میزان تغییر رنگ وابسته است. به عنوان نمونه گاهی احتمال دارد سفید کردن دندان ها موجب شود تا رنگ خاکستری آن ها کمی روشن تر شود اما تغییر زیادی نداشته باشد. این نکته را نیز باید عنوان کنیم که سفید کردن دندان ها به هیچ وجه نمی تواند موادی مصنوعی از قبیل رزین ها و سرامیک و حتی سیلیکانت ها را سفید کند بنابراین در خصوص این موارد از بلیچینگ استفاده نکنید. در ادامه برخی از مواردی را که پیش از انجام بلیچینگ باید مد نظر قرار دهید را عنوان می کنیم تا پیش از هر اقدامی آگاهی کاملی در این خصوص داشته باشید.

مرحله اول: انجام چکاپ کامل

پیش از اینکه به سراغ سفید کردن دندان های خود بروید تا بتوانید همچون ستاره ای درخشان در هر جمعی حضور پیدا کنید بهترین کار اطلاع یافتن از سلامت عمومی دندان های تان می باشد. پزشکان متخصص و فعال در این عرصه همواره می گویند: پیش از اقدام برای سفید کردن دندان ها فرد باید کلیه آزمایش ها و چکاپ هایی که مخصوص دندان و دهان است انجام دهد. چنانچه در بین دندان های شخص حفره ای ایجاد شده باشد و یا لثه های او با مشکلی روبه رو باشد در وهله اول باید مراحل درمانی را به طور کامل انجام دهد تا بعدها با مشکل دیگری مواجه نگردد. پزشکان دیگر نیز این عقیده را دارند که چنانچه اصول و قواعدی که عنوان شده نادیده گرفته شود و فرد اقدام به سفید کردن دندان های خود کند مسلما درد بسیاری را باید تحمل نماید.

عدم تعجیل در انجام بلیچینگ

در خصوص سفید کردن دندان ها اصولا از اشعه لیزر استفاده می شود و احتمال دارد کار سختی پیش رو باشد. برخی از دندانپزشکان اعلام کرده اند در برخی مواقع بلیچینگ با درد و حساسیت توام است و همین مساله موجب می شود تا بعضی از افرادی که برای انجام بلیچینگ مراجعه کرده اند به سراغ خمیردندان های ضد حساسیت بروند اما باید این مطلب را عنوان کنیم که حساسیت یکی از قسمت های اصلی این کار زیبایی به شمار می رود و نمی توان از ایجاد حساسیت اجتناب کرد. به همین دلیل توصیه می کنیم در انجام این کار برای اینکه نتیجه بهتری داشته باشد حوصله کافی داشته باشید و اجازه دهید در زمان مناسب صورت بگیرد.

پیش از اقدام به انجام بلیچینگ باید نسبت به هزینه این کار نیز آگاهی داشته باشید تا بتوانید با در نظر گرفتن این مساله برای سفید کردن دندان های خود اقدامات لازم را انجام دهید. هزینه ای که برای سفید کردن دندان ها یا همان بلیچینگ در نظر گرفته شده در کلینیک های گوناگون دارای تنوع می باشد. در تعیین هزینه مورد نیاز برای انجام این کار میزان شدتی که برای سفید شدن دندان ها مورد نیاز است و تعرفه هایی که برای دندانپزشکان فعال در این عرصه تعیین می شود و همچنین موادی که به کار گرفته می شود و خدماتی که افراد پس از انجام این عمل باید دریافت کنند بستگی بسیار زیادی دارد.

هر اندازه که کلینیک دندانپزشکی از اعتبار بیشتری برخوردار باشد به همان اندازه نیز هزینه بلیچینگ بالاتر خواهد رفت. علاوه براین مساله تجهیزات مدرن و دندانپزشکان متبحری که در کلینیک ها عمل بلیچینگ را انجام می دهند می توانند در افزایش هزینه های این عمل تاثیر بسزایی داشته باشند. یکی دیگر از مواردی که موجب تعیین هزینه بلیچینگ می شود انتخاب راه حل سفید کردن دندان در خانه و یا مطب می باشد. اقداماتی که در کلینیک دندانپزشکی برای سفید کردن دندان ها به کار گرفته می شود هزینه بسیار بیشتری دارد اما سرعت اثر بخشی آن نیز بسیار بیشتر است.

به طور معمول اغلب دندان ها طی یک یا دو جلسه انجام بلیچینگ به رنگی که مد نظر بوده درمی آیند اما اگر بخواهیم هزینه ای را به طور میانگین برای این کار در نظر بگیریم باید مبلغ300 تا500 هزار تومانی را عنوان کنیم. البته ناگفته نماند ماده ای که برای انجام بلیچینگ به کار گرفته می شود در تعیین هزینه آن نقش بسیار مهمی دارد. با در نظر گرفتن این موارد می توانید نسبت به انجام عمل بیچینگ اقدام کرده و نتیجه دلخواه خود را به دست بیاورید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *