#


چه غذاهایی پوست را دچار پیری و آکنه می کند؟

4 فوریه 2018 بدون نظر 1465 بازدید

چه غذاهایی پوست را دچار پیری و آکنه می کند؟

چه غذاهایی پوست را دچار پیری و آکنه می کند؟

بدترین کابوس هایی که برای هر انسانی وجود دارد پیری زودرس، جوش، آکنه و التهابات پوستی می باشد. فارغ از این که در برخی اوقات، بعضی از بیماری ها باعث خراب شدن پوست می شود، این را بدانید که تغذیه مهم ترین نقش را در این مسئله دارد.

زمانی که از غذاهای چرب  و یا دارای مقدار زیادی قند و نمک استفاده می کنید، به صورت غیر مستقیم پوست صورت تان را در معرض انواه عوارض قرار می می دهید. برای این که اطلاعات تان در مورد این که غذاهای گوناگون چه اثراتی را بر روی پوست تان می گذارد بالا ببرید بهتر است که این مطلب تا انتها بخوانید.

گوشت های فرآوری شده

گوشت های فرآوری شده دارای مقدار زیادی سدیم می باشند. یکی از اصلی ترین عوامل ورم صورت بعد از خوردن غذا در رستوران ها و کافه، استفاده از گوشت فرآوری شده می باشد. با توجه به این که مصرف بیش از حد نمک باعث پف کردن صورت می شود، بنابر این بعد از مصرف بیکن، ژامبون و سایر گوشت های فرآوری شده صورت تان دچار پفی می شود.

علاوه بر این، این نوع گوشت ها دارای نیتریت نیز می باشند. نیتریت باعث آسیب دیدن کلاژن و کشسانی پوست انسان می شود. همچنین این نوع گوشت ها می تواند با شکستن عناصری که باعث حفظ جوانی می شوند، موجب بروز پیری زودرس شود.

برای این که از اثرات منفی این فرآورده ها بر روی پوست صورت تان پیشگیری کنید تا جایی که امکان دارد باید از مصرف آن ها خودداری کنید و خیلی کم به سراغ این محصولات بروید.

آب میوه های صنعتی

حدودا تمام افراد آب میوه را دوست دارند. به ویژه این که همه تصور می کنیم که ضرر آن ها از نوشابه و ماء الشعیر کمتر می باشد. ولی باید  به این نکته توجه کنید که آب میوه های صنعتی دارای مقدار زیادی قند می باشد. این قند می تواند باعث شکسته شدن کلاژن پوست شود و آ را زبر و خشک کند.

علاوه بر این آب میوه حتی فیبر هم ندارد و به همین دلیل برای پوست تان هیچ خاصیتی نخواهد داشت. خوب است بدانید که شربت آبلیمو و لیمونادهایی که در فصل تابستان می خورید و از طعم آن لذت می برید برای پوست تان ضررهای بسیاری دارد.

شما می توانید میوه و سبزیجات را به شکل اسموتی تهیه کنید و آن را میل نمایید تا تمام مواد معدنی و ویتامین هایی که برای تان سودآور می باشند را نیز وارد بدن تان کنید. البته برای این که ویتامین ها و آنتی اکسیدان های مفید را دریافت کنید بهتر است که میوه ها را به طور طبیعی استفاده کنید.

لبنیات

چنانچه پس از مصرف لبنیات جوش می زنید، احتمالا این اطلاعات برای تان مفید خواهد بود. اول این که شیر گاو دارای هورمون هایی می باشد که غدد چربی را تحریک می کند و در نهایت، پوست بیش از حد طبیعی خود چرب می شود. در نتیجه احتمال دارد که برخی از پوست ها به شکل جوش و آکنه به آن واکنش نشان دهند.

دوم این که شیرهایی که امروز وارد فروشگاه ها می شوند اکثرا کیفیت بسیار پایینی دارند. بعضی از دامداران به گاوهای شان برای تغذیه ذرت و لوبیای سویا می دهند. به همین دلیل در روند پاستوریزه سازی، شیر دچار آسیب می شود و کیفیتش کاهش می یابد. تمام این موارد، وضعیتی را برای ایجاد آکنه در پوست به وجود می آورد.

علاوه بر این باید بدانید که 75درصد جمعیت جهان به لاکتوز حساسیت دارند و احتمال دارد که به شکل آکنه و یا اگزما ایجاد شود.

چنانچه متوجه شدید که نسبت به شیر پاستوریزه حساسیت دارید باید جای آن از شیر محلی و یا شیر بز استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *