#


چگونه منافذ پوستی را درمان کنیم؟

11 مارس 2018 بدون نظر 1163 بازدید

چگونه منافذ پوستی را درمان کنیم؟

روش هایی برای درمان منافذ پوستی

منافذ بزرگ به طور معمول بر روی پیشانی، بینی و چانه نمایان خواهند شد و ظاهر صورت را به هم خواهد ریخت به همین خاطر مجبور می شوید برای پوشش دادن آن ها از لوازم آرایشی به کار ببرید. ولی بهتر است به جای مخفی کردن آن ها فکری برای درمان شان بکنید.

دلیل مهم آشکار شدن این منافذ فعالیت زیاد غدد سبابه می باشد. در پوست های چرب سبوم بسیاری تراوش می شود در نهایت منافذ پوست بزرگ تر خواهند شد که در صورتی که به موقع درمان نشوند به آکنه تبدیل خواهند شد. لوازم آرایشی را کنار بگذارید و با این راهکارهای طبیعی حفره های پوستی را باز کنید.

به غیر از چربی پوست علت های بسیاری برای بزرگ شدن منافذ پوستی وجود دارد: کم آبی، شست و شوی نامناسب و لوازم آرایشی بی کیفیت. در هوای گرم با قرار گرفتن در زیر اشعه ماوراء بنفش حفره های پوست بزرگ تر می شوند و تعریق پوست افزایش می یابد.

به غیر از این ها غذاهای چرب، شیرین، شور و تند و غذاهایی که حاوی مواد نگهدارنده و طعم دهنده می باشند هم تاثیر منفی روی پوست خواهند گذاشت. البته تغییرات هورمونی هم می توانند بر روی پوست تاثیر بگذارند و منافذ پوست را بزرگ تر کنند.

پوست نیاز به تنفس دارد و هر روز باید پاکسازی شود و مواد آرایشی و سلول های مرده پوست از بین بروند و از پوست به خوبی مراقبت شود.

مرطوب کردن و تغذیه پوست اهمیت زیادی دارد. کرم های مرطوب کننده مناسب پوست تان را مصرف کنید، به میزان کافی استراحت کنید، آب بنوشید و از تمام این ها مهم تر پوست را همیشه پاک کنید و از راه های طبیعی زیر برای باز کردن انواع حفره های پوستی به کار ببرید.

منافذ افتاده

در صورتی که پوست شما دارای منافذ افتاده می باشد این راهکار ها را همراه با ماسک استفاده کنید:

یک قاشق پر ژل آلوئه ورا با سفیده تخم مرغ زده شده را ترکیب کنید. این ماسک حفره های پوست را کوچک تر می کند و براقیتی که ناشی از چربی پوست است را کاهش می دهد.

دو قاشق غذاخوری نشاسته سیب زمینی و پوره نصف سیب سبز را مخلوط کنید. این ماسک جوش های سر سیاه و چین و چروک ها و لکه های پیری را کاهش می دهد.

دو قاشق بلغور جو یا آرد ذرت را با یک عدد سفیده تخم مرغ زده شده ترکیب نمایید. این ترکیب پوست های دارای منافذ زیاد را درمان و تغذیه خواهد کرد.

منافذ بزرگ

راهکارهای گوناگونی برای کوچک کردن حفره های بزرگ پوست وجود دارد که در ادامه چند مورد از آن ها را در اختیارتان قرار داده ایم:

با استفاده از آب معدنی یخ های مکعبی تهیه کنید و هر روز صبح و غروب صورت خود را با آن ها ماساژ بدهید.

هر سه روز یک مرتبه ماسک خاک رس به کار ببرید. خاک رس برای پوست دارای خواص ضد باکتری و پاک کننده می باشد و حفره های پوست را کوچک خواهد کرد. یک قاشق غذاخوری خاک رس را با آب گرم ترکیب کنید پس از آن یک لایه ضخیم بر روی پوست قرار دهید و پس از پانزده دقیقه با آب گرم شست وشو دهید.

ماسک سفیده تخم مرغ نیز منافذ بزرگ را کوچک خواهد کرد. یک عدد سفیده تخم مرغ را با دو قاشق چای خوری آب لیمو ترکیب کنید. یک لایه نازک بر روی پوست بمالید و پس از خشک شدن با آب گرم شست و شو دهید.

منافذ جای جوش

تا جایی که امکان دارد دست را به صورت نزنید. چشم های تان را نخارانید و دست را روی چانه یا پیشانی نگذارید. چرا که هر تماس باکتری های بسیاری را به پوست انتقال می دهد.

به طور مرتب به صورت تان بخور بدهید. از لوسیون و عصاره بابونه و گل همیشه بهار مصرف کنید.

در صورتی که جوش های صورت بسیاری زیاد می باشند بهتر است پیش از هر چیزی به پزشک متخصص مراجعه کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *