#


چگونه تاتوی روی بدن را از بین ببریم؟

15 جولای 2018 بدون نظر 1721 بازدید

چگونه تاتوی روی بدن را از بین ببریم؟

روش هایی برای از بین بردن تاتو

نقش و نگارهایی که با تاتو بر روی پوست ایجاد می شود به قدری فریبنده هستند که هر شخصی را وسوسه می کند. با وجود این که تاتو می تواند یکی از زیبایی های پرخطر باشد، زیرا می تواند بسیاری از بیماری ها را منتقل کند؛ از عفونت گرفته تا بعضی از بیماری های خطرناک، ولی از طرفی دیگر بسیاری از افراد خیلی سریع از وجود این نقش و نگارها خسته می شوند و دنبال روش هایی برای از بین بردن آن می گردند. ولی این را بدانید به قدری که تاتو کردن راحت است، از بین بردن آن بسیار سخت و غیر ممکن است، تا جایی که در گذشته برای پاک کردن آن از جراحی استفاده می کردند.اما در حال حاضر لیزر کار را فقط کمی آسان تر کرده است ولی باز هم نباید انتظاری زیادی از آن داشته باشید. در صورتی که به دنبای از بین بردن تاتو هستید به شما پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید. چهار دسته از افراد هستند که به پاک کردن تاتو فکر می کنند:

دسته اول افرادی هستند که پس از تاتو به هر دلیلی پشیمان می شوند، به طور مثال سلیقه شان تغییر کرده و یا یکنواختی آن دل شان را می زند و یا…. جالب است بدانید در تحقیقی که انجام شده است، دیده شده تقریبا هفتاد درصد از افراد پس از تاتو از کارشان پشیمان می شوند.

دومین دسته از این افراد کسانی هستند که بر این اعتقادند آرایشگر طوری که باید کارش را انجام می داد انجام نداده است، مثلا طرح تاتو در ابرو و یا چشم به طوری که باید قرینه باشد نیست و باید برای قرینه شدن بخشی از طرح یک طرف پاک شود.

دسته سوم کسانی هستند که پس از تاتو نسبت به رنگ تاتو دچار حساسیت می شوند، به همین دلیل نیاز است تا رنگ تاتو به طور کامل از داخل پوست خارج شده و پاک شود.

ولی چهارمین دسته بیشتر آقایان را در برمی گیرد. این دسته افرادی هستند که به هر دلیلی بر روی بدن خود تاتو می کنند و حال و یا به دلیل پشیمانی و یا به دلیل قوانین استخدام در سازمان های نظامی و… مجبور هستند تا تاتوی دست و پا و یا بدن خود را پاک کنند.

رنگ هایی که به سختی پاک می شوند

رنگ های سیاه و قهوه ای پررنگ به طور معمول به لیزر جواب مثبت داده و به آسانی از بین می روند، ولی بیشتر از بین بردن رنگ های قرمز با مشکلاتی همراه است و این رنگ به لیزر دیرتر جواب می دهد. از بین بردن رنگ های سبز و آبی هم امکان دارد با مشکلاتی روبه رو شوند. رنگ تاتوهای سفید و یا تاتوهایی که به رنگ پوست هستند امکان دارد با تماس لیزر به رنگ خاکستری و یا سیاه تبدیل شوند.

آکادمی پوست ایالات متحده به طور بالقوه جوهر خالکوبی را مضر و غیر استاندارد اعلام کرده است و به همین خاطر مشخص نیست که به کار بردن این جوهر ها چه عوارضی را در پی خواهد داشت.

اگر دارای پوست تیره هستید مشکل تان بیشتر است

به کار بردن این لیزر برای تغییر رنگ ماده تاتو شده در کسانی که رنگ پوست شان تیره است کمی سخت است، چرا که بین رنگ پوست و رنگ ماده تاتو شده در زمان از بین رفتن رقابتی ایجاد می شود و در نهایت ممکن است پوست عکس العمل های گوناگونی از خود به نمایش بگذارد، به عنوان مثال احتمال دارد پر رنگ، سفید و یا حتی بی رنگ شود، البته در برخی موارد نیز جوش هایی بر روی پوست به وجود می آید.

تاتوهای همرنگ با این لیزر پاک می ‌شود

یکی دیگر از انواع لیزر لایه بردار، لیزر CO2 نام دارد. در این نوع لیزر به تعداد جلسات کمتری برای درمان نیاز دارید و برخی مواقع با یک تا سه جلسه درمان تاتو به طور کامل از بین خواهد رفت. در مواردی که رنگ های ترکیبی به کار برده شده است این روش بهتر جواب می دهد. همینطور در مواردی که از رنگ های شبیه به پوست توسط آرایشگر استفاده می شود، این روش بیشتر توصیه می شود. البته در این روش پس از محو کردن تاتو، قرمزی به مدت کمی بر روی پوست می ماند و پس از آن به مرور زمان از بین می رود.

مناسب ترین لیزر

مناسب ترین لیزری که برای رنگ های سیاه، آبی و قهوه ای تیره وجود دارد لیزر q-switched است. این لیزر به صورتی عمل می کند که ذرات رنگ داخل پوست را منفجر و به ذرات ریزتر تبدیل می کند. این ذرات از طریق سلول های لاشه خوار برداشته می شود و به مرور از بین می رود. به همین دلیل اصلی ترین عمل پاک کردن رنگ تاتو را سلول های ایمنی خود تاتو انجام می دهند و در اصل رنگ های ریز شده را ریزه خواری می کنند و از بین خواهند برد.

پاک کردن کامل تاتو ممکن نیست

با این که هر روزه فناوری های مربوط به لیزر برای پاک کردن تاتو در حال پیشرفت است ولی هنوز از بین بردن تاتو کار سخت و زمان بری است و بع درمان مرتب نیاز دارد. ولی بد نیست بدانید که پاک کردن کامل تاتو بدون هیچ اثری در حال حاضر غیر ممکن است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *