#


با رعایت این نکات در تمام طول عمر خود جوان و زیبا بمانید

13 می 2018 بدون نظر 1233 بازدید

با رعایت این نکات در تمام طول عمر خود جوان و زیبا بمانید

مژده به خانم ها؛ زیبائی و جوانی را می توان سراسر عمر حفظ کرد

در زمان گذشته ، در زمان تسخیر کرات آسمانی ، دانشمندان شیمی و بیولوژی پیوسته کوشش می کنند تا راز جوانی جاودانی را کشف کنند و دوران جوانی را تا پایان زندگی ادامه دهند ، زیرا اعتقاد آنان بر اینست که پیری در حقیقت یک نوع بیماری است و مورد این بیماری را مانند بسیاری از بیماریهای دیگر ، میتوان پیشگیری کرد. منتهی در این مورد ، همراه با مراقبتهای پزشکی و استفاده از داروهای مختلف ، ممکن است از يك وسيله دیگر هم استفاده کرد. این وسیله رعایت اصول بهداشت بدنی و غذائی و بخصوص رعایت نظم و انضباط است . در هر دوره زندگی ، ما با وظائف خاصی رو برو هستیم . باید با موارد معینی مبارزه کنیم و از رازهائی باخبر شویم . در اینجا ما کوشیده ایم تا برای شما مختصری از وظائف هر يك از ادوار عمر را بطور خلاصه تشریح کنیم .

اگر شما زنی ۲۰ ساله هستید

لازمه بیست سالگی داشتن بدنی چالاك و نرم و سبك است . در این سن عضلات بدن باید هر روز صد بار منقبض و منبسط شوند و ریه ها چند بار پر و خالی کردند . و بخصوص باید هر روز یکنوع ورزش انجام داد و چه بهتر که این ورزش ها، انواع تنیس و دوچرخه سواری باشند تا بدن را هرچه بیشتر موزون و خوش تراش سازند. ولی از آنجا که امکان این ورزش ها برای اکثریت مردم عملی نیست پس لااقل زیاد راه بروید و حرکت کنید . اگر در این سن کار و گرفتاری دارید و هر روز میان ساعت ۱۲ و ۱۳ و همچنین میان ساعات ۱۹ و ۲۰ مدت کوتاهی به استراحت بپردازید . باین ترتیب که صاف دراز بکشید و آرام و بی حرکت بمانید . در این مدت نه کتاب بخوانید و نه فکر کنید . در بیست سالگی کافیست که شبها پیش از خوابیدن صورت را با بروس بشوئید از استعمال لوازم آرایش زیاد بپرهیزید ، زیرا خوشبختانه جوان و سالم هستید و از این دو سر چشمه زیبائی بخش ، بهره مند میباشد .

اگر ۲۰ سالگی را پشت سر گذاشته اید

اگر اکنون سن شما میان بیست و پنج و ۳۳ سال است باید در صدد برآئید که در زمینه تندرستی و انعكاسات مزاجی و پوستی ، خودتان را بشناسید . یک بار به یکی از متخصصین قابل اعتماد پوست مراجعه کنید و از جنس پوستتان با خبر شوید. برخی از خانم ها با افتخار می گویند . من تاکنون هر گز به صورتم کرم نمالیده ام . باید گفت که اتخاذ این روش هنری برای آنها نیست . بدون اینکه منظور استعمال مبالغه آمیز آرایش باشد، باید گفت که استعمال کرم های سالم و تضمین شده برای پوست بسیار مفید است و اثرات رضایت بخشی بر جای می گذارد بخصوص اگر شما طرز ماساژ دادن صورت و طریقه تمیز کردن پوست را بخوبی یاد بگیرید .

لابد از بیست سالگی تاکنون چندین بار موهایتان را فر زده اند و اکنون نوبت آن رسیده است که ماهي يك نصف روز باین مو های خسته اختصاص دهید. مدت دو ساعت با روغنی که برای موهایتان مناسب باشد ، مو و پوست سر را خوب ماساژ دهید ، دست ها و ناخن هایشان را همیشه بهترین وجه تمیز و مرتب نگاه دارید از ورزش غافل نشوید و گردش روز تعطیل را به ماندن در اتومبیل و پرسه زدن در خیابان های شهر تمام نکنید. لطفا از این اتومبیل پیاده شوید و در حدود ۷ تا ۸ کیلومتر در بیرون شهر و یا حتی در کنار جاده راه بروید ، راه پیمایی ورزشی است که برای همه سنين مناسب است  .

اگر 35 ساله هستید

اگر اکنون ۳۵ ساله هستید و در گذشته باندازه کافی از خودتان مراقبت کرده اید . پس یقین است که حالا جوان و زیبا و حتی خیلی زیبا هستید اکنون دیگر خودتان را بخوبی می شناسید ، می دانید چه چیز شما را خسته می کند . می دانید روده های شما در برابر کدام خوراك حساسیت نشان می دهد و چه غذائی به مزاجتان سازگار است. . . حالا دیگر حق ندارید خودتان را فریب دهید . وظیفه شما اینست که با حقایق زندگی روبرو شوید و خودتان را آنچنان که هستید ببینید . آیا کمر شما به باریکی بیست و پنج سالگی است؟ آیا باسن، شما مقداری سنگین نشده است ؟ آیا می دانید که متخصصین یادآور شده اند که يك انسان سالم و تندرست نباید از وزنی که در سی سالگی داشته است تجاوز کند ، زیرا هر کیلوگرم اضافی بار تازه ای برای بدن است و حمل آن بدن را زودتر از موقع خسته و فرسوده می سازد ؟ اکنون دیگر بیش از هر دوره به ورزش بپردازید ، زیرا ورزش ساده ترین و سهل ترین دارو ماست .

اولا ساده است برای اینکه شما را از مصرف داروهایی که گاه بدن را خسته می کنند بی نیاز می سازد ، و ثانيا سهل است برای اینکه آن را در هر جا وحتی در گوشه یك اطاق تنگ می توانید انجام دهید . فکر کنید که سالهای درازی، باید زندگی کنید و شما هنوز به نیمه راه زندگی نرسیده اید . پس آماده شوید تا این سراشیب را که در پیش دارید ؛ از لحاظ جسمی و روحی با شایستگی کامل طی کنید. این مو های سپیدی که گاه به گاه خودشان را نشان می دهند ، نخست مایه ی شوخی و تفریح شما هستند اما به شما توصیه می کنیم که کم کم برای پنهان کردن آن بطور منظم از رنگ های خفیف و ساده استفاده کنید به استراحت کردن عادت کنید و بخصوص خوب بخوابید . استراحت و خواب ، دو راز مسلم جوانی و تندرستی هستند . در بستر از مطالعه کتاب های هیجان انگیز چشم بپوشید. در تمام طول سال هفته ای یک روز رژیم میوه بگیرید و غذای آن روز را به میوه های مختلف فصل محدود کنید و باز هم در هوای آزاد راه بروید و تا می توانید نفس عمیق بکشید .

اگر ۵۰ سال و یا بیشتر دارید

اگر پنجاه ساله هستید می توانید باز هم زیبا و جذاب باشید . در اطراف شما زیاد هستند زنانی که در ۴۵ سالگی تمام کششها و امتیازات جوانی را حفظ کرده اند ، منتهی برای اینکه در این دوره زندگی شما هم دارای چنین امتیازاتی باشید، باید از يك رژیم جدی غذائی و ورزش پیروی کنید . این کار در قدرت همه کس هست زیرا نه دشوار است و نه مستلزم خرج. پس از پنجاه سال مواظب مفاصل بدن باشید ، زیرا در این سنین مفاصل برای شکستن و در رفتن و دردناك شدن استعداد فراوانی دارند. البته از سرما اجتناب کنید . . .

پوست صورت شما محتاج ، به مراقبت فراوانی است ، پوست که اکثردراین سنين خشك می شود ، آماده پذیرفتن چين و چروك می گردد پس باید با ماسک های گرم و چرب پوست را از کنف شدن مانع شده و نرمش آنرا حفظ کنید . در پنجاه سالگی پیری از هر سو در کمین شما نشسته است و شما باید مدام با آن مبارزه کنید، اما این مبارزه را با خوش بینی انجام دهید تا نتایج رضایت بخشی برسید حتی المقدور در هوای آزاد ییلاقات زندگی کنید . زیاد در معرض اشعه آفتاب قرار نگیرید . از خوردن هرچه بیشتر خودداری کنید و تا می توانید بجای گوشت ماهی بخورید . از آرایش کردن زیاد بپرهیزید کمی پودر و کمی ماتيك و يك سرخی کم رنگ روی گونه ها ، همه آرایش شما خواهد بود. به پلک ها کرم رنگی نمالید و مژه ها را نچسبانید . سنگینی و متانت اکنون بهترین زیور و زینت شما می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *