#


هر آن چه که باید در مورد بوتاکس بدانید

بوتاکس
12 ژوئن 2017 بدون نظر 1309 بازدید

هر آن چه که باید در مورد بوتاکس بدانید

هر آن چه که باید در مورد بوتاکس بدانید

در ابتدا باید بدانید اصولاً بوتاکس چیست ؟ امروزه در بسیاری از کشورهای اروپایی از ترکیبات تزریقی متعددی برای از بین بردن چروک و یا افزایش حجم اعضای بدن استفاده می شود که متاسفانه در جامعه ما اطلاعات کافی در مورد آن ها وجود ندارد . به طور خلاصه باید گفت که این نوع ترکیبات به دو دسته کلی تقسیم می شوند : 1- ترکیب فلج کننده . 2- ترکیبات پر کننده

ترکیبات فلج کننده که با فلج کردن عضلات پیشانی و یا دور چشم ، اسپاسم آن ناحیه را بر طرف کرده و مانع از انقباض عضلات می گردد . بنابراین باعث رفع چروک و گاهی بالا بردن ابروها می شوند و طول اثرشان بین 3 تا 6 ماه می باشد . بوتاکس نام اختصاری سم بوتولیسم است . زمانی که مقدار کمی از این ماده به طور مستقیم در ماهیچه تزریق می شود فعالیت آن را کم کرده و خطوطی را که در نتیجه پر کاری آن روی صورت به وجود می آید از بین می برد و صورتی جوان تر و شاداب تر به شمات خواهد داد .

بوتاکس

بوتاکس

این روش در واقع یک روش سریع و نسبتاً غیر تهاجمی به شمار می رود . برای اینکه بتوان چروک های پیشانی و کنار چشم ها و مناطقی که حرکت عضلانی ضروری نیست را درمان کرد می توان از بوتاکس استفاده کرد تا از پیشرفت و ایجاد چروک ها جلوگیری شود . در حال حاضر استفاده از بوتاکس در آمریکا روشی است که بیشترین طرفدار را از نظر زیباسازی صورت دارد و هنر پیشه های هالیوودی بیشترین مصرف کندگان این ماده به شمار می روند .

ترکیبات پرکننده که  با پر کردن شیارها باعث پر شدن چروک ها می شوند هم چون پر کردن خط خنده ، رفع لاغری دست و صورت ، گودی زیر چشم ها ، افزایش حجم لب ، گونه ، چانه و نیز اندام از جمله کارهایی است که به وسیله ترکیبات پر کننده انجام می شوند . البته این ترکیبات برای پر کردن فرو رفتگی ضایعاتی همچون سالک و نیز تغییرات محدود در حالت بینی کاربرد دارند . این ترکیبات پر کننده به دو نوع موقت و دائم تقسیم می شوند . البته نوع ژل دائم که پلی اکریل آمید نام دارد خوددارای انواع مختلفی می باشد و تحقیقات و مطالعات متعددی بر روی برخی انواع آن در اروپا طی سی سال گذشته نشان داده که نه تنها هیچ گونه حساسیت ، سرطان زایی ، مسمومیت و … با آن وجود ندارد بلکه غیر قابل جذب و تجزیه بودن تطابق کامل با بافت پیوندی بدن و یکنواختی کامل آن نیز به اثبات رسیده است . ژل های ترکیباتی هستند که چروک های عمیق و گودی ها را پر کرده و از آن ها برای برجسته کردن گونه و لب استفاده می شود که اثرشان بین 6 ماه تا 6 سال می باشد .

ژل های موقت بین 6 تا 18 ماه ماندگاری دارند . ژل های موقت مثل کلاژن ها و هیالورونیک اسیدها بوده و اسامی مختلفی مانند ژوودرم ، روفیلان ، رستیلن ، ماتریدکس و … دارند .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *