#


سوالاتی که در آرایش کردن وجود دارد و پاسخ های آن

آرایش کردن
15 اکتبر 2017 بدون نظر 1353 بازدید

سوالاتی که در آرایش کردن وجود دارد و پاسخ های آن

سوالاتی که در آرایش کردن وجود دارد و پاسخ های آن

زیبایی یک جهان پهناوری را به همراه دارد. ممکن است زمانی که در حال آرایش کردن هستید سوالات زیادی در ذهن شما بیاید. ما از برخی آرایشگران ماهر خواسته ایم که به شایع ترین سوالاتی که در مورد آرایش وجود دارند را مطرح کنند و پاسخ آن ها را بدهند تا ابهاماتی که برای شما وجود دارد را از بین ببرند.

چرا کرم پودر من نارنجی رنگ است؟

جواب این سوال باز می گردد به تئوری های رنگ ها. رنگ پوست بیشتر بانوان زرد و یا صورتی است. به خاطر همین مسئله اگر کرم پودرهایی که رنگ هلویی و یا نارنجی دارند را خریداری کنید اشتباه کرده اید. به طور مثال اگر پوست تان زرد است و کرم پودری استفاده می کنید که تن صورتی دارد چهره ی شما را نارنجی می کند. یا اینکه رنگ پوست تان خنثی و یا مایل به صورتی است و کرم پودر مصرفی شما طلایی می باشد همان نتیجه ی قبلی را به دست می آورید و رنگ پوست تان به نارنجی می زند. پس می توانیم بگوییم که:
قرمز+ زرد= نارنجی
زرد +صورتی =نارنجی

آرایش کردن

آرایش کردن

اکسیداسیون یکی از دلایلی است که رنگ پوست را نارنجی می کند. برخی از افراد پوست شان نسبت به کرم پودرها واکنش نشان می دهند و باعث می شوند که رنگ شان تغییر کند. در اصل روغنی که در پوست وجود دارد با این کرم پودرها مخلوط می شود و شما می توانید برای این که از این مسئله جلوگیری کنید قبل از استفاده از کرم پودر یک لایه کرم بزنید تا مانع آن دو شود.

چرا آرایش روی صورت من دوامی ندارد؟

این مسئله بیشتر بستگی به میزان زیاد رطوبت پوست دارد. چنانچه پوستی خشک دارید بررای گرفتن رطوبت از هرچیزی استفاده می کند تا مرطوب شود حتی آرایش روی صورت. زمانی این اتفاق نمی افتد که پوست شما به خوبی هیدراته باشد.
ولی این مسئله برای کسانی که پوست شان روغنی است متفاوت می باشد. روغن موجود در پوست باعث می شود که آرایش از بین برود، به همین خاطر است که در تمام آرایش پاک کن ها از روغن استفاده می کنند. پس وقتی که آرایش تان با رغن موجود در پوست تان ترکیب شود باعث از بین رفتن آرایش تان می شود.

اگر زمانی پوست شما به خوبی هیدراته نباشد باعث می شود که روغن بیشتری تولید کند. به خاطر همین مسئله به شما توصیه می کنیم که قبل از شروع آرایش کرم مرطوب کننده ای را به پوست تان بزنید تا هم باعث شود که پوست تان مرطوب شود و هم بین پوست و آرایش تان مانع ایجاد کند.

چرا رژ گونه ام دوامی ندارد؟

آرایش کردن

آرایش کردن

به ترتیب انجام دادن مرحله های آرایش از اهمیت بالایی برخوردار است. مثلا اگر پس از زدن کرم پودرتان سریع از رژگونه استفاده کنید خیلی زود از بین می رود و پاک می شود، چون باعث می وشد که با روغن پوست تان ترکیب شود و سریع واکنش نشان دهد. به شما توصیه می کنیم که بعد از کرم پودر از پودرهای تثبیت کننده استفاده کنید تا بین رژگونه و پوست تان مانع به وجود بیاید.

چرا خط چشمم پخش می شود؟

اگر قبل از اینکه خط چشم بکشید از کرم های دور چشم و یا کانسیلرها استفاده کنید ممکن است که باعث شود خط چشم تان با آن ترکیب شود و فوراً پاک و یا اینکه پخش شود. اگر مطمئن نشدید که کرم دور چشم تان به طور کامل خشک شده است خط چشم را نکشید یا اینکه می توانید خط چشم تان را با سایه چشمی که می زنید با همان رنگ ثابت کنید تا باعث بیشتر شدن دوامش شود.

آرایش کردن

آرایش کردن

چرا قسمتی از صورتم گاهی متورم یا زخم می شود؟

اگر عادت دارید همیشه به پهلو بخوابید ضرورت دارد که روبالشی تان را هر از چند گاهی یک بار عوض و یا شسته شود. چرا که سلول های مرده روی بالش شما باقی می مانند و به پوست صورت تان منتقل و منافذ پوست تان را مسدود می کنند. لازم است هفته ای یک بار رو بالشی تان را عوض کنید.

دلیل دیگر قرمزی پوست استفاده مفرط از تلفن همراه می باشد اگر شما مدت زیادی را به صحبت کردن با تلفن همراه بگذرانید، بهتر است حداقل هفته ای یک بار با یک پد آغشته به الکل، تمیزش کنید تا آلودگی روی آن به پوست صورت تان انتقال نکند.

چرا باید آرایش مان را پاک کنیم؟

موقع شب، وقتی است که پوست شما نفس می کشد. بنابر باید به پوست فرصت بدهید تا ترمیم شود. برای این کار پوست تان باید عاری از هرگونه آرایش باشد. بین ساعت 11 تا 12 شب تقسیم میتوز سلول های پوستی به اوج خود می رسند. ضرورت دارد قبل از این ساعت تمام آرایش را از روی صورت تان پاک کرده باشید.

چگونه متناسب با رنگ صورتم ، کرم پودر مناسب انتخاب کنم؟

شما می توانید برای امتحان کردن کرم پودر آن را بر روی خط فک و گونه های تان بزنید و ببینید که به صورت تان می آید یا نه. به شما توصیه می کنیم که رنگ کرم پودری که انتخاب می کنید هماهنگ با رنگ پوست تان باشد. مثلا اگر رنگ پوست صورت تان صورتی است باید کرم پودری که انتخاب می کنید تن صورتی داشته باشد.

چرا بعضی از رژ لب ها رنگ دندان را زردتر نشان می دهند؟

اگر از رژ لبی استفاده می کنید که تن گرم دارد باعث می شود که رنگ دندان های تان هم گرم تربه نظر برسد مانند رنگ زرد. ولی اگر رژ لب مصرفی شما تن سرد داشته باشد دندان های تان را براق تر و روشن تر نشان می دهند.

آرایش کردن

آرایش کردن

چرا رنگ آرایشم در داخل و خارج از خانه با هم فرق دارد؟

باید بگوییم که نور تاثیر زیادی در این مورد دارد. چنانچه در زیر نور لامپ داخل منزل تان ارایش کرده اید رنگ آرایش تان بیشتر به طلایی می زند. به شما پیشنهاد می کنیم که برای آرایش کردن به جلوی پنجره ای بروید و در زیر نور طبیعی آرایش کنید. این را بدانید که آینه هایی هم وارد بازار شده اند که بر روی آن ها چراغ هایی نصب شده است و نوری شبیه به نور طبیعی بیرون از خانه دارند.

چرا پوست صورتم روشن تر از پوست بدنم است؟

این مسئله برای همه ی انسان ها طبیعی است مخصوصا کسامی که به پوست صورت شان رسیدگی می کنند و هرز گاهی آن را پاکسازی می کنند. پوست صورت شما نسبت به پوست گردن تان تیره تر است به خاطر اینکه بیشتر در معرض نور خورشید قرار می گیرد. پس سعی کنید که وقتی که آرایش می کنید رنگ پوست تان به هم فرق نکند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *