#


گوجه فرنگی چگونه به زیبایی کمک می کند؟

7 ژانویه 2018 بدون نظر 1147 بازدید

گوجه فرنگی چگونه به زیبایی کمک می کند؟

گوجه فرنگی چگونه به زیبایی کمک می کند؟

درمان های زیبایی که با گوجه فرنگی انجام می شود به خاطر مقدار فراوان آب موجود در گوجه فرنگی می باشد. علاوه بر این گونه دارای مقدار زیادی مواد معدنی، ویتامین ها و فیبر می باشد. در سراسر دنیا از این محصول به مقدار زیادی مصرف می شود. گوجه فرنگی علاوه بر این که به غذا عطر و طعم خوبی می بخشد بلکه حاوی مواد مغذی نیز می باشد که به همین باعث شده است در سراسر دنیا طرفداران زیادی داشته باشد. درمان های زیبایی که مبتنی بر گوجه فرنگی هستند را می توانید با روتین هایی که برای مراقبت از پوست و مو استفاده می شود ترکیب کنید.

این شیوه های بهبود زیبایی به خاطر لیکوپن موجود در گوجه فرنگی می باشد که باعث شده است آن را از سایر روش های دیگر متمایز کند. لیکوپن ترکیبی می باشد که باعث به وجود آمدن رنگ قرمز مخصوص گوجه فرنگی می شود و علاوه بر این همچون به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند.

بسیاری از افراد از گوجه فرنگی در انواع سوپ ها، آبمیوه ها، سس ها و بسیاری از غذاهای متنوع دیگر به کار می برند. ولی می توانید از آن برای درمان های زیبایی پوست و موهای تان نیز استفاده کنید.

ماسک مبارزه با آکنه

گوجه فرنگی به عنوان یک محصول سفت کننده طبیعی به حساب می آید که باعث می شود تولید چربی اضافی کاهش پیدا کند. به همین دلیل می تواند از ایجاد جوش ها و دانه های سر سیاه جلوگیری و آن ها را درمان کند.

گوجه فرنگی به خاطر داشتن ویتامین A ، ویتامین C و لیکوپن می تواند در تنظیم PH پوست کمک بسیاری کند، که این مسئله می تواند از بروز جوش ها جلوگیری کند و آن در کاهش دادن آن ها بسیار موثر باشد.

مواد تشکیل دهنده: یک عدد گوجه فرنگی رسیده، دو قاشق غذاخوری آب لیمو (20میلی لیتر)، یک قاشق غذاخوری جو دو سر (10گرم).

طرز تهیه: گوجه فرنگی که تهیه کرده اید را درون دستگاه مخلوط کن قرار دهید و آن را با آب لیمو و جو دو سر به خوبی ترکیب کنید. چنانچه مواد به دست آمده بیش از حد سفت بود می توانید برای این که آن را به حالت کرمی در بیاورید کمی آب به آن بیفزایید.

طرز استفاده: در شب و بعد از اینکه آرایش را از روی صورت خود پاک کرده اید این ماسک را بر روی صورت تان بمالید و بگذارید به مدت بیست دقیقه به همان حالت بماند. پس از این مدت صورت تان را با استفاده از آب گرم بشویید. شما می توانید این کار را در هفته سه مرتبه انجام دهید.

تقویت کننده مو

گوجه فرنگی دارای آنتی اکسیدان می باشد که این آنتی اکسیدان ها می تواند موی سر را که تحت تاثیر رنگ کردن بیش از اندازه، گرمای بیش از حد و سایر شرایط محیطی دیگر قرار گرفته است را بهبود ببخشد. گوجه فرنگی می تواند باعث تقویت تارهای مو شود و گردش خون را به طرف پوست سر بهبود می بخشد.

مواد تشکیل دهنده: دو عدد گوجه فرنگی، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل (15گرم)، نصف یک آووکادو.

طرز تهیه: آب دو گوجه فرنگی که تهیه کرده اید را بگیرید و با روغن نارگیل و آووکادو ترکیب کنید.

طرز استفاده: زمانی که موهای تان نم دار است آن ها را به چند دسته تقسیم کنید و این ترکیب به دست آمده را از سمت ریشه ها به سمت انتهای تار موهای تان بمالید. سپس از یک کلاه حمام استفاده کنید و سر خود را بپوشانید و بگذارید تا مدت بیست دقیقه روی سرتان بماند. پس از این که بیست دقیقه تمام شد سرتان را بشویید. شما می توانید این روش را هفته ای یک مرتبه انجام دهید.

ماسک لایه بردار صورت

اسیدهای طبیعی که در گوجه فرنگی وجود دارند باعث می شوند که به عنوان یک ماده غذایی طبیعی سلول های مرده ای که بر پوست هستند را از بین ببرند.

مواد تشکیل دهنده: دو عدد گوجه فرنگی رسیده، سه قاشق غذاخوری آرد جو دو سر (30گرم).

طرز تهیه: گوجه فرنگی های رسیده ای که تهیه کرده اید را به صورت پوره در بیاورید و آن را همراه با جو دو سر ترکیب کنید. اگر می خواهید که ترکیب تان ساختار نرم تری داشته باشد باید این مواد را درون مخلوط کن درست کنید.

طرز استفاده: این مواد به دست آمده را بر روی قسمت هایی که می خواهید لایه برداری را انجام دهید بمالید و به صورت حرکات دایره وار شروع به ماساژ دادن کنید تا بهتر به پوست تان نفوذ کند. پس از اینکه این مواد را بر روی پوست تان مالیدید اجازه دهید که ده دقیقه به همان صورت بماند و پس از آن قسمتی که لایه برداری کرده اید را بشویید. شما می توانید این کار را در هفته دو مرتبه انجام دهید.

کرم دست نرم کننده و محافظ

آب گوجه فرنگی همراه با گلیسیرین می تواند کرم بی نظیری برای نرم و مرطوب نگه داشتن پوست دست های تان باشد و از ایجاد علائم پیری بر روی آن ها جلوگیری می کند. این مواد دارای آنتی اکسیدان ها و اسید آمینه ها می باشند. بعد از این که جذب پوست شد آن ها از فرآیند های نوسازی سلولی پشتیبانی می کنند.

مواد تشکیل دهنده: یک عدد گوجه فرنگی رسیده، دو قاشق غذاخوری گیلیسیرین مایع (20میلی لیتر).

طرز تهیه: گوجه فرنگی را بردارید و آن را به شکل پوره در بیاورید و با گیلیسیرین مایع آن را مخلوط کنید تا بتوانید خمیری سفت به دست بیاورید.

طرز استفاده: این ترکیب را بر روی دست های تان بمالید و بگذارید که به مدت بیست دقیقه بر روی پوست تان بماند. پس از این مدت دست های تان را بشویید. می توانید از این روش در طول هفته سه مرتبه استفاده کنید.

درمان سیاهرگ واریسی با گوجه فرنگی

اگر از گوجه فرنگی به صورت موضعی استفاده کنید می توانید سیاهرگ های واریسی را درمان کنید. مواد مغذی موجود در گوجه فرنگی می تواند جریان خون را در قسمت هایی که تحت تاثیر قرار گرفته اند را بیشتر کند و اگر این کار کافی به نظر نمی رسد، می تواند التهاب را تا اندازه ای کاهش دهد.

مواد تشکیل دهنده: سه عدد گوجه فرنگی رسیده، یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا (15گرم)، دو قاشق غذا خوری سرکه سیب.

طرز تهیه: با استفاده از دستگاه مخلوط کن گوجه فرنگی ها را له کنید و سپس آن ها را با ژل آلوئه ورا و سرکه سیب ترکیب کنید.

طرز استفاده: در محلی که تحت تاثیر سیاهرگ های واریسی قرار گرفته اند این ترکیب را بمالید و بگذارید تا مدت زمان چهل دقیقه بر روی آن قسمت بماند. پس از آن محل را بشویید. شما می توانید این کار را در طول هفته سه تا پنج مرتبه انجام دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *