#


کدام مواد غذایی می توانند چهره را جذاب کنند؟

15 فوریه 2018 بدون نظر 1603 بازدید

کدام مواد غذایی می توانند چهره را جذاب کنند؟

جذاب تر شدن چهره با چند ماده غذایی

زمانی که در مورد تغذیه سالم صحبت می کنیم، بسیاری از افراد فکر می کنند مانند داشتن یک برنامه غذایی متعادل و مختلف برای حفظ سلامتی سیستم های گوناگون بدن و زندگی طولانی تر می باشد. البته مطمئناً همین طور است، و چه اشکالی دارد اگر از خوراکی هایی استفاده کنیم که ما را زیباتر و جذاب تر می کنند و موجب می شوند پوستی صاف و بدون چروک و چشم هایی درخشان داشته باشیم.

هیچ فردی از داشتن ظاهری زیبا که آثار خستگی و سوء تغذیه در آن وجود ندارد، بدش نمی آید و حدودا، تمام افراد، چه مرد باشند، چه زن و چه پیر یا جوان از داشتن اندام متناسب لذت می برند و علاقه دارند با چند ترفند کوچک غذایی، جذاب تر هم بشوند. علاوه بر این بسیاری از افراد امروزی از چشم های پف کرده، صورت خواب آلود، لکه های تیره روی پوست، ناخن های شکننده و دندان های زردشده راضی نیستند و حاضرند برای برگرداندن شادابی جوانی به صورت و بدن شان هزینه های زیادی بپردازند. لطفا نگران نشوید! این دفعه قرار نیست پول زیادی را صرف کنید. برای تهیه غذاهای مخصوص، زمان زیادی صرف کنید. خوراکی هایی که در این مطلب به شما معرفی می کنیم، برخلاف بسیاری از شامپوها، لوسیون ها، ماسک ها ،کرم ها، تونیک ها و سایر راه های زیبایی، ساده و در دسترس می باشند و اثری که بر روی پوست، ناخن، وزن، دندان و اندام های شما می گذارند، غیرقابل انکار می باشد. جالب است، مگر نه؟ می توانید اسم این غذاها را رژیم زیبایی بگذارید و البته خیال تان به خاطر افزایش وزن هم راحت باشد؛ زیرا بسیاری از این خوراکی ها علاوه بر این که باعث اضافه وزن نمی شوند بلکه خودشان چاره کار چاقی می باشند.

زخال اخته ضد تیرگی دندان

به رنگ قرمز  تیره ای که این میوه دارد نگاه نکنید و نگران به جا ماندن اثرش روی دندان های تان نباشید؛ زیرا برخلاف تصور بسیاری از مردم، خوردن زغال اخته باعث می شود که همان لبخند جذابی که همیشه آرزویش را داشتید، به شما هدیه بدهد. زغال اخته دارای ترکیبات شیمیایی می باشد که نمی گذارد باکتری ها به دندان های شما جذب شوند و آن ها را تیره و یا خراب کنند. در این مورد خاص پیشنهاد می کنیم که میان بر نزنید؛ چرا که خوردن آب این میوه که می توانید آن را به شکل آماده در بازار پیدا کنید، به خاطر داشتن شکر علاوه بر این که خاصیت زیادی ندارد، بلکه چاق کننده و قاتل دندان ها هم هست.

علاوه بر این زغال اخته دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد و به همین دلیل از ابتلای شما به بیماری های قلبی عروقی و سرطان جلوگیری می کند و استفاده روزانه آن پیری را از شما دور می کند.

بذر کتان؛ اکسیر جوانی پوست

این ماده غذایی حاوی مقدار زیادی استروژن گیاهی می باشد. فیتواستروژن موجود در این ماده غذایی «لیگنان» نام دارد که هم حاوی فواید شبه استروژنی است و هم به عنوان آنتی اکسیدان مورد استفاده قرار می گیرد. آنتی اکسیدان ها باعث حفاظت سلول از آسیب رادیکال های آزاد می شوند. یکی از اصلی ترین منابع رادیکال های آزاد در زندگی ما آلودگی هوا می باشد که شدیدا به پوست مان ضرر می زند و با خوردن بذر کتان می توان آثار آن را خنثی کرد. بذر کتان به جز فیتواستروژن، دارای اسیدهای چرب امگا3 هم می باشد که برای سلامت و جوانی پوست صورت و بدن بسیار مفید هستند.

علاوه بر این بذر کتان کمک زیادی به ایجاد تعادل هورمون استروژن و پروژسترون در بدن می کند و اجازه نمی دهد که آکنه صورت تان را بدفرم کند. بهترین راه خوردن بذر کتان نیز اضافه کردن آن به سالاد و یا ماست می باشد.

کلم قرمز؛ ضدچین و چروک پوست

کلم قرمز یکی از مهم ترین منابع ترکیبات آنتی اکسیدانی به حساب می آید که هم شما را در مقابل  سرطان بیمه می کند و هم اجازه نمی دهد که صورت تان چین بیفتد و چروک شود. همچنین کلم دارای مقدار زیادی ویتامین ث نیز می باشد که حالتی درخشان به پوست شما می بخشد.

کیوی؛ میوه دوستدار لثه

اگر می خواهید لثه هایی سالم و محکم داشته باشیم، باید از ویتامین ث استفاده کنید و به لطف کیوی می توانیم قسمت زیادی از نیاز روزانه مان به این ماده مغذی را فراهم کنیم. البته ویتامین ث برای سلامت استخوان ها و پوست هم ضرورت دارد.

میوه هایی مانند انبه و پرتقال و سبزی هایی نظیر کلم بروکلی و فلفل دلمه ای قرمز هم از منابع غذایی تامین کننده این ویتامین به حساب می آیند. خانم ها باید هر روز 75میلی گرم و خانم های باردار 85میلی گرم ویتامین ث استفاده کنند. این مقدار با خوردن یک عدد کیوی، سه چهارم فنجان آب پرتقال و یا نصف فنجان فلفل دلمه ای شیرین فراهم می شود.

برگه زردآلو، نگهبان رنگ پوست

برگه زردآلو در گروه منابع خوب آهن قرار دارد که سبب می شود پوست تان رنگ طبیعی و درخشانی داشته باشد و تیره، کدر و بدرنگ نشود. برای این کار کافی است برای چند روز برگه زردآلو را به برنامه غذایی روزانه تان بیفزایید تا اثرات بی نظیرش را بر روی رنگ پوست تان ببینید.

مرکبات؛ کپسول ضدپیری

چنانچه دنبال جوانی و شادابی دائمی می باشید، مرکبات را جدی تر بگیرید. مرکبات به تولید کردن کلاژن کمک می کند و باعث می شوند پوست خاصیت کش سانی خود را حفظ کند. این را به یاد داشته باشید که سیگارکشیدن و نور خورشید از ساخته شدن کلاژن در بدن جلوگیری می کند و یکی از عوامل بروز چین و چروک های پوستی می باشند.

آلو؛ ضامن ناخن های سفت و محکم

چنانچه احساس کردید ناخن های تان شکننده شده اند، علامت این است که باید خوراکی هایی که دارای آهن هستند مانند آلو را به رژیم تان بیفزایید.

سیر؛ جوان کننده پوست

سیر به عنوان یک ضدعفونی کننده قوی به حساب می آید که تاثیرش بر بیشتر شدن قدرت سیستم ایمنی زبانزد می باشد، به همین دلیل به پوست تان کمک می کند تا زودتر از شر سلول های مرده خلاص شده و آن ها را با سلول های تازه جایگزین کند.

بلوبری؛ خداحافظی با ورم صورت

ویتامین ث، پتاسیم و انواع و اقسام مواد معدنی که  در بلوبری وجود دارد تنها قسمتی از خاصیت های آن به شمار می روند. این میوه که در خانواده توت ها قرار دارد، دارای مقداری زیادی  آنتی اکسیدان می باشد و پوست را جوان و درخشان می کند. علاوه بر این پتاسیم موجود در آن با تنظیم سطح مایعات بدن، سبب از بین رفتن ورم صورت و بدن می شود.

آووکادو؛ میوه جوانی

آووکادو در دسته میوه های سرشار از ویتامین E و فولات قرار دارد که پوست را جوان و شاداب نگه می دارند و کمک زیادی به بهبود گردش خون در پوست تان می کنند. همچنین ویتامین های گروه ب که در این میوه به وفور پیدا می شوند، پوست های ملتهب را نرم کرده و تسکین می دهند.

چنانچه دوست دارید که پوست تان جوان تر هم بشود، شاید بد نباشد ماسک آووکادو و زرده تخم مرغ را هم به شکل موضعی امتحان کنید و بگذارید تا نیم ساعت بر روی پوست تان بماند و پس از آن  با آب ولرم صورت تان را  بشویید.

غلات کامل؛ پاک کننده پوست

غلات کامل علاوه بر این که  دارای فیبر می باشند و کمک زیادی به کاهش وزن، پایین آمدن قند و کلسترول و چربی خون  می کنند بلکه روی، آهن و ویتامین ب را هم به پوست شما می رسانند تا بتوانند به طور کلی آکنه را از بین ببرند. علاوه بر این خوردن غلات کامل به خصوص در وعده غذایی صبحانه، احساس سیری طولانی تری به شما می دهد و  از ناخنک زدن شما به خوراکی ها جلوگیری می کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *