#


درصد بالایی از افراد سیگاری به پیری زودرس مبتلا می شوند

پیری زودرس
9 اکتبر 2017 بدون نظر 727 بازدید

درصد بالایی از افراد سیگاری به پیری زودرس مبتلا می شوند

خراب شدن ظاهرتان با استفاده از سیگار

کسانی که سیگاری هستند بدانند که هیچ راهی برای رسیدن به جوانی وجود ندارد ولی راه هایی هستند که باعث پیرتر شدن افراد می شوند. یکی از راه هایی که باعث پیرتر شدن می شود سیگار کشیدن است که بر روی دندان ها، پوست و موها اثرات منفی می گذارد. حتی این مسئله باعث اثر گذاشتن بر روی بعضی موارد مهم نیز می شود مانند قدرت باروری، ریه ها، قوای قلب و استخوان ها.

تغییر رنگ پوست

به مرور زمان با کشیدن سیگار پوست شما نمی تواند اکسیژن و مواد مغذی را جذب کند. به خاطر همین موضوع کسانی که سیگاری هستند رنگ شان پریده به چشم می آید و رنگ پوست آن ها حالت ناهموار دارد. در سنین جوانی هم می توانید شاهد این تغییرات باشید. پس به یاد داشته باشید که هر چقدر زودت ربه کشیدن سیگار روی آورید رنگ پوست شما نیز زودتر آسیب می بیند.

افتادگی پوست

در دود سیگار بیش از چهار هزار نوع ماده سمی وجود دارد که اکثر آن ها از محرک کننده کلاژن و الاستین هستند. کشیدن سیگار و یا قرار گرفتن در معرض دود سیگار باعث می شود که روند بازسازی پوست نیز تخریب شود. پس کسانی که سیگار می کشند با دو پیامد ناگوار افتادگی پوست و چین و چروک های عمیق مواجه می شوند.

پیری زودرس

پیری زودرس

افتادگی بازوها و سینه ها

علاوه بر اینکه سیگار کشیدن به صورت آسیب می رساند باعث اسیب رسیدن به نقاط دیگر بدن نیز می شوند. وقتی که پوست قابلیت ارتجاعی اش را از دست می دهد باعث می شود که قسمت های سفت بدن شروع به افتادگی کنند و شادابی خود را از دست بدهند. مهم ترین بخش هایی دچار این افتادگی ها می شوند قسمت سینه و بازوها هستند. دانشمندان می گویند که علت اصلی افتادن سینه سیگار کشیدن است.

خطوط دور لب ها

یکی از پیامدهایی که باعث به وجود آمدن خطوط واضح در قسمت های دور لب می شوند سیگار کشیدن است. به دلیل اینکه سیگاری ها برای کشیدن سیگار از عضله های دور لب استفاده می کنند، ولی نمی دانند که باعث می شود که دور لب چین هایی به وجود می آید.

لکه های پیری

لکه هایی که بر اثر بالا رفتن سن به وجود می آید نسبت به رنگ طبیعی پوست تیره تر هستند که این لکه ها در دست ها و صورت افراد مسن ایجاد می شوند. کسانی که در معرض نور خورشید هم قرار می گیرند باعث به وجود آمدن لکه بر روی بدن ها می شود ولی محققان می گویند که سیگار کشیدن هم باعث به وجود آمدن این لکه ها می شود.

دندان ها و لثه های آسیب دیده

یکی از بدترین و واضح ترین اثراتی که در سیگاری وجود دارد زردی دندان ها است، ولی این مسئله تنها به عوض شدن رنگ دندان محدود نمی شود. کسانی که سیگاری هستند بیشتر به بیماری های لثه و بوی بد دهان و مشکلات دیگر بهداشتی دهان و دندان مبتلا می شوند. در افراد سیگاری شانس از دست دادن دندان های شان دو برابر بیشتر از افراد سالم است.

انگشتان تیره و لک دار

اکثر افراد سیگاری علاقه زیادی به گرفتن سیگار در بین دو انگشت خود دارند. ولی این افراد نمی دانند که این کار باعث آسیب رسیدن به پوست دست ها و ناخن های شان می شود. ویژگی هایی که تنباکو دارد می تواند باعث لکه دار شدن پوست و ناخن ها شوند. اگر سیگار را ترک کنید بعد از چند وقت این مشکل برطرف می شود.

پیری زودرس

پیری زودرس

ریزش مو

ریزش مو با بالا رفتن سن در زنان و مردان به وجود می آید. اگر سیگار بکشید باعث می شود که این فرآیند را سریع تر کند. طبق تحقیقات انجام شده نشان داده شده است که کسانی که از سیگار استفاده می کنند نسبت به افراد دیگر بیشتر به طاسی مبتلا می شوند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *