#


چهره، مو و اندام تان را با زنجبیل زیبا کنید

4 آوریل 2018 بدون نظر 935 بازدید

چهره، مو و اندام تان را با زنجبیل زیبا کنید

با زنجبیل چهره، مو و اندام تان را زیبا کنید

زنجبیل به دلیل طبع گرم و خشکی که دارد مکمل خیلی از غذاهای سرد و تر امروزیه که سبب بی حالی و خواب زیاد می شود. این دارو در طب سنتی برای مدت های زیادی  درمان بسیاری از بیماری ها بوده از مشکل معده گرفته تا سرما خوردگی و آنفولانزا.

این دارو نه تنها برای رفع بیماری های داخلی مناسب است بلکه برای پوست و مو هم معجزه می کند و خیلی از مشکلات پوستی ر درمان می کند، گیاه زنجبیل به راز زیبایی بعضی افراد تبدیل شده است که با استفاده از آن  برای پوست و مو باعث جوانی و زیبایی آن ها می شود  و با مصرف به موقع و هدفمند موجب لاغری و تناسب اندام هم می شود.

زنجبیل را به چه صورتی استفاده کنیم؟

گیاهانی مانند دارچین و زنجبیل غالباً به صورت خشک شده، ماندگاری زیادی دارند ولی پودر این گیاهان به طور معمول بیشتر از دو ماه دوام ندارد، خاصیت های این گیاهان به شکل پودر از بین می رود، پس بهتر است که گیاه را به صورت سالم خشک کنید و زمان مصرف در صورت نیاز پودر کنید.

از بین بردن جای زخم

زنجبیل به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی می تواند جای زخم های هیپوپیگتی (زخم هایی که لکه ای به رنگ سفید یا خیلی روشن تر از پوست از آن به جا می ماند) را از بین ببرد. برای استفاده از این روش لازم است تا یک تکه از زنجبیل تازه رو روی ناحیه ای از پوست خود نگه دارید تا آب آن روی پوست خشک شود. این روش را یک یا دو مرتبه در روز به طور مداوم برای چند هفته انجام دهید، پس از مدتی دیگر اثری از جای زخم مشاهده نخواهید کرد.

جوان سازی پوست

از مزایای جالب و عجیب این گیاه این است که خوردن یا استفاده از آن به صورت موضعی روی پوست موجب پیری دیررس می شود. این خاصیت زنجبیل به خاطر داشتن حدود چهل آنتی اکسیدان است که با وجود این آنتی اکسیدان ها از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می شود و در برابر پیری محافظت می شوید. همچنین استفاده موضعی پوست را تمیز می کند و از افتادگی و چین و چروک پیشگیری و البته درمان هم انجام می دهد. ماسک زنجبیل، عسل و آبلیمو علاوه بر کلیه خواصی که گفته شد برای روشن شدن پوست تاثیرگذار می باشد. برای تهیه ی این ماسک مقدار مساوی از آبلیمو، عسل و زنجبیل را با یکدیگر مخلوط نمایید و برای زمان کوتاهی بر روی پوست بگذارید، دقت نمایید که این ماسک برای پوست های چرب مناسب است یا نه.

تقویت و رشد موهای سر

زنجبیل گردش خون را در پوست سر افزایش می دهد، که همین یک ویژگی خوب برای تحریک پیازهای مو و در نتیجه رشد مو کافی است. برای این هدف می توانید از ویتامین ها، مواد معدنی و اسید های چرب هم استفاده نمایید و موها را تقویت و از ریزش آن ها جلوگیری نمایید. سعی کنید یک ماسک مو را از قسمت های مساوی روغن زنجبیل و ججوبا مخلوط کنید و آن را به موهای تان بمالید و ماساژ بدهید، دقت کنید بیشتر از نیم ساعت روی پوست سر نباشد و پس از آن می توانید با شامپوی همیشگی سرتان را بشویید.

مبارزه با شوره سر

خواص ضد عفونی زنجبیل آن را به یک درمان کننده عالی برای شوره سر تبدیل می کند. روغن زنجبیل را روی پوست سرتان بگذارید و 15 تا 25 دقیقه اجازه بدهید تا روی سر شما بماند. این کار را دو بار در هفته انجام بدهید و از شوره رهایی پیدا کنید.

کاهش سلولیت بدن

این گیاه اعجاب انگیز علاوه بر خواص سم زدایی و تقویتی می تواند برای کاهش سلولیت هم موثر باشد. این درمان موجب می شود تا گردش خون زیر سطح پوست افزایش یابد و توده های چربی به حرکت در بیاید و پوستی صاف و بدون سلولیت را به شما ببخشد. برای اسکراب بدن باید آب یک لیموی تازه رو با دو قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده تازه ترکیب کرده به همراه نصف پیمانه شکر، یک چهارم پیمانه روغن زیتون را با هم مخلوط نمایید و برای بدن به کار ببرید و از خواص منحصر به فرد آن برای پوست لذت ببرید.

کاهش اشتها

زنجبیل با درگیر کردن معده ، منجر به سوخت و ساز بالای بدن می گردد و احساس سیری به فرد می دهد و از ریزه خواری پس از وعده های اصلی غذایی جلوگیری می کند. توصیه طب سنتی این است که بسته به مزاج و اندازه واکنش بدن پس از وعده های غذایی اصلی از هفته ای هفت مرتبه تا هفته ای دو یا سه مرتبه از دم کرده ی این گیاه همراه با چای یا لیمو عسل مصرف کنید تا میل به ریزه خواری و تمایل به خوردن غذا در زمان سیری در شما از بین رود.

چربی سوزی

زنجبیل به دلیل وجود ویژگی ترموژنیک (ترموژنیک به حالتی می گویند که با هضم ماده غذایی دمای بدن به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کند) سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و با همین خصوصیت به چربی سوزی کمک می کند، ریشه زنجبیل از جمله گیاهانی می باشد که به روش کاملا طبیعی و بی ضرر منجر به کاهش وزن و لاغری می گردد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *