#


چگونه می توان پاهایی زیبا و سالم داشت؟

12 آگوست 2018 بدون نظر 2344 بازدید

چگونه می توان پاهایی زیبا و سالم داشت؟

راه هایی برای داشتن پاهایی زیبا و لطیف

پا ازجمله مهمترین اعضای بدن و قلب دوم به شمار می رود. به همین دلیل باید مراقبت سلامت، بهداشت و زیبایی آن باشیم. ما نیز تصمیم گرفتیم که در این مطلب راه هایی برای داشتن پاهایی زیبا در اختیارتان قرار دهیم.

1-هر روز پاهای تان را بشویید

پا در مقایسه با سایر اعضای بدن در طول روز بیشتر عرق می کند. بنابراین باید هر شب قبل از خوابیدن، پاهای تان را بشویید. پاهای خود را با آب گرم و صابون شست و شو دهید. با این کار عرق، آلودگی و باکتری های روی پای تان را از بین خواهید برد. همچنین فاصله ی بین انگشتان تان را هم به خوبی بشویید. علاوه بر این درصورتی که در فصل تابستان از صندل استفاده می کنید، هر بار که پاهای خود را می شویید با استفاده از برس زیر ناخن های خود را به خوبی تمیز کنید. پس از آن با یک حوله ی تمیز پای تان را خشک نمایید.

2-پای خود را مرطوب نگه دارید

پس از شستن پاهای تان با استفاده از یک کرم و یا لوسیون پاها را مرطوب کنید و پس از اینکه کرم تا حد زیادی به پوست تان نفوذ کرد، جوراب به پا کرده و بخوابید تا پای تان برای مدتی گرم و مرطوب بماند. هنگامی که از خواب بیدار شدید، متوجه نرمی پوست پای تان می شوید. ولی نکته ی مهمی که وجود دارد این است که هیچ موقع نباید فاصله ی بین انگشتان تان پا را مرطوب نمایید. زیرا موجب به وجود آمدن بیماری های پوستی و قارچی می شود.

3-کفش مناسب بپوشید

درصورتی که کفش راحت و مناسب فصل به پا کنید باعث می شود که پاهای تان سالم تر بمانند. برای فصل تابستان از صندل و یا کفش هایی استفاده کنید که تبادل حرارت و رطوبت پا با محیط برقرار شود. برای فصل زمستان از چکمه های گرم و ضد آب همراه با جوراب استفاده نمایید.

4-ترک های پای تان را از بین ببرید

پوست کف پا به دلیل فشار زیادی که بر اثر وزن به آن وارد می شود، چندین لایه سلول مرده بر روی هم انباشته می کند که این امر موجب ضخیم شدن پوست پا می شود. زمانی که این لایه ضخیم مرطوب نشود باعث می شود که ترک ایجاد شود. بنابراین مهم ترین کاری که می توانید برای از بین بردن ترک کف پا انجام دهید، مرطوب نگه داشتن آن است. همچنین لایه برداری کف پای تان اهمیت بسیار زیادی دارد. برای لایه برداری می توانید از سنگ پا، اسکراب های خانگی و کرم های مخصوص لایه برداری پا استفاده کنید.

5-مراقبت بعد از حمام

این را به یاد داشته باشید که پس از حمام حتما دمپایی بپوشید. درصورتی که می خواهید به محل های عمومی مانند استخر بروید حتما دمپایی مخصوص خود را ببرید و از دمپایی هایی که عمومی هستند استفاده نکنید. این را نیز فراموش نکنید که دمپایی و کفش یک وسیله ی شخصی است. پس آن ها را با هیچکس شریک نشوید.

6-مراقبت از ناخن ها

هرچند هفته یک بار ناخن های خود را کوتاه نمایید. اگر امکانش وجود دارد هفته ای یک مرتبه پاهای تان را پدیکور کنید. اگر این کار را به طور منظم انجام دهید باعث می شود که همیشه پاهایی سالم و زیبا داشته باشید. شما می توانید این کار را در منزل انجام دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *