#


نکات اصولی جهت ترکیب رنگ مو

7 دسامبر 2018 بدون نظر 2851 بازدید

نکات اصولی جهت ترکیب رنگ مو

نکات اصولی جهت ترکیب رنگ مو

یکی از مهم ترین مواردی که در رنگ کردن مو باید به آن توجه داشت انتخاب رنگ موی مناسب است. البته این مورد به تنهایی کافی نبوده و باید نسبت به نحوه ترکیب رنگ ها نیز دقت و توجه کافی داشت. افرادی که تمای دارند موهای خود را در خانه رنگ کنند باید نکاتی را مورد توجه قرار دهند که در ادامه برخی از آن ها را عنوان خواهیم کرد.

توجه به اصول ترکیب رنگ

در ابتدا برای اینکه بتوانید رنگ را به خوبی مخلوط کنید باید کاسه شیشه ای و یا پلاستیکی در دسترس داشته باشید. بهتر است از ترکیب کردن رنگ در داخل کاسه های فلزی خودداری کرده و به سراغ کاسه های پلاستیکی و یا شیشه ای بروید. علت این توصیه نیز بروز واکنش شیمیانیی در اثر ترکیب رنگ است که می تواند آثار سوئی بر روی موها داشته باشد.

پس از ترکیب رنگ در کاسه بهتر است که پارچه ای را در زیر آن پهن کنید تا رنگی نشود. پارچه های تریه رنگ می تواند به عنوان بهترین گزینه شناخته شود. زمانی که قصد ترکیب رنگ را دارید بهتر است به سراغ استفاده از شت های پلاستیکی بروید. استفاده از شت های فلزی باعث می شود تا هنگام ترکیب رنگ واکنش شیمیایی ایجاد شده و تاثیر منفی بر روی موها خواهد داشت.

چنانچه رنگ مویی که انتخاب می شود از پکیج کامل رنگ به همراه اکسیدن برخوردار باشد باید درنظر داشته باشید که نسبت آن ها نیز به درستی انتخاب شده اند. اگر قصد انتخاب اکسیدانی جدا را دارید باید نسبت ترکیب آن به رنگ را در نظر داشته باشید. به طور معمول نسبتی که برای ترکیب رنگ مو درنظر گرفته می شود1 به1 و یا1 به2 است. البته بهترین کار این است که پیش از ترکیب رنگ و اکسیدان دستورالعملی که بر روی بسته بندی آن ها عنوان شده را مطالعه نمایید.

برخی از رنگ ها در بازار وجود ندارند به همین دلیل توصیه می شود افراد به سراغ انتخاب رنگ های ترکیبی بروند تا بتوانند رنگ موی دلخواه خود را به دست بیاورند. رنگ هایی که تحت عنوان مکمل شناخته می شوند مانند رنگ قرمز و قهوه ای این قابلیت را دارند که به راحتی با یکدیگر مخلوط شوند. اگر بخواهید رنگ هایی که در تضاد با یکدیگر هستند مخلوط کنید باید درنظر داشته باشید چیز خوبی ایجاد نخواهد شد. به عنوان مثال اگر رنگ مشکی و بلوند با یکدیگر ترکیب شوند تصویر جالبی را ایجاد نخواهند کرد.

توجه به برند رنگ مو هنگام انتخاب

هنگام ترکیب رنگ ها باید به برند آن ها توجه داشته باشید. چنانچه رنگ هایی که با یکدیگر ترکیب می کنید از یک برند باشند این قابلیت را دارند که به راحتی ترکیب شوند. رنگ هایی که قرار است با یکدیگر ترکیب شوند باید از مدت زمان یکسانی برخوردار باشند به همین دلیل بهتر است که پیش از ترکیب رنگ ها زمانی که برای واکنش هرکدام مشخص شده را درنظر داشته باشید.

هنگام انتخاب رنگ باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که رنگ هایی با شماره بالاتر موجب روشنی موهای شما خواهد شد. به طور مثال رنگ مویی که شماره آن9 است نسبت به رنگ موی شماره8 روشن تر است. در هنگام مخلوط کردن رنگ ها باید به میزان رنگ ها نیز توجه داشته باشید. باید دقت کنید که رنگ ها به یک میزان با یکدیگر ترکیب شوند و این کار در دفعات بعدی برای رنگ کردن ریشه موها می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد.

درخصوص رنگ مویی که تمایل دارید یک رنگ بیشتر از دیگری باشد برای اینکه دفعات بعدی نیز عملکرد بهتری داشته باشند کافی است نسبت آن ها را یادداشت کنید. در این صورت دفعات دیگر نیز می توانید همان رنگ مو را درست کرده و بر روی موهای خود استفاده کنید. برای ایجاد رنگ های ترکیبی ابتدا باید رنگ های موردنظر خود را انتخاب کرده و به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. پس از این کار نوبت به اکسیدان می رسد و می توانید ترکیب رنگ موی آماده شده را بر روی موهای خود استفاده کنید. درخصوص ترکیب رنگ ها باید دقت داشته باشید که به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند و درخصوص موهای ضخیم تر و تیره تر بهتر است از اکسیدان هایی که درصد بالاتری دارند استفاده کنید.

انتخاب اکسیدان مناسب

در ترکیب رنگ مو باید به اکسیدان نیز توجه داشت و اکسیدانی متناسب با مو را خریداری کرد. به عنوان مثال اکسیدان شماره یک یا شش درصد مختص موهایی است که قصد دارید حدود یک درصد روشن تر شوند. اکسیدان12 درصد نیز برای موهایی به کار گرفته می شود که فرد تمایل دارد حدود4 تا5 درجه روشن تر شوند. باید به این نکته توجه داشت که رنگ مو و یا اکسیدان را به تنهایی نمی توان بر روی مو استفاده کرد و تنها زمانی می توانند واکنش خوبی از خود نشان دهند که با یکدیگر به خوبی مخلوط شده باشند.

از دیگر نکاتی که در ترکیب رنگ مو باید به آن توجه داشت این است که رنگ و اکسیدان بستگی بسیاری به جنس و پایه اصلی رنگ مو دارند. زمانی که این دو مورد به خوبی و با دقت انتخاب شوند رنگ موی موردنظر ایجاد خواهد شد. توجه به موارد فوق باعث می شود رنگ مویی مناسب داشته باشید و بتوانید به سادگی موهای خود را در منزل و به تنهایی رنگ کنید. البته اگر انجام این کار در منزل به نظرتان سخت است بهترین کار کمک گرفتن از یک آرایشگر است. در هنگام استفاده از ترکیب رنگ مو بهتر است از دستکش استفاده کنید تا ترکیب رنگی موجود با دست هایتان تماس نداشته باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *