#


فوایدی که آب پیاز برای ریزش مو دارد

آب پیاز
26 نوامبر 2017 يك نظر 989 بازدید

فوایدی که آب پیاز برای ریزش مو دارد

فوایدی که آب پیاز برای ریزش مو دارد

یکی از در دسترس ترین موادی که در آشپزخانه وجود دارد پیاز می باشد که از آن برای طعم دادن به غذاها استفاده می شود. شاید این مسئله عجیب باشد ولی آب پیاز می تواند یکی از راه های خانگی برای جلوگیری از ریزش موهای تان باشد. ریزش مو در بسیاری از افراد رایج است که ممکن است منجر به تاسی موضعی نیز بشود. طبق گزراشی که به دست آمده است تقریبا هشتاد میلیون زن و مرد ساکن در ایالات متحده آمریکا، دچار ریزش مو شده اند.

پیاز به خاطر داشتن مواد معدنی می تواند برای موها بسیار مفید باشد. کسانی که به پیاز حساسیت دارند نباید آن ها را به موهای شان بزنند. اگر بوی تند پیاز را نمی توانید تحمل کنید کافیست که به آن مقداری آب لیمو و یا گلاب اضافه کنید. با اینکه آب پیاز یک راهکار خانگی می باشد ولی باید بررسی های بیشتری را انجام دهیم تا به نتیجه ی قطعی تری دیت پیدا کنیم که آب پیاز می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

دلایل ریزش مو

یکی از شایع ترین دلایل که برای ریزش مو وجود دارد، عامل ژنتیکی به نام آلوپسی آندروژنیک می باشد. علت های دیگری که باعث ریزش مو می شود بعضی از بیماری ها و عوارض جانبی برخی از داروها و تغییرات هورمونی می باشد. دلیل ریزش مو هر چه که باشد افراد دوست دارند که موهایی که از دست داده اند را دوباره برگردانند و از ریزش مو جلوگیری کنند. ممکن است که راه های خانگی بسیاری برای جلوگیری از ریزش مو وجود داشته باشد و یا اینکه آن ها را امتحان کرده باشید ولی ممکن است که در مورد آب پیاز چیزی به گوش تان نخورده باشد.

آب پیاز

آب پیاز

آیا آب پیاز برای رشد مو مفید است؟

هنوز در مورد کاربرد آب پیاز برای رشد مو مطالعه ی وسیعی انجام نشده است. گزارشی که در Journal of Dermatology انجام شده است نشان می دهد که استفاده از آب پیاز بر روی پوست سر در برخی از افراد می تواند رشد مو را بیشتر کند. این تحقیق را بر روی افرادی انجام دادند که دچار طاسی منطقه ای شده اند. محققان به این دست پیدا کردند که استفاده از آب پیاز به مدت دو هفته و روزی دو بار می تواند باعث رشد مجدد مو شود.

حدود هفتاد و چهار درصد از این افراد پس از گذشت چهار هفته رشد موی نسبی داشتند و پس از شش هفته تقریبا هفتاد و هشت درصد رشد مجدد داشتند. در این تحقیق هم زنان حضور داشتند و هم مردان، ولی رشد مو در مردان افزایش بیشتری داشته است.

آب پیاز چگونه می تواند به رشد موها کمک کند؟

در آب پیاز مواد مغذی وجود دارد که می تواند فولیکول های مو را تغذیه کند و در نهایت باعث بیشتر شدن حجم، تقویت رشد و درخشندگی مو می شود. علاه بر آن آب پیاز می تواند موهای نازک شده و شکننده را کمتر کند. دلیلی که ممکن است آب پیاز به بهتر شدن سلامت موهای تان کمک کند عبارتند از:

آب پیاز

آب پیاز

گوگرد خوراکی

یکی از عواملی که باعث شده است تا آب پیاز برای رشد مجدد مو مفید باشد این است که پیاز دارای سولفور یا گوگرد خوراکی می باشد. یکی از معمول ترین مواد معدنی که در بدن وجود دارد گوگرد می باشد. بدن برای اینکه بتواند به مقدار کافی آنزیم ها و پروتئین ها تولید کند به گوگرد نیاز دارد. در کراتین هم گوگرد وجود دارد که یکی از اجزای مو به حساب می آید. سولفور و یا گوگرد موجود در آب پیاز می تواند مواد مغذی لازم را برای رشد مو در اختیار آن قرار دهد.

خواص ضد میکروبی

خاصیتی که در پیاز وجود دارد ضد میکروبی می باشد که می تواند با عفونت های پوست سر مبارزه کند. برخی مواقع عفونت پوست سر باعث می شود که دچار ریزش مو شوید. اگر پوست سر سالم باشد دارای فولیکول های قوی تری می باشد.

آنتی اکسیدان ها

پیاز دارای آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونیدها می باشد. آنتی اکسیدان ها قادرند بدن را در مقابل رادیکال های آزاد محافظت کنند. رادیکال های آزاد می توانند فرایند پیری را به وجود بیاورند. همچنین قادرند که موها را تخریب کرده و آن ها را نازک کنند و دچار ریزش می شوند. اگر رادیکال های آزاد را از بین ببرید و یا آن ها را کم کنید می توانید از آسیب رسیدن به فولیکول های مو جلوگیری کنید.

رشد مو

رشد مو

برای افرادی که دل شان می خواهد از آب پیاز جهت سالم ماندن مو و یا رشد بهتر استفاده کنند، ساده ترین راه می باشد:

1-پوست چهار عدد پیاز را بگیرید و آن ها را خرد کنید.

2-با هر وسیله ای که می توانید مانند آب میوه گیریريال آب پیاز را بگیرید.

3-یکی دیگر از راه هایی که می توانید انجام دهید این است که پیاز را داخل مخلوط کن بریزید و مانند خمیر در بیاورید. این خمیر را در پارچه ای که درست بافت است بریزید و آن را فشار دهید تا آب پیاز را بگیرید.

4-آب پیاز را بر روی پوست سر و ریشه های مو بریزید و ماساژ دهید.

برای از بین بردن بوی تند پیاز می توانید چند قطره آبلیمو به آن بیفزایید و یا اینکه از عصاره نعناع، رزماری و یا استوقدوس استفاده کنید. هنوز هیچ محصول تجاری وجود ندارد که دارای عصاره پیاز باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *