#


چند روش طبیعی برای درمان کچلی آقایان و بانوان

کچلی
16 اکتبر 2017 بدون نظر 863 بازدید

چند روش طبیعی برای درمان کچلی آقایان و بانوان

چند روش طبیعی برای درمان کچلی آقایان و بانوان

در بین تمام افراد هم خانم و هم آقا طاسی به وجود می آید. این عارضه ممکن است به دلایل مختلفی چون فاکتورهای ژنتیکی، سو تغذیه، حاملگی و استرس به وجود بیاید. شما می توانید بدون اینکه هزینه ای بکنید با مواد طبیعی که همیشه در سترس هستند این مشکل را از بین ببرید.

بهترین روش های درمان طبیعی

موها به طور معمولی همیشه در حال رشد هستند و زمانی که سن افراد بالا می رود برخی از عوامل باعث می شود که مو دیگر رشد نکند و یا اینکه تارهای مو به قدری ضعیف می شوند که شروع به ریزش می کنند. با اینکه می توانید برای از بین بردن این بیماری پیوند مو را انجام دهید ولی این کار بسیار هزینه بردار و درناک است و ممکن است که عوارض جانبی هم همراه داشته باشد. ما می خواهیم در ادامه این مطلب چند روش خانگی را به شما ارائه دهیم تا بتوانید این مشکل را درمان کنید و موهای تان دوباره رشد کند. این درمان های خانگی عبارتند از:

کچلی

کچلی

1- حنا
2- روغن خالص گریپ فروت
3- روغن نارگیل
4- روغن خالص داغ
5- برگ چای سبز
6- آب سبزیجات

حنا

اولین درمانی که برای طاسی خانم ها و آقایان بسیار مفید است استفاده از حنا می باشد. کسانی که به این بیماری دچار شده اند می توانند از پوسته، برگ و دانه این گیاه استفاده کنند. در گیاه حنا و برگ های آن ترکیبی به نام Lawson وجود دارد که همراه با اثرات آنتی بیوتیک است.

کچلی

کچلی

روش استفاده از حنا

مقداری برگ حنا را بر دارید و بشویید و خشک کنید سپس آن را پودر کنید. این حنای به دست آمده را به میزان 60گرم با 250گرم روغن خردل مخلوط کنید. ترکیب را بر روی حرارت بگذارید و پس ازآن از یک صافی رد کنید و در یک بطری درب دار بریزید و نگهداری کنید. این ترکیب را روزانه بر قسمت هایی که مو ندارد بمالید. با انجام این کار به نتیجه های خوبی می رسید.

روغن خالص گریپ فروت

روش استفاده از گریپ فروت

بر روی پوست گریپ فروت سوراخ هایی را به وجود آورید و سپس آن را فشار دهید تا بتوانید روغن خالص آن را به دست بیاورید. با زدن این روغن به مو باعث تحریک شدن رشد آن می شود. شما می توانید از این روش برای کسانی که موی ضعیف دارند و یا مبتلا به طاسی هستند استفاده کنید.

کچلی

کچلی

روغن نارگیل

روش استفاده از روغن نارگیل

شما می توانید روغن نارگیل را بر روی قسمت های کم مو و بی مو بمالید. این روغن را باید به طور مستقیم بر روی ریشه و پوست سر بزنید. آرام پوست سرتان را ماساژ دهید و اجازه دهید تمام شب بر روی سرتان بماند و وقتی که از خواب بلند شدید سرتا را با آب گرم شست و شو دهید. شما می توانید این کار را در هفته 4بار انجام دهید تا تغییراتی در رشد موهای تان مشاهده کنید.

کچلی

کچلی

روغن خالص داغ

شما می توانید از هر روغن خالص داغی استفاده کنید مانند روغن نارگیل، زیتون، کانولا و… که می توانید این روغن ها را داغ کنید و بر روی پوست سرتان بمالید و آرام ماساژ دهید و بعد از گذشت یک ساعت سرتان را شستو شو دهید. با انجام این کار سرتان سبک تر و روش موهای تان تحریک می شود.

برگ چای سبز

یکی از موثرترین راه ها برای درمان طاسی بین خانم ها و آقایان استفاده از برگ چای سبز است.

کچلی

کچلی

روش استفاده از برگ چای سبز

درون مقداری آب جوش چند برگ چای سبز را بریزید و بگذارید تا حرارت ببیند و بعد از آن اجازه دهید تا کمی سرد شود. پس از آن این محلول را به پوست سرتان بمالید و اجازه دهید یک ساعت بر روی آن بماند و در آخر با آب تمیز و گرم سرتان را شست و شو دهید.

آب سبزیجات

کچلی

کچلی

یکی دیگر از درمان هایی که برای طاسی مهم و موثر است استفاده از آب سبزیجات می باشد. آب پیاز، زنجبیل و یا سیر را بر روی پوست سرتان بزنید و اجازه دهید تمام شب بر روی سرتان بماند و وقتی از خواب بلند شدید سرتان را شست و شو دهید. شما می توانید این کار را در هفته 3تا5 بار انجام دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *