#


چند روش برای جوانسازی پوست

19 فوریه 2018 بدون نظر 1411 بازدید

چند روش برای جوانسازی پوست

راه هایی برای جوانسازی پوست؛ از لایه برداری تا هایفوتراپی

رفع چین و چروک و افتادگی پوست تاثیر بسیار زیادی در جوانی فرد و کم شدن سن و سال ظاهری‌اش دارد. با بالا رفتن سن، قوام پوست و ساختارهای کلاژنی و بافت چربی دچار ضعیف شدن می‌ گردند و این مساله به سبب آسیب‌های شیمیایی و فیزیکی مانند مواجهه طولانی با نور آفتاب موجب می‌ شود داربستی که پوست صورت را کشیده و صاف نگه داشته با گذر زمان دچار زوال شود.

راه های زیادی برای کشیدن پوست و برطرف کردن چین و چروک توصیه می ‌شود؛ از کرم‌های موضعی بگیرید تا جراحی و لیفتینگ صورت! جهت درمان نخست باید به متخصص مراجعه نمایید تا علت چین و چروک مشخص گردد.

1- کرم‌ های لیفت‌ صورت

کرم‌های لیفت‌ کننده رطوبت زیادی دارند و با آب رسانی به پوست مقدار چین و چروک را کم می ‌کنند، ولی لزومی ندارد از کرم ‌های با قیمت بالا استفاده کنید. کافی است جهت پیشگیری از چروک و افتادگی پوست از همان سنین جوانی استفاده از کرم‌های مرطوب‌ کننده را شروع کنید تا پوست بر اثر خشکی دچار چین و چروک نشود.

2- محرک‌ ها

محرک‌ها شامل مزولیفت،  رادیوفرکوئنسی و انواع لیزر و امواج اولتراسوند است. در تمامی این روش‌ ها گرما ساختارهای قدیمی‌ کلاژن را خراب می ‌کند و کلاژن ‌سازی تازه را در بافت‌ های زیر پوست تحریک خواهد نمود. همچنین محدودیت‌هایی هم وجود دارد؛ به عنوان مثال لیزرها تا اندازه ای عمق نفوذ دارند یا رادیوفرکوئنسی نیاز به درجه گرمایی مخصوصی دارد و امکان دارد عوارضی داشته باشد که البته میزان این عوارض در شیوه های تازه تر به صورت قابل توجهی کاهش یافته است.

3- روش‌ های تزریقی

این روش‌ها شامل تزریق ژل، بوتاکس و چربی است. گاهی اوقات چین و چروک بر اثر ضعیف شدن بافت چربی می باشد و تزریق چربی یا ژل به عنوان مثال در خط خنده این مساله را برطرف می‌ کند. بوتاکس هم برای اشخاصی که عضلات پرکاری دارند و چین و چروک صورت ناشی از حرکات این عضلات است موثر است و کاربرد خاصی برای خط اخم یا خط های پنجه ‌ای دور چشم دارد. هیچ کدام از این روش‌ها قرار نیست که معجزه ‌کنند، بلکه به صورت نسبی افتادگی پوست را کم می‌ کنند. البته باز هم اندازه اثربخشی با توجه به تهاجمی‌ بودن یا نبودن روش متفاوت می باشد. در شیوه ‌های غیر تهاجمی‌ جهت دیدن نتیجه لازم است جلسات درمان کامل شود. درمان با لیزر یا رادیوفرکوئنسی حداقل به سه تا چهار جلسه درمان نیاز دارد.

4- لایه‌ بردارها

لایه ‌بردارها شامل انواع لیزر، پیلینگ و میکرودرم ابریژن می باشد. تمامی این شیوه ها با برداشتن لایه‌ ای از سطح پوست به ترمیم و نو‌سازی لایه سطحی پوست کمک می‌ کنند و در برطرف کردن چین‌ و چروک‌ های ریز سطحی و لک‌ ها تأثیر زیادی دارند.

5- هایفوتراپی

راهکار مورد استفاده در این شیوه، بر اساس اولتراسوند ساده یا همان امواج صوتی ا‌ست. با این فناوری، پزشک انرژی امواج صوتی را در عمق دلخواهی در لایه ‌های پایین پوست متمرکز می‌ کند، بدون این که آسیبی به روی پوست برساند. استفاده از اولتراسوند قبل از این هم در علم پزشکی سابقه داشته (به‌ طور مثال دستگاه سونوگرافی) و از این جهت، از امن بودن این راهکار اطمینان پیدا شده است. این شیوه در یک جلسه و بدون تحمل درد و زمان و هزینه زیاد، از برترین روش های حال‌ حاضر در جهان برای لیفت صورت می باشد.

اثر‌ هایفوتراپی سه ماه بعد از شروع درمان دیده می‌ شود و در برطرف کردن پلک‌های افتاده و آویزان، برطرف کردن چین‌ و چروک‌ های صورت، چروک‌ های ریز و چین‌ خوردگی‌ های باریک کنار چشم تأثیر دارد. این شیوه شلی پوست گردن و گونه‌ ها را تا اندازه ای رفع می ‌کند و به رفع غبغب، محکم شدن پوست صورت و کم شدن عمق خط خنده و رفع افتادگی گوشه ‌های لب کمک می‌ کند. مزیت‌ هایفوتراپی نسبت به دیگر روش‌ها در این می باشد که بدون این که هیچ‌ مدل جراحی انجام پذیرد لیفت صورت در چند جلسه انجام می گیرد. در صورتی که تعداد جلسات به میزان لازم باشد، تاثیر گذاری‌ هایفوتراپی تا یک سال ماندگارخواهد بود.

روش‌های تهاجمی بهترند یا روش‌های غیرتهاجمی؟

این موضوع بستگی به خود شخص دارد که ترجیح می ‌دهد با شیوه غیر تهاجمی‌، تغییری نسبی کند یا با جراحی پلاستیک تغییر قابل‌ توجهی را شاهد باشد. جراحی و لیفت صورت به خانم‌ ها و آقایان پایین پنجاه سال توصیه نمی‌ گردد، چون پس از پنج تا ده سال نیاز به تکرار دارد و به هر صورت احتمال به وجود آمدن کلوئید و جوشگاه در این جراحی وجود دارد. البته میزان عوارض بستگی به روش انتخابی و تبحر جراح هم دارد. در بعضی از افراد هم با توجه به موقعیت لازم است از چند شیوه در کنار هم استفاده گردد.

آیا کارمندان زودتر پیر می ‌شوند؟

افرادی هم در فصل سرد سال فکر می ‌کنند از تهدید جدی پوست، یعنی اشعه‌های خورشید رهایی یافته‌ اند، ولی مطلب زیر به ما یادآور می ‌شود حتی موقعی که در اتاق کارمان می باشیم و از نور خورشید خبری نیست، هم چنان در معرض اشعه‌ هایی قرار داریم که آسیب‌های زیادی را به پوست می ‌زنند.

محققان هشدار می ‌دهند کارمندان در معرض آسیب اشعه‌ های مضر کامپیوتر می باشند. نور کامپیوتر و پیری زودرس پوست به میزان اشعه فرابنفش نور خورشید آسیب‌ زننده است و موجب سرطان پوست می گردد. می ‌توانیم با استفاده از کرم ضد آفتاب مانع آسیب پوست شویم. نگاه کردن به ما نیتورکامپیوتر می ‌تواند موجب پیری و چین و چروک شود. کارشناسان تأکید کرده اند کرم ضد آفتاب فقط برای فصل تابستان نمی باشد. آن ها بر این عقیده اند که کارمندان جهت جلوگیری از آسیب‌ هایی که نور UV کامپیوتر به پوستشان می ‌زند، می بایست از کرم ضدآفتاب استفاده نمایند. اکثر صفحه‌ های کامپیوتری که شامل تلفن‌های همراه و لپ‌ تاپ هم می ‌شود، نور UV و اشعه مادون‌قرمز منتشر می ‌کنند.

پس از قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض اشعه UV لکه‌ های قهوه‌ ای بر روی سطح پوست نمایان می ‌شود. همچنین این نور موجب نا‌مساعد شدن رنگ دانه‌ ها و تغییر در بافت پوست هم می گردد. اضافه بر این، می ‌تواند چین و چروک و پف پوست که از عوامل مرتبط با پیری زود‌رس می باشند، ایجاد نماید. اگر شما برای ساعات پی در پی، هفته ‌ها، ماه‌ ها و سال‌ ها به صفحه کامپیوتر خود خیره هستید، استفاده از کرم ضد آفتاب برای شما الزامی می باشد. لوسیون آفتاب و لوسیون‌های مراقبت از پوست هم اکنون امواج UV و اشعه‌ های مادون قرمز و فرابنفش را مسدود می‌ کند.

مردم بر این اعتقادند که کرم ضد آفتاب فقط مخصوص فصل گرم است، ولی به نقل از محققان، باید در طول فصل زمستان هم مورد استفاده قرار گیرد چون در زمستان خورشید هنوز اشعه فرابنفش‌ خود را منتشر می ‌کند. این پدیده پس از تابستان متوقف نمی‌ شود. با استفاده از کرم ضدآفتاب خوب، اشعه UVA که در پیری پوست مشارکت می ‌کند، مسدود کنید. در طول سال مراقب پوست خود باشید، به‌ خصوص پوست صورت که همیشه در معرض نور آفتاب است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *