#


شستن موها با ماءالشعیر

6 آوریل 2018 بدون نظر 1417 بازدید

شستن موها با ماءالشعیر

با استفاده از ماءالشعیر موهای تان را بشویید

اگر سایت‌ ها و مجله‌ های زیبایی را بخوانید، به نکته های آرایشی مرسوم و خوبی رو به رو می شوید که به زنان می ‌گویند چگونه از لوازم آرایشی استفاده کنند و به سراغ چه نوع از محصولات نروند. ولی در کنار این نکته های مهم، ترفندهای دیگری هم برای بیشتر شدن زیبایی صورت زنان وجود دارند که شاید در برخورد نخست زیاد عجیب و غریب به نظر برسند، ولی در اصل به نتایج مثبت و قابل توجهی منجر شده‌ اند. در ادامه این مطلب، با چند مورد از همین ترفندها آشنا می ‌شوید که پیش از این امتحان شده ‌اند و نتیجه داده ‌اند.

1.برطرف کردن تیرگی زیر چشم با رژلب

زنان به علت های گوناگون، نکات آرایشی و ترفندهای زیبایی را دنبال می‌ کنند. یکی از با اهمیت ‌ترین خواسته‌ های آن ها، این می باشد که به چه صورت تیرگی‌ های زیر چشم را با استفاده از همین ترفندها کاهش بدهند چون تیرگی‌ های زیر چشم موجب می ‌شوند صورت آن ها خسته‌، بی ‌روح و پیرتر از شکل عادی به نظر بیاید. گفتنی است هیچ خانمی دلش نمی‌ خواهد چنین شرایطی را تجربه نماید. محققان در این زمینه بر این اعتقادند که بهترین راه ‌حل جهت جلوگیری از بروز این مشکل، استفاده روزانه و منظم از کرم دور چشم است.

 بنا بر این، اگر به هر علتی می ‌خواهید این مشکل را هرچه زود‌تر برطرف کنید، می‌ توانید از ترفند مخصوصی کمک بگیرید؛ پنهان کردن تیرگی ‌های زیر چشم با استفاده از رژلب. شاید کمی عجیب به نظر بیاید، ولی وسیله ای که در این شرایط به شما کمک خواهد کرد، در اصل همان رژلب قرمز است. رژلب قرمز می‌ تواند به ‌عنوان نوعی اصلاح‌ کننده رنگ پوست عمل نماید و حتی تاثیری تا 2 برابر بالاتر از خود آن محصولات داشته باشد. سایه ‌ای که با رژلب ساخته ‌اید، رنگ‌ تیره مایل به بنفش دارد تیرگی ‌های زیر چشم را خنثی می ‌کند و از این راه به ‌عنوان نوعی اصلاح‌ کننده رنگ مضاعف عمل می ‌کند.

برای انجام دادن این ترفند، نخست باید رژلب قرمز را خیلی آرام دور چشم بزنید سپس از برس سایه چشم برای پخش کردن کامل آن استفاده نمایید. در این شرایط، ‌هنوز رگه ‌های قرمز به چشم می ‌آیند، ولی به هیچ عنوان نگران نشوید. اسفنج آرایش را بردارید، یک لایه سبک از کانسیلر را روی آن بزنید و رگه ‌های قرمز را بپوشانید. اگر پوست شما زیاد روشن است، رژ لب هلویی برای شما خیلی بهتر می باشد. افرادی که پوست تیره ‌تری دارند هم بهتر است از رژلب قرمز با ته ‌رنگ نارنجی استفاده نمایند.

 این را به یاد داشته باشید که پیش از اجرای پایانی این ترفند، نخست باید آن را مثل همه ترفندهای دیگر امتحان کنید تا روش انجام دادن آن را به طور کامل یاد بگیرید. در این صورت، سعی کنید که سایه ‌های گوناگونی با استفاده از رژلب بسازید تا در پایان به بهترین ترکیب متناسب با پوست خودتان دست پیدا کنید.

2.شادابی پوست با سرکه‌ سیب

همه ما می‌ دانیم که اضافه کردن سرکه سیب به رژیم غذایی در کل برای سلامت موثر می باشد، ولی کمتر کسی می ‌داند که می‌ توان از این سرکه خوراکی در ترفندهای زیبایی برای زنان استفاده نمود. یکی از خاصیت های سرکه سیب، این می باشد که به ‌عنوان نوعی تونر یا شاداب ‌کننده طبیعی پوست عمل می ‌کند. این روزها اکثر متخصصان، استفاده از سرکه سیب را به‌ عنوان قسمتی از رژیم‌ های ضد پیری پوست پیشنهاد می کنند.

 بنا بر این، شاید بپرسید که چرا از تونرهای بسته ‌بندی‌ شده و موجود در بازار استفاده نباید کرد و سراغ سرکه سیب برویم؟! تونرها در واقع کمک می‌ کنند تا سطح pH پوست به حالت متعادل و طبیعی بازگردد، ولی بیشتر تونرهای موجود در بازار دارای الکل می باشند که با کمال تأسف باید بگوییم که پوست را بیش از اندازه خشک می ‌کنند. خوشبختانه، سرکه سیب کاملاً طبیعی است و این خصلت منفی را ندارد. البته پیش از این که سرکه سیب را به ‌عنوان تونر پوست استفاده کنید، باید آن را با آب رقیق نمایید. به یاد داشته باشید که نسبت آب به سرکه در این کار، همیشه باید 3 به 1 باشد.

3.تقویت مو با ماءالشعیر

وقتی که درباره ترفندهای زیبایی برای زنان صحبت می‌ شود، کمتر کسی می ‌تواند استفاده از نوشیدنی‌ مانند ماءالشعیر کلاسیک را در این حوزه حدس بزند. بنا بر این، چه بخواهید باور کنید و چه نه، ماءالشعیر کلاسیک می‌ تواند به سلامت موها کمک کند چون تار موهای ضعیف را دوباره احیا می ‌کند. همان‌ طور که به احتمال زیاد بدانید هم زمان با بالا رفتن سن، موها هم نازک‌ تر می ‌شوند و همین اتفاق می ‌تواند حجم طبیعی موها را از بین ببرد. در این صورت، گفته ‌می‌ شود که ماءالشعیر کلاسیک می ‌تواند تارهای مو را ضخیم‌ تر و پُرتر کند و حجم موها را به حالت طبیعی خودشان بازگرداند.

رازک و جوی طبیعی که در تهیه ماءالشعیر کلاسیک استفاده می شوند، دارای مواد مغذی ارزشمندی برای موها می باشند. برای انجام دادن این ترفند، باید یک بطری اسپری را بردارید و 3 تا 4 قاشق غذاخوری از ماءالشعیر کلاسیک را با نصف فنجان آب در آن مخلوط کنید. سپس، وقتی که موها را در حمام با شامپو شستید، مقداری از این ترکیب را روی موهای خود بریزید. در ادامه، آن را به ‌خوبی ماساژ دهید تا که به ریشه موها نفوذ پیدا کند. اجازه دهید این ترکیب پیش از آب ‌کشی، بین 2 تا 3 دقیقه روی موها باقی بماند. در پایان آن را آب‌ کشی کنید تا از روی موها پاک شود.

4.پیشگیری از چروک صورت با کمک پپتوبسیمول

یکی از عجیب ‌ترین ترفندهای زیبایی برای زنان که شاید به ذهن هیچ فردی خطور نکند، استفاده از پپتو بسیمول به‌ عنوان ماسک ضد پیری پوست است. شاید برخی از افراد، از پپتو بسیمول برای تسکین ناراحتی معده استفاده کرده باشند، ولی ما می ‌خواهیم استفاده از آن را به‌ عنوان نوعی ماسک صورت پیشنهاد دهیم که در بالا رفتن جلوه ظاهری چهره تاثیر می ‌گذارد. این ترکیب ضد اسیدی مخصوص دارای عنصر ضد باکتریایی خاصی به ‌نام بیسموت ساب ‌سالیسیلات است که با عنصر ضد آکنه ‌ای به‌ اسم اسید سالیسیلیک شباهت دارد.

بررسی ها نشان داده ‌اند که بیسموت ساب‌ سالیسیلات به پایین آمدن التهاب پوست و باز کردن منافذ بسته شده پوست کمک می‌ کند و روند تشکیل سلول ‌های تازه پوستی را سرعت می ‌بخشد. این موضوع واقعیت دارد که همه ترفندهای زیبایی در عمل نتیجه نمی‌ دهند، ولی افراد زیادی واقعاً از این ترفندها استفاده کرده‌ و به نتیجه های خوبی دست پیدا کرده اند. آن ها پس از استفاده از ماسک پپتوبسیمول، متوجه بهبودی در قرمزی پوست و آکنه‌ های بزرگ سالی شده ‌اند. پیشنهاد ما این می باشد که به ‌جای کمک گرفتن از انگشت‌ های دست، از برس زیرساز کاملاً تمیز برای استفاده از ماسک پپتو‌بسیمول استفاده کنید.

برای انجام این کار، باید یک لایه نازک و سبک از پپتوبسیمول را به‌ صورت مساوی روی تمام صورت پخش کنید، به طوری که هیچ نقطه خالی و ناهماهنگی در آن باقی نماند. صبر کنید تا این ماسک حدودا 10 دقیقه روی پوست صورت باقی بماند و در پایان آن را با آب ولرم بشویید. دقت نمایید که برای شستن ماسک، نباید از آب داغ یا سرد استفاده کنید. در ادامه پوست صورت را با حوله خشک کنید و پس از آن هم حتماً کرم مرطوب‌ کننده به پوست بزنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *