#


چگونه می توانیم دست های زیبا داشته باشیم؟

13 می 2018 بدون نظر 3839 بازدید

چگونه می توانیم دست های زیبا داشته باشیم؟

زیبائی و لطافت دست های خود را حفظ کنید

در گذشته راجع به پوست و انواع پوست ها و طرق نگهداری آن بحث نمودیم اینك می پردازیم به زیبائی و ظرافت دست ها و طرز نگهداری و همچنين رفع خشونت وشکستگی آن ها . روزی خانم جوانی به نزد پزشک آمد با ناراحتی و ملال زیادی از بدی دست های خود شکایت داشت . و اینکه دست های او فاقد زیبائی و ظرافت زنانگی می باشد سخت ملول بود .می گفت آقای دکتر درد من تنها از بدی و زشتی دستهایم نیست بلکه اندوه من از اینست که اخیرا برادر شوهرم خانمی گرفته که دارای دست های قشنگی است و او هم دائم آنها را به رخ من و شوهر من و فامیل شوهرم می کشد و مرا سر افکنده و شرمنده می کند. آقای دکتر نمی دانید چه زنی است دائم ضمن حرف زدن انگشتان بلند خود را بصورتش می گذارد، پیوسته از خودش و دست هایش تعریف می کند، نمی دانید آقای دکتر چه می کشم وچه رنجی می برم . دستم به دامنتان دارو و دوائی بدهید که دست های من هم زیبا و با طراوت شود .

پزشک در این باره به او پاسخ می دهد که:قبل از شروع به دستور دادن دارو در این مدت که شما اینجا بودید ملاحظه نمودم که دائم با انگشتان خود مشغولید و به قول بعضی ها رگ های آن را می شکنید . در صورتی که شما که طالب دستی زیبا و قشنگ هستید باید بدانید این عمل موجب تورم و کلفتی مفصل انگشتان شده طبیعی است که از زیبائی دست و انگشتتان می کاهد و شما را صاحب دستی بد شکل می سازد.

نکته دوم اینست که چون دست ها بیش از سایر اعضاء بدن کار و فعالیت می کنند مطمئنا زودتر پیر و شکسته می شوند و بالنتجه لطافت و ظرافت خود را از دست می دهند. هر خانمی دارای هر نوع زندگی باشد ، خواهی نخواهی ناگزیر است که در اداره زندگی خود و خانه خود كمك نموده و کاری انجام دهد و انجام کارهای مختلف ایجاب می کند که در تابستان و زمستان ، دست هایش را يك يا چند بار در آب گرم و سرد فرو برده و با کمک آنها کارهای روزانه خود را انجام دهد .

این طبیعی است که دست ها بیشتر از سایر اعضاء در معرض عواملی که دشمن زیبائی و طراوت است قرار می گیرد .خانم عزیز به نظر ما داشتن دست های دل انگیز و لطیف کار آسانی است و رسیدن به این مقصود خیلی آسان تر از اینست که خانمی بخواهد پوست صاف و درخشان و يك اندام متناسب و موزون داشته باشد .

این نکته را ما می دانیم و باید قبول کرد که هیچ بانوئی نمی تواند استخوان بندی دستهایش را تغيير دهد اما بخوبی می تواند اگر بخواهد صاحب دست هایی زیبا و لطیف و ظریف و ناخن های خوش فرم و خوش رنگ باشد.

راه سلامت و حفاظت از دست

نخستین موضوعی که باید يك خانم فهمیده دانسته و بکار بندد نظافت دست و انگشتان می باشد .  آب و صابون از مهمترین عوامل نظافت و بهداشت به شمار می روند اما چون بعضی صابون ها دارای مواد قلیائی زیاد می باشند بهتر است سعی شود که صابونی بکار برند که مواد قلیائی کمتر داشته باشد و نیز باید توجه داشت که پس از شستشوی دست با آب و صابون یا ظرفشوئی و لباسشوئی حتما به دست ها از کرم تقویت کننده پوست مالید ضمن توجه و مراقبت کرد که هنگام کارهای مختلف در منزل از دست کش های لاستیکی استفاده نمود تا در راه زیبائی و ظرافت دست شما کمک شایانی نماید و نیز هرشب باید هنگام خواب از کرم های ساده و تقویت کننده سلول های پوست مانند کرم لانولین که در تمام داروخانه ها بطور ساده و ارزان بفروش می رسد استفاده نمود دست ها را با آن چرب و خوب ماساژ داد .

ما به شما اطمینان می دهیم کرم لانولين به خوبی و بزودی جذب پوست می شود دست های شما را چون برگ گل لطیف و با طراوت می سازد. بر خلاف کرم ها و مواد ساخته شده دیگر که ممکن است خدای نکرده بخاطر مواد رنگین و اسانس های گوناگون، حساسیت پوست شما داده دچار بیماری و انواع اگزما  نماید .

نکته دیگر که باید هر بانوی زیبا پسند و فهمیده بداند ماساژ و ورزش دست و انگشتان می باشد. هرشب چند دقیقه ای با بستن و گشودن انگشتان به چپ و راست حرکت دادن و بالا و پائین بردن مچ دست ، دست ها را ورزش داد . و پس از ورزش با کرم ذکر شده چرب و ماساژ دهید . موضوع دیگری نیز که باید همواره توجه داشت تأثير هوا در خشکی دست ها می باشد لذا به شما توصيه می کنیم که هنگام خروج از منزل بخصوص در زمستان دستکش را فراموش نفرمائید .

اگر میخواهید دست های زیبا و لطیف داشته باشید

دست های زحمت کشیده – دست های آفریننده – دست های نوازشگر و آرام بخش. لطف دست و سرپنجه را نمی توان نادیده گرفت ، هر دست حالتی دارد یکی کوچک است و ظریف که انگشت های کشیده آن را زینت می بخشد . دیگری لطیف ودلرباست و سومین اگر چه درشت است هماهنگی دارد و از آن قدرت و کاردانی می بارد . دست های زحمت کشیده ، دست های آفریننده ، دست های نو ازشگر و آرام بخش ، هر يك از اين دست ها در این جهان بکاری مشغول است و هر يك خواستاران و طرفدارانی دارد . چه بسا نقاشان ، شاعران ، ومد پرستان که در وصف سرپنجه ای هنر نمائی کرده اند ، تنها دست های بیکاره است که همواره نا زیباست .

در تمام اعصار

يك هزارسال پیش از زمان مسیح مصریان دستهای خود را طلائی و حنائی رنگ می کردند . هنر مندان قرون وسطی دستان کشیده و خشکیده را می پسندیدند و هنر شناسان قرن ۱۸ انگشتان را به رنگ پشت گلی و گوشت آلود و چالدار می ستودند . در تمام اعصار دست و چهره هماهنگی خود را حفظ کرده است. امروزه در دنیا پاره ای از مردم همچنان دست ها را حنائی می کنند و انواع آرایش جدید نمی پردازند از طرف دیگر بسیاری هم بر نگ پوست و ساختمان انگشتان و آرایش ناخن ها و رنگ آن ها توجه دارند .« مانیکور»  دیگر در تمام دنیا باب شده است و در این باره مثل است که بر دخالت دست ها گواه شخصیت حقیقی شماست ..

زیبائی دست ها

هر گاه زیبائی نصیب هر دستی نشده باشد جای افسوس است ولی هر زنی می تواند دست های تمیز و آراسته و لطیف یعنی پسندیده داشته باشد بدبختانه برای از بین بردن عیوب اساسی نمی توان چاره ای جست ولی توجه داشتن زیبائی دست خود عاملی برای بهتر کردن آنست این نکات هم ممکن است برای بسیاری از خانم ها به کار آید .

استحکام ناخن

ناخن ها باید محکم باشند و استحکام آن به طور کلی مربوط به « رژیم » غذائی است موادی که از نظر کلسیم و ویتامین های د- ب و گوگرد غنی است موجب قدرت استحکام ناخن می شود مانند مخمر آبجو – سبوس – تخم مرغ شیر – جگر .

بهداشت ناخن

برای خوب نگاه داشتن ناخن ها رعایت بهداشت کامل ضرورت دارد هر روز باید آن ها را با شوت نرم پاك كنید و با سنباده سوهان بکشید به کار بردن فلزات برای گرفتن یا تمیز کردن ناخن بپرهیزید و هیچ گاه قیچی و سوهان چدنی بکار نبرید. شتسشو موجب تغذیه و استحکام ناخن می شود.

دست کش

به طور کلی هنگام کار خانگی و یا نظافت و سایر فعالیت های دستی از دستکش استفاده کنید.

رنگ و لاک

رنگ ناخن باید با رنگ لب و گونه هماهنگی کامل داشته باشد البته هماهنگی غیر از یک رنگی می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *