#


چین و چروک پوست تان را با این روش ها کاهش دهید

25 فوریه 2018 بدون نظر 1401 بازدید

چین و چروک پوست تان را با این روش ها کاهش دهید

روش هایی برای کاهش چین و چروک پوست

روز به روز تعداد زیادی از افراد در سرتا سر جهان به دنبال تاثیر گذارترین روش های حفظ جوانی و طراوت پوست می باشند. آرایشگران و حرفه‌ای ‌ها در زمینه ی زیبایی، چندین هزار محصول را معرفی می ‌کنند که به ظاهر برای حفظ جوانی پوست مفید می باشند. به همراه تمام این ها قوانینی در طبیعت وجود دارد که نمی ‌توان آن ها را انکار کرد. بر اساس تحقیقات انجام شده، نشانه های پیری زودرس می ‌تواند به دلیل آسیب‌ های ناشی از نور خورشید و پرتوهای UV ایجاد شود.

در کشورهای گوناگون، اشخاص روتین ‌های خاص خود را برای حفظ جوانی و زیبایی دارند. خوشبختانه دستورالعمل‌ های بسیار مختلفی وجود دارد که می‌ تواند در حد مطلوبی پاسخگوی میل شما به زیبا و جوان جلوه کردن باشد.

در این مطلب برخی از نکات و روش های طبیعی را به شما پیشنهاد می ‌کنیم که چین و چروک‌ های پوست‌ تان را کاهش داده و به شما اجازه می‌ دهد بدون نیاز به پرداخت هزینه‌ های سنگین و مواد شیمیایی، از پوست خود محافظت کنید.

قدرت ماسک مرکبات در مقابله با پیری زودرس پوست

مواد مورد نیاز:

یک عدد لیموترش تازه، دو تا سه قاشق غذاخوری عسل و یک پنبه توپی

طرز استفاده:

لیمو ترشی را برداری و آب آن را بگیرید و با عسل مخلوط کنید. چنانچه دارای پوستی حساس هستید، پیشنهاد می ‌کنیم حتما کمی آب به این ترکیب بیافزایید. ترکیب تهیه شده را به صورت‌ تان بزنید و چند دقیقه منتظر بمانید تا مواد بر روی صوت تان خشک شود و پس از آن آبکشی کنید. این کار را می توانید هفته‌ ای یک مرتبه انجام دهید.

نتیجه‌ ای که خواهید گرفت:

به ظاهرتان شادابی می بخشد، ظاهر چین و چروک‌ ها کاهش می یابد، پوست‌ تان به خاطر ویتامین‌ های C و E نرم و لطیف می کند و انعطاف پذیری و جوانی پوست‌ تان به خاطر فلاونید های موجود در مرکبات افزایش می دهد.

ماسک هویج و عسل برای شادابی پوست

مواد لازم:

یک عدد هویج و دو قاشق چای خوری عسل

طرز استفاده:

هویج را بشویید و آن را خرد کنید و عصاره ‌ی آن را بگیرید. آب هویج را همراه با عسل ترکیب کنید. ماسک به دست آمده را بر روی صورت‌ تان بگذارید و بیست دقیقه منتظر بمانید و پس از آن با آب بشویید. این کار را می توانید دو مرتبه در هفته انجام دهید.

نتیجه‌ ای که می‌ گیرید:

تقویت سلامت پوست به خاطر آنتی اکسیدان های بسیاری که در این ماسک وجود دارد، کاهش روند پیری پوست و پیشگیری از ایجاد چین و چروک‌ های جدید.

از مواد غذایی که در آشپزخانه دارید برای بهبود گردش خون صورت‌ تان به کار ببرید

مواد لازم:

یک و یک دوم قاشق غذاخوری آرد نخود، یک دوم قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و شیر به اندازه ای که ترکیب خمیری به دست بیاید.

طرز استفاده:

همه ی مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و با استفاده از برس آرایش این مواد را به صورت‌ تان بزنید. سی دقیقه منتظر بمانید و با آب ولرم آبکشی کنید.

نتیجه‌ ای که می‌ گیرید:

روشن ‌تر شدن رنگ پوست، کاهش ظاهر چین و چروک و شادابی پوست.

کرمی با روغن زیتون، وازلین و ویتامین E کرمی برای جوان‌ تر شدن پوست گردن و سینه

مواد لازم:

ده میلی گرم روغن زیتون، سه عدد کپسول ویتامین E و سه گرم وازلین

طرز استفاده:

همه ی مواد را در کاسه ‌ای به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید. با استفاده از یک ظرف آب گرم بزرگ ‌تر، کاسه ‌ی دارای مواد را گرم کنید. اجازه دهید تا خنک شود و کرمی را که به دست آورده اید را در ظرفی در بسته بریزید و نگهداری کنید. هر شب پیش از خوابیدن این کرم را به گردن و سینه‌ تان بزنید.

نتیجه ‌ای که می‌ گیرید:

پس از دو ماه مشاهده خواهید کرد که گردن و سینه ‌تان نرم‌ تر و جوان‌ تر خواهد شد و انعطاف پذیری پوست ‌تان نیز افزایش خواهد داشت.

به جای کرم شب از وازلین استفاده کنید

هر شب پیش از این که بخوابید، لایه ‌ای نازک از وازلین را به صورت و گردن تان بمالید و صبح با آب گرم شست و شو دهید. هر شب این کار را انجام دهید تا شاهد کاهش چین و چروک ‌ها باشید.

نتیجه‌ ای که می‌ گیرید:

وازلین رطوبت پوست ‌تان را بیشتر می کند و به تدریج چین و چروک‌ ها را کاهش خواهد داد.

جوانسازی پوست با ماسک خانگی سیب و جو دوسر

مواد لازم:

جو دوسر، عسل، سس سیب و گلاب

طرز استفاده:

دو قاشق غذاخوری سس سیب و یک قاشق غذاخوری عسل را در یک ظرفی مانند کاسه مخلوط کنید و با استفاده از مایکرویو آن را تا اندازه ای گرم کنید که عسل حل شود. دو قاشق غذاخوری جو دوسر را به آن بیافزایید و ترکیب کنید.

دو تا سه قطره گلاب را نیز به این ترکیب بیافزایید و آن را مخلوط کنید و بگذارید ماسک خنک شود. ماسک را بر روی پوست تمیز صورت و گردن‌ تان بگذارید، پانزده دقیقه منتظر بمانید و پس از آن با آب ولرم آبکشی کنید و به سرعت مجددا با آب سرد آبکشی کنید.

نتیجه ‌ای که می‌ گیرید:

کم شدن چین و چروک‌ ها و نرم و انعطاف پذیر شدن پوست.

 شکلات تلخ بخورید

شکلات تلخ به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها کشهور می باشد. خوردن مقداری شکلات تلخ در صبح می ‌تواند سموم را از بدن‌ شما دفع کند و در نهایت پوست‌ تان سالم ‌تر و جوان‌ تر خواهد شد و چین و چروک‌ ها کاهش می یابد.

دستورالعمل‌ های گفته شده تنها قسمت کوچکی از رازهای بسیاری است که در دنیای سلامت و زیبایی وجود دارد، ولی موثرترین توصیه ‌ها برای پیشگیری از پیری و چین و چروک‌ های پوست می باشند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *