#


آکنه های روی پوست را چگونه می توان بین برد؟

23 دسامبر 2017 بدون نظر 1145 بازدید

آکنه های روی پوست را چگونه می توان بین برد؟

آکنه های روی پوست را چگونه می توان بین برد؟

ممکن است که برای تان پیش آمده باشد که زمان خوابیدن به طور اتفاقی ببینید که جوش بزرگ و زشتی بر روی صورت تان به وجود آمده است، در حالی که روز بعد به مهمانی ای دعوت شده اید و یا اینکه می خواهید با شخصی ملاقات کنید که برای شما اهمیت زیادی دارد.

در این حال علاوه بر اینکه زشتی جوش آزار دهنده است بلکه به خاطر مهمانی که در پیش دارید نگران هستید ولی به شما توصیه می کنیم که نگران نباشید. در این جور مواقع راهکارهایی وجود دارد که می تواند به کمک تان بیاید و شما را از شر این جوش های زشت خلاص می کند. اگر پوست تان حساس است ممکن است که این روش باعث خشکی پوست تان شود و در نتیجه کار را خراب تر کند. بنابراین اگر پوست تان حساس است بیشتر مراقب باشید.

چگونه قرمزی جوش را یک شبه از بین ببرید

1-پیش از آن که بخوابید صورت تان را با یک شوینده ملایم بشویید. شوینده ای که استفاده می کنید باید دارای دانه های اسکراب و پاک کننده باشد تا سلول های مرده ای که بر روی سطح پوست هستند را از بین ببرند چون همین سلول ها با تجمع شان باعث ایجاد آکنه می شوند.

2-درون یک قاشق غذاخوری آب دو قاشق غذا سرکه سیب بریزید و سپس مخلوط کنید. گوش پاک کنی را بردارید و به این مواد آغشته کنید و بر روی جوش ها بمالید. سرکه سیب باعث می شود که باکتری های مولد آکنه و سلول های مرده را ار روی سطح پوست از بین می برد و در نهایت التهاب جوش تا حدودی کاهش می یابد و صبح روز بعد زمانی که از خواب بیدار شوید متوجه می شوید که قرمزی جوش ها تقریبا کم شده است.

3-پیش از آن که بخوابید بر روی جوش های تان مقداری کرم ضد آکنه بزنید. این کرم ها دارای بنزوئیل پروکساید می باشد و باعث خشک شدن جوش ها می شود و سلول های مرده ی روی پوست را از بین می برد.

4-علاوه بر این قطره ضد قرمزی چشم نیز می تواند به شما کمک کند. شما می توانید از قطره ای که باعث کم شدن قرمزی چشم می شود استفاده کنید. اگر کرم ضد آکنه در دسترس تان ندارید می توانید این قطره را جایگزین آن کنید. این قطر فقط توانایی این را دارد که قرمزی جوش را کم کند ولی نمی توان آن ها را بهبود بخشد.

نکته: داخل مقداری دارچین کمی عسل بریزید و آن ها را با هم ترکیب کنید تا ماده ی چسبناکی به دست بیاورید. در ابتدا صورت تان را بشویید و سپس پیش از خواب مقداری از این مخلوط را بر روی نقطه ی مورد نظر بمالید و اجازه دهید تا صبح بماند.

نمی گذارد جای جوش زخم شود

می توانید از روغن درخت چای استفاده کنید. این روغن دارای خاصیت ضد باکتریایی است و محصول استرالیا می باشد. روغن درخت چای می تواند قرمزی و تورم را کاهش دهد و از زخم شدن محل جوش جلوگیری می کند. البته این را به یاد داشته باشید که از صابون هایی که باعث حساسیت و واکنش آلرژیک می شوند خودداری کنید. همچنین پیش از خواب نباید از غذاهایی که چرب و ادویه دار هستند استفاده کنید چون باعث ایجاد آکنه می شود.

یک شبه دانه های سرسیاه را از بین ببرید

1-باید در ابتدا پوست تان را با یک پاک کننده ای که دارای اسید سالیسیلیک است بشویید، چون این دانه های سرسیاه به خاطر تولید بیش از اندازه چربی درون منافذ پوستی به وجود می آیند. به همین خاطر اگر پوست را تمیز نگه دارید به پاک کردن دانه های سرسیاه کمک می کند.

2-سلول های مرده ای که بر روی پوست تان وجود دارد را با استفاده از یک لایه برداری بردارید. چون این سلول های مرده ای که بر روی پوست وجود دارند باعث می شوند که بر روی پوست جوش و دانه های سرسیاه به وجود بیایند.

3-حوله ای را توسط حرارت داغ کنید و بر روی دانه های سرسیاه قرار دهید. بخار و گرمایی که از حوله خارج می شوند باعث می شود که دانه هایی که سرسیاه هستند نزدیک به سطح پوست شوند و در نتیجه تخلیه آن ها برای تان راحت تر شود. حوله ای که داغ کرده اید را برای چند دقیقه بر روی دانه های سرسیاه قرار دهید و سپس آن را به خوی خشک کنید.

4-پارچه و یا دستمالی را بر روی نوک یکی از انگشتان تان قرار دهید و سپس به آرامی این دانه ها را فشار دهید. این را بدانید که نباید به پوست تان زیاد فشار وارد کنید چون باعث ایجاد التهاب بر روی پوست می شود.

5-در آخر با استفاده از یک کرم مخصوص دانه های سیاه کارتان را به پایان برسانید و سپس به رختخواب بروید.

روغن برخی گیاهان نیز مفید می باشد

راه دیگری که می توانید یک شبه از شر جوش ها خلاص شوید استفاده از روغن های مخصوص و ضروری بدن می باشد. یعنی رغن های چکیده شده ای که دارای ترکیبی از مواد عطری بعضی از گیاهان می باشد. دو گیاه فوق العاده ای که برای پوست مفید است درخت چای و برگ بو می باشد. روغنی که در این دو گیاه وجود دارد بسیار تاثیر گذار می باش و شما می توانید با توجه به ذائقه تان یکی از آن ها را انتخاب کنید.

برای این کار باید پیش از خواب صورت تان را بشویید و خشک کنید و بر روی جوش های تان یک قطره از این روغن ها بریزید و اجازه دهید تا صبح بر روی جوش تان باقی بماند. این را به یاد داشته باشید که بر روی بالش تان حوله ای را پهن کنید چون اگر این روغن ها بر روی پارچه بریزد به راحتی از بین نمی رود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *