#


چند نکته که هر زن باید درباره پوست خود بداند

پوستی شاداب و سالم
18 آگوست 2017 بدون نظر 585 بازدید

چند نکته که هر زن باید درباره پوست خود بداند

هوای پوست خود را داشته باشید

شما احتمالا این را درک نمی کنید، اما پوست شما دائما مجددا خود را مجذوب خود می کند: لایه بیرونی هر ماه بازسازی می شود. بزرگترین عضو بدن شما باید به شکل قوی ای باقی بماند؛ زیرا کارهای مهمی را انجام می دهد مانند محافظت از پاتوژن ها، عناصر و ضربه های روزمره و سقوط. شما می توانید با دادن پوست خود TLC آن را کنترل کنید. جسیکا وو، MD، استاد پوست در دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، می گوید این بدان معنی است که خوردن مواد مغذی مناسب، برنزه کردن بر روی کرم های ضد آفتاب میتواند مشکوک باشد. همان عادت های سالم پوست شما را نرم، صاف و زرق و برق دار هم میتواند بکند

لایه لایه

به منظور درک چگونگی حفظ سلامت پوست شما، این امر به شناخت این شرایط مهم کمک می کند:
اپیدرم پوست جدید و ملانین رنگدانه را ایجاد می کند. همچنین حاوی سلولهای لانگرهانی است که به تنظیم سیستم ایمنی بدن کمک می کند.
درماتوم ساختارهای زیر پوستی پوست را در جای خود حفظ می کند.
کاسه های چربی زیر جلدی و بدن شما را محافظت می کند و به گرم شدن شما کمک می کند.
غدد سباسه مواد مغذی را تولید می کنند تا پوست شما نرم و صاف باشد.
رگ های خونی از طریق لایه های پوست از مواد زائد مانند co2عبور می کنند.
فولیکول های مو به عضلات کوچک متصل می شوند که سبب می شود موهای شما به حالت ایستاده برسند
غدد عرق کردن پوست را ترشح می کند تا سطح پوست را مرطوب و خنک کند.
عصب سیگنال ها را به مغز شما می فرستد، بنابراین می دانید چطور احساس می کنید و به آن واکنش نشان می دهید

چروک ها می توانند سرنخ های بهداشتی ارائه دهند

تعداد زیادی از چروک های عمیق بر روی پوستتان وجود دارد؟ طبق یک مطالعه مدرسه پزشکی ممکن است خطر ابتلا به کمبود استخوان پایین تر از منوپوز باشد. دبرا Jaliman، MD، استاد پوست در دانشکده پزشکی ایکان در کوه سینا در شهر نیویورک می گوید: این امر منطقی است، زیرا پوست و استخوان از همان نوع کلاژن ساخته می شوند. مطالعه دیگری از هلند نشان می دهد که زنان با پوست تیره تر فشار خون بالا دارند. “چروک ها می توانند نشان دهند که بدن شما به اندازه کافی از پروتئین الاستین به اندازه کافی تولید نمی کند، که کمک می کند تا پوست و رگ های خونی شما را به سادگی نگه دارید”، دکتر جلیلمن می گوید. چروک ها همچنین می توانند اشاره ای به این داشته باشند که شما نیاز به تعویض بیشتر دارید: بر اساس تحقیق سال 2013، زنان که پنج ساعت یا کمتر از روز در شب دریافت کرده بودند خطوط بیشتری نسبت به افرادی که خواب کامل شب را در آنجا می خوابند، می باشد. دکتر جلیلمن توضیح می دهد هنگامی که شما به استراحت می پردازید، بدن شما زمان کمتری برای انجام کارهای تعمیر شبانه خود بر روی کلاژن و الاستین دارد.
در صورت شک موها را چک کنید
مول یک یا چند نشانه ABCDE ملانوم را نشان می دهد: نامتقارن، بی نظمی مرزی، تغییر رنگ، قطر بزرگتر از یک پاک کن مداد و اندازه، رنگ یا شکل در حال تحول، بسیار مهم است. شما همچنین باید پوست خود را بررسی هر چیزی که به نظر می رسد مانند یک جوش و یا در حال رشد مو و در عرض سه هفته از بین نمی رود. شان آلن متخصص پوست، سخنگوی بنیاد سرطان پوست، می گوید: “این ممکن است کارسینوم سلول های بنیادی یا سنگفرش، دو نوع غیر ملانومای سرطان پوست باشد.” این بسیار کمتر احتمال دارد که مرگبار باشد، اما هنوز هم نیاز به حذف کردن دارد
اگر متوجه یک نقطه مشکوک شوید، ممکن است وسوسه شوید از یک برنامه سرطان پوستی استفاده کنید که به شما اجازه می دهد یک تصویر برای تجزیه و تحلیل خودکار یا یک نظر متخصص پوست ارائه دهید. دکتر آلن هشدار می دهد “این ها غیر قابل اعتماد هستند.” “این به اندازه کافی سخت است که تماس بگیرد که آیا باید چیزی را که باید در مقابل شما ایستاده باشد.” حرکت بهتر این است که همیشه قرار ملاقات چهره به چهره را برنامه ریزی کنید.

آکنه شما با بالا رفتن سن ممکن است بدتر شود

دکتر “وو” می گوید: “همانطور که شما وارد دهان و دندان می شوید” که می تواند در اوایل 30 سالگی شروع شود. “میزان استروژن شما کاهش پیدا می کند، در حالی که هورمون های جنسی مرد مثل تستوسترون تقریبا ثابت باقی می مانند.” این عدم تعادل ممکن است غدد چربی شما را به overdrive بفرستد، که باعث می شود که شما مانند یک نوجوان رشد کنید. محصولات OTC را با رتینول جستجو کنید، که هر دو چروک (با افزایش حجم سلول) و جوش (با منافذ منفذی) مبارزه می کند. یا از رگهای خونی خود در مورد یک رتینوئید تجویز کنید، مانند Renova، که ممکن است انتخاب خوبی برای پوست پیری باشد. اما اگر شما کیست های بزرگ و پاستولیک را تجربه کرده اید، به احتمال زیاد به چیزی قوی تر نیاز دارید: “من گاهی اوقات بیمارانی که مبتلا به فشار خون میشوند اسپیرونولاکتون قرار می دهند که باعث ایجاد تعادل هورمونی می شود”، دکتر جلیلمن می گوید.

مبادلات هوشمند می تواند پوست شما را بهتر کند
در حالی که برخی از مواد غذایی می توانند به جلوگیری از آسیب به UV کمک کنند، دیگران می توانند مشکلات (از آکنه تا پیری) ایجاد کنند. در اینجا، سه جایگزین هوشمند برای پوست سالم تر تلاش می کنند:
به جای مخلوط قهوه نوشیدنی، قهوه ی قهوه ی ساده را بنوشید. لبنیات می تواند آکنه را بدتر کند دکتر وو، نویسنده تغذیه صورت شما می گوید، شکر کمک می کند تا کلاژن را از بین ببرد. از سوی دیگر، داشتن یک یا چهار فنجان قهوه در روز با یک خطر 20٪ کمتر از ملانوم در مطالعه ییل 2015 همراه شود.
به جای استیک، ماهی را بخورید. گوشت قرمز که در دمای بالا پخته شده است بیشتر احتمال دارد که محصولات پیشرفته گلیساسیون تولید کند که می تواند نقش مهمی در پیری داشته باشد. ماهی آزاد غنی از اسیدهای چرب امگا -3 ضد التهابی است. یک مطالعه منتشر شده در سال 2009 نشان می دهد که خدمت ماهیان چرب هر 5 روز ممکن است در برابر تغییرات پیش سرطانی محافظت کند.
به جای بسیاری از میوه های مرکبات، هندوانه را بخورید. مرکبات حاوی مواد نامیده می شود psoralens، که پوست شما را به اشعه ماوراء بنفش حساس می شود و با افزایش خطر ملانوم ارتباط دارد. هندوانه مانند میوه های مرکبات پر از ویتامین C جوان کننده پوست است، اما آنها هیچ پسورالن ندارند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *