#


چگونه از پوست در برابر آلودگی ها مراقبت کنیم؟

8 ژانویه 2018 بدون نظر 1007 بازدید

چگونه از پوست در برابر آلودگی ها مراقبت کنیم؟

چگونه از پوست در برابر آلودگی ها مراقبت کنیم؟

رادیکال های آزاد بر اثر آلودگی باعث می شوند که بیش از اندازه در بدن ایجاد شوند و با تولید شدن این رادیکال های آزاد انسان دچار پیری و بیماری گوناگونی مانند سرطان می شود. محیط زیست به خاطر آلودگی هایی نظیر دود سیگار، انتشار آلاینده های سیگار و مخصوصا اگزوز خودروها آلوده می شود. همچنین این آلودگی ها باعث می شود که بر روی پوست انسان تاثیر بسیار بدی به جای بگذارند.

پوست و آلودگی هوا

پوست انسان با افزایش سن باعث می شود که به طور طبیعی دیگر رطوبت و انعطاف پذیری خود را از دست بدهد. ولی یکی از دلایی که به پوست آسیب وارد می کند آلودگی هوا می باشد. چرا که مواد سمی که در هوا وجود دارد باعث می شود که پوست بدن مانند گردن، صورت و دست ها دچار پیری زودرس شوند و همچنین دود و گرد و غباری و آلودگی در منافذ پوست جمع می شوند و باعث می شود که پوست تیره شود.

علاوه بر این اگر در مدت طولانی در معرض هوای آلوده قرار بگیرید باعث می شود که پوست به برخی از حساسیت ها مانند اگزما دچار شود. از سوی دیگر هوای آلوده وارد پوست می شود و با عث از بین رفتن رطوبت آن می شود و پوست را دچار خشکی می کند و بر روی آن لکه به وجود می آورد.همچنین تشعشعات رادیو اکتیو پوست را تیره، خشن، خشک و پر از چروک می کند.

پوست و آلودگی آب

اگر هوا آلوده باشد به راحتی می توان آن را تشخیص داد ولی برای تشخیص دادن آبی که آلوده است کار کمی سخت می شود و باید ابزاری که برای سنجش آلودگی آن استفاده می شود به کار برد. کلری که در آب های تصفیه شده و همچنین استخرهای شنا وجود دارد باعث می شود که به پوست آسیب وارد شود.برای جلوگیری از آسیب هایی که آب به پوست وارد می کند محصولات بسیاری وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. همچنین باید زمان شنا را در استخرها به حداقل برسانید.

شیوه های مراقبت از پوست در برابر آلودگی

محصولات بسیاری در بازار هستند که می توانند پوست را در برابر آلودگی ها محافظت کنند. این محصولات باعث می شوند که آلودگی ها به پوست آسیب کمتری وارد کنند. لایه بیرونی پوست که به اپیدرم معروف است نسبت به سایر لایه های پوستی دچار آسیب های زیست محیطی می شود.

برای این که پوستی سالم داشته باشید اصلا کار سخت و یا پیچیده ای نمی باشد. شما می توانید با یک و یا دو روش ارزان قیمت پوست تان را سالم و درخشان نگه دارید. این را هم بدانید که درمان پوستی که دچار آسیب دیدگی شده است نیز کار چندان سختی نیست.

تمیز نگه داشتن پوست

مهم ترین کاری که برای پوست تان باید انجام دهید این است که هر روز آن را تمیز نگه دارید. شما می توانید با استفاده از محصولات پاک کننده ای که مناسب پوست تان است این کار را انجام دهید و پوست تان را تمیز کنید.

اصلی ترین قسمت مراقبت از پوست، پاکسازی پوست می باشد و هر آلودگی و یا روغن های اضافی که داخل منفذه های پوست وجود دارد را از روی پوست از بین می برد و پوست را پاکسازی می کند.

معمولا موثرترین پاک کننده هایی که برای پوست صورت هستند بر اساس صابون نمی باشند. تمام انواع پوست ها به محصولاتی نیاز دارند که مناسب آن ها می باشند. پوستی که بسیار خشک است باید با استفاده از کرم های پاک کننده آن را پاکسازی کرد و پوستی هایی که حساس هستند باید از پاک کننده ای استفاده کرد که فاقد الکل می باشند.

مقدار آب لازم

مصرف آب باعث می شود که مواد سمی که در بن وجود دارد از بدن دفع شوند و علاوه بر این می تواند مواد مغذی را توسط سلول ها بهتر جذب کند. آب می تواند به بهتر کار کردن دستگاه گوارش بدن کمک کند.

پوست بدن باید دائماً مرطوب و آب دار باشد تا همیشه سالم بماند. اگر از مقدار کافی آب مصرف کنید باعث می شود که آبی که از طریق تعریق از دست رفته است به بدن باز گردد. با این کار پوست شما همیشه تمیز و گوشتی به نظر می رسد.

امگا3

یکی از ضروری ترین مواد برای بدن اسیدهای چرب امگا3 می باشند. این اسیدهای چرب امگا3 در رشد غشاء های سلولی بر اساس لیپید می توانند برای رساندن مواد مغذی و آب به بدن بسیار موثر باشند.

این لییپیدها می توانند بر روی پوست با تولید چربی سپری را به وجود بیاورند و از پوست در برابر برخورد اشعه های ماوراء بنفش به پوست محافظت کنند. اسیدهای چرب امگا3 و امگا6 برای پوست بسیار مفید هستند. شما می توانید با استفاده از خوراکی هایی همچون مرغ، غلات، روغن های پخت و پز، تخم مرغ، گوشت قرمز و دانه امگا6 را وارد بدن تان کنید.

ولی برای دریافت امگا3 کمی با مشکل مواجه می شوید. شما می توانید این اسید چرب را در برخی از مواد خوراکی مانند ماهی هایی که در آب سرد هستند نظیر ماهی قزل آلا و سالمون، لوبیا قرمز، گردو و اسفناج دریافت کنید. این اسید چرب می تواند به بهتر شدن رنگ پوست کمک بسیاری کند.

کرم های ضد آفتاب

کرم های ضد آفتاب می توانند از بیماری های جدی از جمله سرطان جلوگیری کند و با محافظت از پوست در مقابل اشعه های مضر نور خورشید باعث می شود که از پیری زودرس جلوگیری کند. زمانی که پوست در مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرد باعث می شود که تیره و چروک شود و انعطاف پذیری خود را از دست دهد.

ویتامین های C و E

این ویتامین ها دارای انتی اکسیدان های بسیار خوبی می باشند و در مقابل به وجود آمدن رادیکال های آزاد در بدن بر اثر آلودگی هوا مقاومت می کنند. این خوراکی ها را می توانید در برخی از خوراکی ها مانند سبزیجات، روغن های خوراکی، میوه ها و غذاهای دریایی پیدا کنید.

ویتامین C باعث می شود که پوست گوشتی و درخشان شود. برای دریافت این ویتامین می توانید از خوراکی هایی مانند غلات کامل، پرتقال ها، سیب ها و سایر مرکبات استفاده کنید.

ویتامین E می تواند از تخریب شدن غشاء سلولی جلوگیری کند. برای دریافت این ویتامین باید از خوراکی هایی نظیر روغن جوانه گندم، اسفناج، کره بادام زمینی، خردل و کلم بروکلی استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *