#


اقداماتی که موفرفری ها باید انجام دهند

5 مارس 2018 بدون نظر 3915 بازدید

اقداماتی که موفرفری ها باید انجام دهند

رازهایی در خصوص موفرفری ها

افرادی كه دارای موهای فر هستند به طور معمول با مشكلاتی چون خشكی موها، وز و شكنندگی آن روبه رو می ‌شوند. همچنین برای زیبا به ‌نظر رسیدن موهای فر باید از مراقبت ‌های خاصی استفاده کرد، با وجود این که بیشتر محصولاتی كه برای این مدل مو در بازار وجود دارد،  برای استفاده طولانی مدت اثر خوبی روی موها نخواهد داشت، در حقیقت موهای فر در مقایسه با سایر انواع مو بسیار آسیب ‌پذیرتر و ضعیف‌ تر می باشد و در عین حال محصولات حالت‌ دهنده آن هم شرایط را مشكل ‌تر نیز می‌ كنند به همین خاطر برای پیشگیری از آسیب بیشتر استفاده از تكنیك ‌های طبیعی برای حالت ‌دادن و مراقبت می ‌تواند تاثیر بسیاری داشته باشد تا بتوان فر طبیعی موها را در بهترین شکل نگه داشت و آسیب كمتری نیز به آن زد.

اگر موهای‌ تان كدر و مات است، راه درخشان‌ كردن…

چنانچه دقت كنید تعداد زیادی از افرادی كه موهای‌ شان به ‌طور طبیعی فر می باشد، ظاهر و درخشندگی موهای ‌شان كمتر از افرادی است كه موهای صاف دارند. برای درخشان‌ كردن این نوع مو مرطوب‌ كردن آن ‌ها با كرم ‌های آبرسان بسیار تاثیر گذار می باشد، علاوه بر این می ‌توانید پوست كف ‌سر و موها را با میزان نسبتا بسیاری از یك نوع روغن تصفیه شده مانند روغن كنجد یا زرد آلو ماساژ دهید. بهتر است پس از این ‌كه به موها روغن زدید، آن‌ ها را با استفاده از یك حوله گرم بپوشانید و بگذارید تقریبا یك ساعت روغن روی موها باقی بماند. سپس حوله را از دور سر بردارید. در این مرحله به کار بردن گل سرشور می‌ تواند تاثیر بسیاری داشته باشد،  كافی است کمی از آن را به شکل خمیر درآورید و سپس به موها بمالید،  پس از چند دقیقه موها را با آب ولرم و شامپو شست و شو دهید، سپس موها را كمی با حوله خشك كنید و در انتها مقدار بسیار كمی از همان روغن قبلی را روی موهای مرطوب ‌تان بمالید و بگذارید موها با هوا و به‌ طور طبیعی خشك شوند. این كارها باعث می‌ شوند فر طبیعی موهای تان درخشنده تر و زیباتر جلوه کنند.

درمانی برای شكنندگی موها

موهایی كه به طور طبیعی فر هستند بسیار مستعد شكننده ‌شدن می باشند، برخی مواقع با یك شانه ساده باعث می شود که تعداد بسیاری از موها بشکنند. به همین خاطر این نوع موها برای سالم ماندن به مكمل پروتئین اضافی نیاز دارند تا بتوانند خود را بازسازی كنند. كاندیشنرهای عمیق مو(نرم‌ كننده) كه از مواد طبیعی به دست آمده اند، می ‌توانند این مشكل را تا حدودی برطرف كنند. بهترین كار این است كه خودتان در منزل و با مصرف مواد طبیعی و تازه چنین كاندیشنری به دست بیاورید، كافی است تخم مرغ و سس مایونز را به نسبت يك به 2 با یکدیگر ترکیب كنید و به خوبی هم بزنید تا به طور کامل یكنواخت شود. هم اکنون این كاندیشنر طبیعی را روی موهای‌ تان بمالید و روی سر را با استفاده از یك كلاه بپوشانید تا مواد به خوبی جذب ساقه موها شوند،  این ترکیب باید تقریبا 30تا 45دقیقه بر روی موها باقی بماند و سپس موها را آب ‌بكشید. این كاندیشنر عمیق مو مانند درمانی موثر به ترمیم موها كمك خواهد کرد و باعث می‌شود موها نرم و درخشان شوند.

یك دستورالعمل عجیب و غریب

یكی دیگر از مشكلات شایعی که موهای فر دارند موخوره می باشد. مصرف روغن زیتون بهترین راه ‌حل برای رهایی از این موخوره‌ ها می باشد. تنها كاری كه شما باید انجام دهید، این است كه با استفاده از روغن زیتون موها و پوست كف سرتان را ماساژ دهید، پس از آن با استفاده از یك حوله گرم روی موهای‌ تان را بپوشانید. حتی می‌ توانید حوله را در آب داغ بيندازيد تا به طور کامل داغ شود. پس از آن با این حوله موهای ‌تان را بپوشانید تا موها به طور کامل آبرسانی شوند. بگذارید حوله تقریبا دو ساعت دور سرتان بماند. سپس با ماست موها را شست و شو دهید (اگر موهایی چرب دارید با آبدوغ بشویید) پس از آن موها را آب بكشید، توصیه می ‌كنیم يك روز بعد موهای تان را شامپو كنید. این دستورالعمل را می توانید هفته ‌ای یك‌ مرتبه، برای سه تا چهار هفته ادامه دهید تا اثر بی نظیر آن را مشاهده کنید.

چگونه صبح ‌ها موها را حالت دهید

یكی از مشكلاتی که موهای فر دارد این است كه همیشه پس از حمام زیبا می باشد اما پس از یك شب خوابیدن حالت خود را از دست می ‌دهد و ژولیده و به هم ریخته جلوه می کند،  شما می ‌توانید شب حمام بروید، ‌موهای ‌تان را همان طور كه دوست دارید با محصولات مخصوص موهای فر حالت دهید و صبح تنها مقداری به آن ‌ها آب بپاشید تا مواد حالت‌ دهنده مجددا فعال شوند و موها حالت خود را بازیابند.

روش ‌هایی برای صاف ‌كردن طبیعی موها

شیر نارگیل به خاطر اثر ابریشمی كه به موها می‌ دهد معروف می باشد، مصرف آن به طور مرتب می‌ تواند جنس موهای شما را بهتر کند تا هم حالت ‌پذیرتر و هم نرم ‌تر شود ولی می‌ توانید از آن به شکلی استفاده كنید كه اثرش را افزایش دهد، كافی است يك لیوان شیر نارگیل را با دو قاشق غذاخوری آبلیمو (حدودا يك لیموترش) ترکیب كنید و پس از آن، این ترکیب را در یخچال قرار دهید تا به طور کامل سرد شود، زمانی که دمای این ترکیب پایین آمد و سرد شد، حدودا حالت كرمی شكل پیدا می ‌كند، این ترکیب كرمی را به موهای‌ تان بزنید و سپس با حوله‌ ای كه در قبل در آب داغ قرار داده بودید موها و سر را بپوشانید. پس از مدتی موها را آب بكشید و با شامپو شست و شو دهید، این كار را تقریبا سه هفته ادامه دهید تا متوجه شوید چگونه موهای ‌تان نرم و ابریشمی و درخشان خواهد شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *