#


توصیه هایی برای قبل از خواب برای داشتن پوست زیبا

پوست زیبا
22 جولای 2017 بدون نظر 571 بازدید

توصیه هایی برای قبل از خواب برای داشتن پوست زیبا

بهترین مراقبت های شبانه که به شما کمک می کند تا صبح با پوست زیبا بیدار شوید

تمام آرایش خود را در شب پاک کنید

دکتر کریستین چوی کیم، یک متخصص پوست و اعصاب پزشکی که در کالیفرنیا مستقر است، می گوید: “همیشه تمام آرایش خود را در شب پاک کنید تا پوست زیبا داشنه باشید. آخرین چیزی که می خواهید، اثر وسایل آرایش شب گذشته است. این کار می تواند از بسته شدن منافذ پوست شما بر اثر ماندن مواد آرایشی روی پوست شما در شب جلوگیری کند.

به آرامی پوست خود را تمیز کنید

در حالی که پوست خود را از روغن، خاک و مواد آرایشی که در طول روز روی پوست شما مانده است پاک می کنید، این کار را به آرامی، با پاک کننده و نوک انگشتان خود و یا با دستمال نرمی امجام دهید. ایده این است که ذرات بد که می توانند برای پوست شما مضر باشند را حذف کنید، در حالی که به اندازه کافی روغن های طبیعی پوست خود را باقی می گذارید. اگر پوستتان را به شدت تمیز کنید یا از محصولات بسیار سنگین استفاده کنید، می توانید تمام روغن را از پوست خود پاک کنید، که پوست را خشک و تحریک می کند و می تواند به مشکلات پوستی آینده منجر شود.

 

از محصولاتی استفاده کنید که متناسب با نوع پوستتان باشد

اگر پوست خشک دارید، نباید همان نوع از محصولات پاک کننده را که یک فردی با پوست روغنی استفاده می کند استفاده کنید. دکتر جوشوا فاکس، می گوید: “دانستن نوع پوست شما می تواند به شما در انتخاب پاک کننده مناسب پوست کمک کند تا ظاهر پوست شما بهتر شود.” “شما می توانید از اثرات نامطلوب پیشگیری کنید و بافت پوست خود بهبود بخشید اگر موادی که برای نوع خاص پوست شما مفید است استفاده کنید.” اگر شما از نوع پوست خود مطمئن نیستید، با یک متخصص پوست ملاقات کنید. یک متخصص پوست می تواند اطمینان حاصل کند که شما در طول شب و روز به درستی از پوست خود مراقبت می کنید (و همچنین مطمئن شید که نشانه های سرطان پوست را ندارید).

از محصولات با مواد تشکیل دهنده ضد پیری استفاده کنید

رتینول ها اغلب به عنوان بخشی از روال مراقبت از پوست توصیه می شود تا علائم پیری را تسکین دهد و به بهبود پوست کمک کند. دکتر مونا گهارا متخصص پوست، در شهر نیویورک، می گوید:  رتینول ها باعث افزایش تولید کلاژن (پروتئینی در پوست شما که به بهبود پوست شما کمک می کند) و کاهش شکستگی کلاژن می شود. پپتیدها همچنین می تواند مفید باشند زمانی که بحث به داشتن پوست زیبا و جوان می کشد: این زنجیره کوتاه از آمینو اسید روند پیری را با اثر بر روی کلاژن به روش های مختلف کند می کند، دکتر دریدر هوپر، یک متخصص پوست در نیواورلئان، در سایت خود می گوید، تشویق سلول های پوستی به ایجاد کلاژن به جای شکستن آن ها موثر است. دکتر هوپر می گوید: “استفاده از کرم های صورت دارای پپتید ها می تواند به شما در جلوگیری یا بالعکس کردن علائم پیری کمک کند.” شما همچنین ممکن است بخواهید از کرم چشم به عنوان بخشی از برنامه روزانه مراقبت از پوست خود استفاده کنید. دکتر دبرا جالیمن، نویسنده پوسترها و استادیار پوست در دانشکده پزشکی ایکن در کوه سینا، به مجله ریدر دایجست می گوید: “پوست پلك ظريف ترین پوست است و سریعتر از بقیه پیری را نشان ميدهد.”

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *