#


بلچینگ دندان چیست و چه عوارضی دارد؟

19 ژانویه 2018 بدون نظر 6551 بازدید

بلچینگ دندان چیست و چه عوارضی دارد؟

بلچینگ دندان چیست و چه عوارضی دارد؟

هیچ چیزی بهتر از یک لبخند زیبا و سفید نمی تواند برای تان شادی و یا موفقیت را به وجود بیاورد. به همین دلیل تمام افراد به دنبال این هستند که دندان های شان را سفید کنند. یکی از روش های فوق العاده ای که می توان زردی دندان ها را از بین برد بلچینگ دندان می باشد. ولی آیا این کار عوارضی هم به همراه دارد؟

چندین میلیون نفر در معرض تغییر رنگ دندان می باشند که در درجه های گوناگونی به وجود می آید. حتی افرادی که به طور مرتب دندان های شان را مسواک می زنند و یا این که از نخ دندان استفاده می کنند و به دندانپزشک مراجعه می کنند باز هم احتمال دارد که به خاطر برخی از مواد غذایی خاص، گذشت زمان و عوامل محیطی دندان های شان دچار زردی و یا جرم گرفتگی شوند. خوشبختانه برای سفید کردن دندان ها از طریق شیوه های حرفه ای، شیوه ای بی نظیر برای تمیز کردن و یا از بین بردن لکه های روی دندان ها می باشد و لبخندی طبیعی، زیبا و سفید را برای شما به وجود می آورد. یکی از این روش ها بلچینگ کردن دندان و یا سفید کردن دندان می باشد.

بلچینگ دندان

زمانی که برای سفید کدرن دندان های تان از روش بلچینگ دندان استفاده می کنید در اصل از محصولی به کار می برند که دارای سفید کننده (پر اکسید هیدروژن یا پر اکسید کربامید) می باشد. این ماده همچون وایتکس می ماند و باعث می شود که جرم و زردی دندادن ها از بین برود و به نوعی روش شیمیایی به حساب می آید. مولکول هایی که در این ماده وجود دارد درون مینای دندان تان نفوذ می کند و موجب سفید شدن دندان های تان از ریشه می شود و می تواند لکه ها را از بین ببرد.

در حال حاضر گزینه های زیادی برای سفید کردن دندان موجود می باشد. با این که محصولات بسیاری برای این کار وجود دارد ولی درمان حرفه ای و کمک گرفتن از دندان پزشک بسیار بهتر می باشد و می تواند نتایج قابل اعتمادترین را در اختیارتان قرار دهد.

دندانپزشک درمان شما را بسته به سلامت دندان های تان انتخاب می کند. به همین ترتیب بسیاری از افراد قریب به اتفاق از نتیجه های درمان سفید کننده دندان های شان راضی می باشند.

فواید و عوارض بلچینگ دندان

زمانی که از محلول سفید کننده در روش بلچینگ استفاده می کنید باعث می شود که عمل سفید شدن دندان ها انجام شود. مدت زمانی که برای درمان صرف می شود کمتر از یک ساعت است و نتایجی که پس از آن به دست می آورید بسیار چشمگیر می باشد.

یکی از مهم ترین فوایدی که روش بلچینگ به همراه دارد تاثیر گذار بودن و دوام آن می باشد. نتایجی که از روش بلچینگ دندان به دست می آورید نسبت به سایر روش های سفیدکنندگی دندان قابل توجه تر می باشد.

دلیل این مسئله این است که به کار بردن این روش شیمیایی در مقایسه با محصولات مشابه به آن قوی تر می باشد. ولی این را بدانید که نظارت دندان پزشک نیز بسیار ضروری می باشد. اگر دندان هایی بسیار زرد و جرم گرفته دارید نیز می توانید با این روش به طور حرفه ای آن ها را سفید و درمان کنید.

در مجموع تنها خطر و عارضه ای که این روش به همراه دارد حساسیت برخی از افراد است که نسبت به این روش دارند و این حساسیت به خصوص در ساعت های اول بعه از این درمان نشان داده می شود.

پزشکی که این کار را انجام می دهد به شما اطمینان می دهد که این حساسیت زیاد نمی باشد. چنانچه دچار حساسیت جزئی شدید به شما توصیه می شود که با استفاده از آب گرم دهان تان را شست و شو دهید تا مانع ایجاد ناراحتی شوید. حساسیت دندان به مرور زمان از بین می رود.

تفاوت بلچینگ دندان و لمینت

در روش بلچینگ دندان برای سفید کردن دندان از مواد شیمیایی و یا ساینده استفاده می وشد که تا سطح مینا نیز صورت می گیرد. این را بدانید که این مواد شیمیایی ایمن است و هیچ خطری برای کسی که استفاده می کند ندارد. در این روش برای سفید کردن دندان ها از پراکسید هیدروژن و یا موادی به نام پراکسید کربامید به کار برده می شود.

ولی در روش لمینت بر روی دندان لایه های نازک و سرامیکی قرار می دهند که می توان گفت این لایه ها همچون یک روکش سفید بر روی دندان ها قرار می گیرند. روکش های ورقه ورقه ای چینی که از چند لایه نازک سرامیکی تشکیل شده اند باعث می شود که جایگزین مینای دندان اصلی شود.

اگر می خواهید از روکش استفاده کنید باید مقدار خیلی اندکی از مینای دندان اصلی را از بین ببرید، که تقیبا کمتر از یک میلی متر می باشد. این کار ضرورت دارد چرا که روکش بر روی دندان به شکل مناسبی قرار می گیرند.

از لحاظ ظاهری می توان گفت که ظاهری که به شما می بخشند نسبت به دندان اصلی تان بهتر می باشد. اتصال بین دندان اصلی و روکش اهمیت زیادی دارد چون علاوه بر این که باعث زیبایی بیشتر شما می شود بلکه اتصالی قوی میباشد که برای عملکرد درست دندان بسیار ضرورت دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *