#


آیا بانوانی که بسیار عصبی هستند نیز می توانند زیبا بمانند؟

13 می 2018 بدون نظر 997 بازدید

آیا بانوانی که بسیار عصبی هستند نیز می توانند زیبا بمانند؟

خانم های عصبانی چگونه باید رژیم زیبائی بگیرند ؟

همه خانم ها علاقه دارند که در تمام طول عمر خود از زیبایی اندام و جاذبه برخوردار باشند و بسیاری از آنها باین منظور رژیم های مختلفی می گیرند . ولی نکته مهمی که این دسته کمتر به آن توجه می کنند آن است که هر گروه دارای وضع بدنی و روحی خاصی هستند و رژیم غذائی آنها باید با توجه باین نکته انتخاب شود . خانم ها را از لحاظ وضع جسمی و روحی به چهار دسته کم خون، پر خون ، عادی و ( عصبی ) می توان تقسیم کرد . در این جا پس از تشریح مختصات گروه « عصبی» ، به رژیم زیبائی متناسب آنها می پردازیم.

مشخصات ظاهری که در این جا به تشریح آنها می پردازیم فقط از نقطه نظر طبی است و کسانی که بسیار عصبی هستند فقط باید به پزشک مراجعه کنند. قد زنان عصبی بسیار متفاوت است و بنابراین نمی توان حدودی برای آن معین کرد . گاهی دیده می شود که بعضی از این خانم ها در یکی از دوران های زندگی خود بطور ناگهانی چاق می شوند و این چاقی که بر اثر نفوذ آب در سلول های بدن است چاقی کاذب می باشد . دست ها و پاهای آنها معمولا دراز و شانه ها و باسنشان كوچك است . ستون فقرات آنها به جلو تمایل دارد و به نظر کوتاه می آید . بالاتنه آنها اغلب جلب توجه نمی کند زیرا چون کمر آنها تا اندازه ای خمیده است ، سینه هرقدر برجسته باشد کمتر جلب توجه می کند .

خانمهای عصبی دارای ماهیچه های قوی نیستند ولی با کمی کوشش و با ورزش منظم می توانند عضلات خود را به حد کافی قوی سازند . بیشتر از قیافه ظاهری آنها برمی آید زنانی اهل کار و فعالیت هستند . اعصاب آنها خیلی زود ناراحت می شود و به دنبال آن عضلاتشان منقبض می گردد . از دست های آنها کشیده ، دارای عضلات کم و انگشتانشان باريك است . ظرافت و رنگ پریدگی دست های آنها خیلی زود جلب توجه می کند.

با آنکه پیشانی آنها عادی و گاهی هم بلند است ولی چهره ای کوچک دارند و حتی در موقعی که چانه آنها عادی باشد به علت پیشانی کشیده و بلندی که دارند صورتشان مثلثی شکل به نظر می رسد. به علت کمبود عضلات، استخوان های دست و پای آنها لاغر بنظر می رسد . پوست صورت آن ها خشك است و اغلب فاقد نرمی و لطافت لازمه پوست خانم ها است . وقتی این خانم ها پیر می شوند پوست صورتشان خیلی زود خشك و پرچین می شود .

این عده از خانم ها با مغز و اعصاب خود زندگی می کنند خیلی زود از خودشان عکس العمل نشان می دهند و اغلب این عکس العمل ها افراطی است باین ترتیب آن ها در مصرف انرژی خود اسراف می کنند . آن ها به محيط آرام و بی دغدغه ای احتیاج دارند و بندرت آرامش خیال بدست می آورند .

طرز تغذیه :

هدف نهائی در خوردن غذا سه چیز باید باشد .

1-جبران ضعف بدنی

این عده با آنکه بطور طبیعی غذا می خورند ولی اغلب دچار کمبود و تامین و مخصوصا ویتامین های گروه ب ، هستند . کمبود ویتامین ب تولید ناراحتی های عصبی ، بی خوابی و درد های مختلفی می کند که این گروه از خانم ها خیلی مستعد ابتلا به آن ها هستند . بعلاوه کمبود ویتامین ب ، ممکن است تولید بعضی از بیماریهای پوستی از قبیل اگزما، خشکی لب و غیره کند .

غذاهای آن ها باید دارای مقادیر زیادی ویتامین های طبیعی باشد . آب میوه جات ، مخمر آبجو ، جوانه گندم و آب سبزیجات خام از قبیل هویج و گاهی هم قرص های ویتامین ( با تجویز پزشک) برای آنها ضرورت کامل دارد.

۲- افزایش وزن بدن

هدف دوم این خانم ها از غذا خوردن باید افزایش وزن بدن باشد . ولی رسیدن به آن چندان آسان نیست . چون خانم های عصبی اغلب بسوء هاضمه دچارند، کم اشتها هستند و دستگاه گوارشی آن ها خوب کار نمی کند. کره، شیر ، انواع میوه جات و سبزیجات برای آن ها بسیار مفید است .

3- حذف غذاهای پر ادویه و نوشابه های مخدر

از قبیل چای – قهوه و غیره با آنکه خانمها باین نوع غذا ها علاقه زیاد دارند ولی باید حتی المقدور از خوردن آن ها خودداری کنند . خانم های عصبی از تمام روش هایی که باعث انبساط خاطر و افزایش اشتها و کم کردن اندوه آن ها می شود زیاد باید استفاده کنند .

چگونه باید زندگی کرد ؟

باید تا آنجا که ممکن است از هوای آزاد استفاده کنند. نفس های عمیق بکشند . از کوشش و فعالیت زیاد بپرهیزند . افراط در هر چیز برای آن ها مضر است . حتی در استنشاق هوای آزاد و استفاده از انوار سلامت بخش خورشید . زندگی آنها باید در هوای آزاد و محیط آرام باشد بعبارت دیگر روشی باید در پیش گیرند که زیاد آن ها را زحمت ندهد . در ورزش سبك نباید زیاده روی کنند . ورزش در هوای آزاد برای آن ها مناسب است .

هدف شما از مواظبت پوست نیز باید بقرار زیر باشد :

ا- تغذیه پوست :

با آنکه استعمال کرم مقوی پوست قبل از سن ۲۰ و ۳۵ چندان ضروری نیست ولی این گونه خانم ها از سنین اولیه جوانی باید در تغذیه پوست خود بکوشند. ولی توجه داشته باشند که معنی این حرف چرب کردن صورت نیست . کرم های بیولوژیك خیلی بهتر از کرم های معمولی است. از استعمال کرم های زیاد چرب نیز باید خودداری کنند . این کرم ها به تدریج باعث افتادگی پوست صورت می شوند و چون باید برای رفع افتادگی پوست تونيك استعمال کرد، خشکی پوست زیادتر می شود . بجای پودر اول و محصولات پاک کردن آرایش بهتر است مواد مایع مثل شیر زیبائی استعمال کنید زیرا این مواد به حد کافی دارای چربی طبیعی نباتی و حیوانی و آب هستند .

٢- کم شدن آب

اگر آب موجود در یاخته های پوست کم شود ، مثل هنگامی که چربی صورت کم است خشکی پوست بیشتر می شود.

٣- تقویت پوست :

برای آنکه پوست شما قبل از موعد پیر نشود باید آنرا تقویت کنید . به این منظور هرگز تونيك و به خصوص تونیک های شیمیایی که باعث خستگی پوست می شوند استعمال نکنید .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *