#


روش هایی برای از بین بردن چربی گردن

14 ژانویه 2018 بدون نظر 1539 بازدید

روش هایی برای از بین بردن چربی گردن

روش هایی برای از بین بردن چربی گردن

یکی از قسمت های بدن که از نظر زیبایی هم برای مردان و هم برای زنان مهم است گردن می باشد. بسیاری از افراد در گوشه و کنار دنیا برای از بین بردن چربی های قسمت گردن و اطراف چانه شان به کلینیک های زیبایی مراجعه می کنند. چربی به دلالیل مختلفی در قسمت گدن جمع می شود ولی یکی از دپاصلی ترین علت ها چاقی و اضافه وزن می باشد. سایر دلایل دیگری که باعث جمع شدن چربی در گردن می شود از جمله سالخوردگی، حفظ آب در بدن و بیماری هایی مانند سندرم کوشینگ، کم کاری تیروئید و سندرم تخمدان پلی کیستیک می باشد.

مسئله ی مهمی که وجود دارد این است که چربی گردن را باید خیلی سریع از بین ببرید، چون چربی که در این قسمت وجود دارد با بیماری هایی مانند بیماری قلبی، دیابت و کلسترل بالا ارتباط نزدیکی دارد.

شما می توانید چربی های اضافی را همیشه با جراحی زیبایی از بین ببرید، ولی این کار همراه با ریسک می باشد و هزینه زیادی را به دنبال خواهد داشت. برای این که این مشکل را برطرف کنید می توانید در سبک زندگی و روش تغذیه خود تغییراتی را به وجود بیاورید و از تمریناتی که مربوط به گردن می شود را انجام دهید. البته سریعا نمی توانید به نتیجه ای که می خواهید برسید ولی اگر به الگوهای تغذیه پایبند باشید و تمرینات ورزشی را به طور منظم انجام دهید می تواند به از بین بردن چربی های دور گردن تان کمک کند.

1-تمرین چرخش گردن را انجام دهید

بهترین راهی که می توانید چربی بدن را از بین ببرید انجام دادن حرکات ورزشی می باشد. در خصوص از بین بردن چربی نیز یکی از بهترین تمریناتی که می توانید انجام دهید چرخش گردن است. برای این کار باید در ابتدا صاف بنشینید و به روبه رو نگاه کنید. تا جایی که امکان دارد سرتان را به سمت چپ بچرخانید. پس از آن سرتان را به سمت راست بچرخانید. این کار را باید برای هر طرف پنج الی ده بار انجام دهید.

2-تمرین فشار سر از پهلو

تمرین خوب دیگری که برای از بین بردن چربی های دور گردن می توان انجام داد حرکت است. با این کار هم می توانید عضلات گردن تان را تقویت کنید و هم عضلاتی که در بالای کمرتان وجود دارد. برای این کار باید در آغاز صاف بنشینید و یا اینکه بایستید، دست راست تان را بر روی قسمت راست سرتان قرار دهید و سرتان را به سمت راست به آرامی خم کنید و با دست راست تان به سرتان فشار بیاورید و از پایین آمدن سرتان جلوگیری کنید. مدت ده تا بیست ثانیه اینت شرایط را تحمل کنید. سپس این کار را برای طرف مقابل نیز انجام دهید. روزی دو الی سه بار و هر دفعه ده بار این کار را تکرار کنید.

3-تمرین دهان را انجام دهید

یکی دیگر از راه هایی که برای از بین بردنم چربی دور گردن موثر و بسیار آسان است تمرین دهان می باشد. زمانی که دهان تان را تمرین می کنید می توانید تاثیری که بر روی عضلات گردن دارد را مشاهده کنید.

برای این کار صاف بنشینید و دهان تان را به طور کامل باز کنید. لب پایینی تان را در پشت دندان های پایینی تان ببرید. با همین حالت ده الی پانزده ثانیه صبر کنید و به آرامی لب تان را رها نمایید. مدت زمانی که باید این کار را انجام دهید پنج الی هفت دقیقه می باشد و باید روزی دو تا سه مرتبه این کار را تکرار کنید.

4-زمان نشستن قوز نکنید

شرایط صحیح بدن برای خلاص شدن از چربی های دور گردن دارای اهمیت بالایی می باشد. در اصل مدل نشستن شما می تواند بر روی عضلات گردن و چانه تان تاثیر بسیاری بگذارد.

به عنوان مثال اگر شما عادت کرده اید که در زمان نشستن قوز کنید، این شرایط باعث می شود که بر روی عضلات دور گردن تان تاثیر بگذارد و موجب ضعیف شدن آن ها شود، در نهایت چربی در دور گردن تان تجمع پیدا می کنند. بدترین وضعیتی که می توانید برای نشستن وجود دارد قوز کردن است که باید آن را اصلاح کنید. تلاش تان را کنید تا بتوانید صتف بنشینید و سرتان را بالا نگه دارید. اگر بتوانید به طور صحیح بنشینید می توانید به از بین بردن چربی های اضافی گردن کمک کنید. باید برای اصلاح طرز نشستن تان به طور آگاهانه عمل کنید تا دیگر به عادت اشتباه قوزک کردن برنگردید.

5-مصرف کالری تان را کاهش دهید

یکی از اصلی ترین دلایل چربی گردن چاقی می باشد که موقعی به وجود می آید که شما نسبت به کالری که می سوزانید بیشتر مصرف می کنید. بنابر این یکی از راه های خوبی که برای کم کردن وزن کل بدن و از بین بردن چربی های گردن و شکم وجود دارد کاهش دریافت کالری در طی روز می باشد.

6-هیدراته بمانید

اگر می خواهید که سلامت بدن تان و وزن ایده آل تان حفظ شود باید مقدار مناسبی آب مصرف کنید. اگر به مقدار کافی آب استفاده نکنید نمی توانید که وزن تان را کاهش دهید، چون آب نقش مهمی در دفع سموم از داخل بدن دارد.

در ضمن آب می تواند به مدیریت اشتها کمک کند و از پرخوری جلوگیری نماید. توصیه می شود که در طول روز از 8الی 10 لیوان آب مصرف کنید. ولی مقدار دقیق آن بستگی به وزن، میزان فعالیت و جنسیت دارد. همچنین می توانید در کنار آب از میوه ها و سبزی هایی که مقدار زیادی آب دارند استفاده کنید. از نوشیدنی هایی مانند قهوه، نوشیدنی های گازدار و هر چیزی که دارای الکل می باشد مصرف نکنید.

7-چای سبز بنوشید

یکی از بهترین راه هایی که می توانید از چربی های دور گردن رها شوید کاهش وزن می باشد و با اضافه کردن چای سبز به رژیم غذایی تان می توانید به کم کردن وزن تان کمک کنید. چای سبز دارای آنتی اکسیدان های مقوی و ترکیبات مختلفی می باشد که باعث افزایش متابولیسم تان می شود. به همین دلیل بدن تان تشویق می شود که کالری بیشتری را بسوزاند و چربی بدن را کاهش دهد. علاوه بر این چای سبز می توانید از پیری زودرس پوست جلوگیری کند. دون یک فنجان آب جوش یک قاشق چای خوری برگ های چای سبز را بریزید و روی آن را بپوشانید و اجازه دهید تا چند دقیقه دم بکشد. پس از دم کشیدن ان را صاف کنید و مقداری عسل به آن بیفزایید. در طول روز سه الی چهار لیوان چای سبز میل کنید.

8-از روغن نارگیل استفاده کنید

شما م یتوانید برای از بین بردن چربی های دور گردن از روغن نارگیل هم به طور خوراکی و هم به شکل استعمال خارجی مصرف کنید. اگر از این روغن به طور خوراکی استفاده کنید اسیدهای چرب متوسط زنجیره ای که در آن موجود است می تواند به طرو مستقیم وارد غشای سلولی شود و به جای این که در بدن تبدیل به چربی شود مانند انرژی ذخیره می شود. در ضمن روغن نارگیل می تواند متابولیسم را افزایش دهد. اگر برای ماساژ از روغن نارگیل استفاده کنید می توانید به بهبودی جریان خون تان کمک کنید و مانع تجمع چربی در زیر پوست تان شوید. با استفاده از روغن در طول روز دو بار به مدت ده دقیقه گردن و اطراف چانه را ماساژ دهید. علاوه بر این می توانید برای پخت و پز از روغن نارگیل بکر نیز به کار ببرید.

9-ماسک سفیده ی تخم مرغ بگذارید

یکی دیگر از راه هایی که می توانید چربی گردن و افتادگی پوست را بر طرف کنید استفاده از  ماسک سفیده تخم مرغ می باشد. سفیده تخم مرغ به خاطر اثر سفت کننده ای که برای پوست دارد می تواند پوست تان را سفت و محکم کند.

دو عدد تخم مرغ را بردارید و سفیده آن ها را جدا کنید و به خوبی هم بزنید. پس از آن یک قاشق غذا خوری شیر، یک قاشق غذاخوری آبلیمو و یک قاشق غذاخوری عسل به آن بیفزایید و این مخلوط را به خوبی هم بزنید. پس از این که آماده شد آن را به خوبی بر روی پوست دور گردن و اطراف چانه تان قرار دهید. بگذارید تا به مدت سی دقیقه به همان حالت بماند و پس از ان با آب ولرم شست و شو دهید و خشک کنید. شما باید از این ماسک سفت کننده ی پوست هفته ای دو الی سه مرتبه استفاده کنید.

10-از سرکه سیب استفاده کنید

سرکه سیب می تواند چربی را از بین ببرد، به همین دلیل می توانید از تجمع چربی ها در بخش های گوناگون بدن از جمله گردن جلوگیری کنید. سرکه سیب دارای مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم می باشد و می تواند به دفع سموم بدن کمک کند که مهم ترین عامل در کاهش وزن می باشد.

سرکه سیب و روغن زیتون را به نسبت سه به یک با یکدیگر ترکیب کنید و آن را  برای ماساژ دادن قسمت گردن به کار ببرید و به مدت ده دقیقه با حرکاتی به طرف بالاماساژ دهید. در طول روز این کار را دو تا سه بار انجام دهید. علاوه بر این می توانید دو قاشق چای خوری سرکه سیب را با مقداری عسل درون یک لیوان آب بریزید و آن را هم بزنید و هر روز با معده خالی آن را میل کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *